fbpx

, Παρασκευή
14 Φεβρουαρίου 2025

search icon search icon

"Γιατί δεν απέλυσε τους παράνομους ο Κυριάκος Μητσοτάκης;"

 
Σπίρτζης «Όταν κάποιος έχει προσληφθεί παράνομα, προφανώς είναι παράδοξο να μένει στο δημόσιο. Διότι υπάρχει ένα αίτημα του λαού για δεκαετίες να υπάρχει αξιοκρατία και διαφάνεια. Αυτό μπαίνει ως ερώτημα γιατί δεν το έκανε (ο Κ. Μητσοτάκης), όταν ήταν αρμόδιος υπουργός μάλιστα ενώ έκανε έναν νόμο για τις αξιολογήσεις», είπε στον Αlpha 989 ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης. Κατήγγειλε ότι στην ΟΣΥ χάθηκαν και 350 υπηρεσιακοί φάκελοι, χωρίς να έχει γίνει έλεγχος. «Δεν κατηγορώ τον Οικονόμου, είναι «χαμένοι» 350 υπηρεσιακοί φάκελοι χωρίς να έχει γίνει έλεγχος αν αυτοί ή άλλοι είχαν πλαστά δικαιολογητικά, αυτό σημαίνει ότι η ΝΔ και αρκετοί κομματικοί μηχανισμοί στο δημόσιο, είναι οι ίδιοι που το έχουν χτίσει, που έχουν φέρει στο δημόσιο την αναξιοκρατία», είπε χαρακτηριστικά.
«Η εκτίμησή μου είναι ότι στο δημόσιο πρέπει να υπάρξει άλλη δομή, πρέπει να δούμε ποιες είναι οι ειδικότητες που χρειάζονται. Όπου έχουμε δημόσιο φορέα, η ΝΔ και οι προηγούμενες κυβερνήσεις εσκεμμένα απαξίωσαν τις κρίσιμες ειδικότητες. Υπολογίσαμε ότι από το πολύ μειωμένο προσωπικό στις κρίσιμες ειδικότητες στις αστικές συγκοινωνίες μπορούμε να προσλάβουμε πάνω από 600 ανθρώπους και το εργασιακό κόστος να είναι και μειωμένο. Το ίδιο και στον σιδηρόδρομο και στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας», πρόσθεσε ο κος Σπίρτζης. Ο Υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στην απάτη με τα εισιτήρια: «μπορεί να χάθηκαν και 30 εκατ. το χρόνο από την απάτη αυτή» και άφησε αιχμές για την προηγούμενες διοικήσεις των φορέων. «Μιλάμε για απίστευτες διαδικασίες. Δεν γίνεται στο κεντρικό ταμείο της ΣΤΑΣΥ να μην υπήρχε κάμερα. Δεν γίνεται η επιστροφή των εισιτηρίων να γίνεται ως κιλά χαρτιού αντί να είναι καταμετρημένα ως τεμάχια. Ο Οικονόμου έχει πολιτική ευθύνη βεβαίως. Δεν μπορεί όλα τα χρόνια κανείς να μην ενδιαφέρθηκε να δει τους μηχανισμούς επιστροφής εισιτηρίων και την ίδια στιγμή να έχουμε απολύσεις και να ταλαιπωρείται ο κόσμος», είπε χαρακτηριστικά.
Για τις τηλεοπτικές άδειες, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο πέμπτης άδειας, αφού γίνει ο διαγωνισμός για τις τέσσερις.
«Πάντα οι φάκελοι κατατίθενται την τελευταία μέρα. Να δούμε τον διαγωνισμό για τις 4 (άδειες) πρώτα. Το έχει πει και ο Παππάς (ο Υπ. Επικρατείας) ότι θα δει το θέμα. Έχουμε μια αγορά που είναι σε κρίση. Χωρούσαν τότε στην ελληνική αγορά 2μιση κανάλια. Αν είχαμε στοχοποιήσει κάποιον, κάποια κανάλια θα έπρεπε να είχαν κλείσει. Στόχος είναι τον Σεπτέμβριο να έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός». Τόνισε ότι «ο επόμενος στόχος είναι καθαρές και πληρωμένες συχνότητες στα ραδιόφωνα».Αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ ο κος Σπίρτζης είπε: «Θα δώσω μια πολιτική απάντηση στους λάτρεις των άκριτων κανόνων της αγοράς: ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτικές συγκοινωνίες. Δίνουμε 5 φορές περισσότερα στη Θεσσαλονίκη. Αυτό, λέω, πώς γίνεται; Βεβαίως είναι κάτι ύποπτο. Δεν είναι δυνατόν ιδιωτικός οργανισμός που θα έπρεπε να λειτουργεί πολύ καλύτερα, να κοστίζει όσο οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας».
Για το μετρό Θεσσαλονίκης είπε πως «ήταν κολλημένο 5 χρόνια με αξιώσεις 1 δις 100 χιλ σε μια σύμβαση 900 χιλ. Μιλάμε με ονόματα. Οι συμβάσεις έγιναν το 2007 περίπου, από τη ΝΔ. Από την αρχή το ελληνικό δημόσιο ήταν με την πλάτη στον τοίχο». Κατηγόρησε και πάλι το ΤΑΙΠΕΔ ότι «έγινε για να ξεπουλήσει. Η δέσμευση της χώρας είναι να προχωρήσει τις αποκρατικοποιήσεις για τις οποίες έχει δεσμευθεί. Δεν έχει στελέχη από το δημόσιο αλλά από τις τράπεζες που θα επιστρέψουν μετά».
Αναφερόμενος στα δημόσια έργα ο κος Σπίρτζης έκανε λόγο για «μια άλλη εποχή. Θα γνωρίζει τα πάντα και ο πολίτης και το υπουργείο. Δεν είναι ρίσκο αλλά διασφάλιση. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε τις καθυστερήσεις που έχουμε και να μην γνωρίζουμε». «Έως του χρόνου το καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός και η Κορίνθου Πατρών», είπε ο κ. Σπίρτζης τονίζοντας ότι εξοικονομήθηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τις ρήτρες. «Θα έχουμε λειτουργική ολοκλήρωση, είχαν σταματήσει για αρκετό καιρό, έχουν επανεκκινηθεί όλα τα έργα. Την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται στην κυκλοφορία ο Κόμβος Μεγαλόπολης. Έχουμε, επίσης, την παράδοση της σήραγγας Δερβενίου και του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Κιάτο κλπ». Τόνισε, τέλος, ότι «είχαμε στρεβλό θεσμικό πλαίσιο και συμβάσεις στους αυτοκινητόδρομους» και πρόσθεσε ότι «ακόμα και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.