Κ.Αχ.Καραμανλής: Η Ελλάδα πρωτοστατεί στη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές

Στον «Καθαρό Δακτύλιο», στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα εμβληματικά έργα υποδομής αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο συνέδριο Olympia Forum II.

«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να εφαρμοστεί κανένα τέλος διέλευσης» στο κέντρο της Αθήνας τόνισε στην ομιλία του στο συνέδριο Olympia Forum II ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν τίθεται ζήτημα επιβολής διοδίων στον Δακτύλιο, ενώ επισήμανε ότι προωθείται η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος.

Καθαρός Δακτύλιος

Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται ζήτημα επιβολής διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, λέγοντας πως «δεν έχουμε καμία πρόθεση να εφαρμοστεί κανένα τέλος διέλευσης»,  αλλά προωθείται η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος. «H Αθήνα όπως κάθε μεγαλούπολη σήμερα στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει ένα πολύ έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Κάνουμε τον λεγόμενο καθαρό δακτύλιο κι επίσης δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο, ώστε επιτέλους όλοι οι φορείς, όλα τα Υπουργεία να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα αυτά. Διότι το κυκλοφοριακό δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει ένας φορέας, ένα Υπουργείο ή ένας Δήμος από μόνος του». Σημείωσε δε πως για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εκτός από τον  Καθαρό Δακτύλιο που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Οκτωβρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Όσον αφορά την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «το  2019 στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 830 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 1.300 λεωφορεία, άρα υπάρχει αύξηση κατά 50%». Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «συνεργαστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα διότι εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες και για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο κάναμε κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχουμε κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Προχωρήσαμε στην εκμίσθωση οχημάτων, το λεγόμενο leasing.  Επομένως, ήδη βλέπουμε σύγχρονα λεωφορεία στην Αθήνα». Σχετικά με την κατάσταση στην Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι εκεί η ανανέωση του στόλου αγγίζει το 90%. Υπογράμμισε μάλιστα πως βρίσκεται σε εξέλιξη και ο μεγάλος διεθνής διαγωνισμός για την αγορά 770 νέων λεωφορείων σύγχρονής τεχνολογίας, ενώ σύντομα  θα ακολουθήσει και ο διαγωνισμός στη ΣΤΑΣΥ για αγορά νέων συρμών.  «Η Ελλάδα, πρωτοστατεί στη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές, διότι ο διαγωνισμός με τόσα καθαρά λεωφορεία είναι ίσως από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς και τις μεγαλύτερες προσπάθειες εκσυγχρονισμού του στόλου των αστικών συγκοινωνιών» τόνισε.

 Πάτρα – Πύργος

 «Έχουμε ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλων project υποδομών που αγγίζει τα 13 δις ευρώ.  Αυτά δεν είναι λόγια, αυτά είναι πράγματα τα οποία ήδη υλοποιούνται» σημείωσε ο κ. Καραμανλής και επισήμανε ότι ήδη έχουν συμβασιοποιήθει έργα ύψους γύρω 3,5 δις ευρώ «κάτι που σημαίνει ότι αυτό είναι το δεκαπλάσιο σε αριθμό από ότι είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια.

Ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα όπως είναι το Πάτρα – Πύργος.  Ένα έργο το οποίο συζητιόταν επί 16 χρόνια». Ανέφερε ότι για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες και επεσήμανε: «Η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργο  θα ξεκινήσει στις αρχές του ’22. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024. Και πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά  τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο».