Κοινωνική αντεπίθεση ο στόχος K. Μητσοτάκη
Η εντολή του πρωθυπουργού στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας είναι από τώρα και στο εξής να υπάρξει μια τεράστια κινητοποίηση του μηχανισμού ώστε κυβέρνηση και κόμμα να βρεθούν δίπλα στους πολίτες που δοκιμάζονται, προκειμένου να μην αφεθεί χώρος για την αντιπολίτευση, ειδικά για τον ΣΥΡΙΖΑ, να «λαϊκίσει» ακόμη περισσότερο εκμεταλλευόμενος τα πραγματικά προβλήματα των περισσότερων κοινωνικών ομάδων λόγω της διεθνούς κρίσης και ύφεσης.
Tου ΚΩΣΤΑ ΤΣΙΤΟΥΝΑ
To «είμαστε σε πόλεμο», που είπε χθες σε μήνυμά του προς τον ελληνικό λαό με αφορμή το Power Pass, το έχει πει και κατ’ιδίαν στους υπουργούς του. Παρά το γεγονός ότι δεν θα γίνουν πρόωρες εκλογές το φθινόπωρο, η εντολή του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να τρέξει με ταχύτατους ρυθμούς το κυβερνητικό έργο και το «είμαστε δίπλα σε κάθε πολίτη» να μετατραπεί σε «κοινωνική αντεπίθεση». Η Νέα Δημοκρατία λοιπόν ρίχνει όλο το βάρος της σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες που θα κρίνουν όχι μόνο τις εκλογές, όποτε και αν γίνουν, αλλά συνολικά την αυτοδυναμία. Άλλωστε, όπως λένε στην «Political» «γαλάζια» στελέχη, η πολιτική κρίση στην Ιταλία με τον Μάριο Ντράγκι δείχνει πόσο εύθραυστες είναι οι κυβερνήσεις συνεργασίας και πόσο αναγκαίες είναι οι ισχυρές κυβερνήσεις και η πολιτική σταθερότητα.
Στέγη για τους νέους
Αναλυτικά το κυβερνών κόμμα έχει στρέψει το ενδιαφέρον του αρχικά στη νεολαία. Οι νέοι αποτελούν μια από τις ομάδες που χρειάζονται μεγάλη προσοχή, καθώς στις εκλογές του 2019 ήταν η μόνη κοινωνική ομάδα στην οποία η ΝΔ δεν κατάφερε να περάσει τον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στις επόμενες εκλογές θα προστεθούν ακόμη 400.000 νέοι ψηφοφόροι, κάνοντας ακόμη πιο ρευστό το αποτέλεσμα. Αυτήν τη στιγμή η ΝΔ στις ηλικίες 25-34 βρίσκεται σε ποσοστά πέριξ του 25%,ενώ πιο υψηλά είναι τα ποσοστά της στις ηλικίες 17-24, που κινούνται γύρω στο 29% – 30% Και στις δύο περιπτώσεις όμως τα ποσοστά αυτά δεν είναι ικανοποιητικά και κινούνται πολύ χαμηλότερα από το συνολικό πανελλαδικό ποσοστό της. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει μέσα στο καλοκαίρι να έχει στα χέρια του τον φάκελο «φθηνή στέγη για τους νέους» για να μπορέσει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο και κοστολογημένο σχέδιο για όλους όσοι ξεκινούν να φτιάξουν οικογένεια και δεν έχουν μεγάλα πορτοφόλια.
Αγρότες
Μια εξίσου σημαντική ομάδα με ισχυρή εκλογική επιρροή είναι βεβαίως ο αγροτικός κόσμος. Οι αγρότες, οι οποίοι αριθμούν πληθυσμό πάνω από 500.000 σε όλη την Ελλάδα, αποτελούν ακόμη μια κρίσιμη κοινωνική ομάδα. Στις προηγούμενες εκλογές η νίκη της ΝΔ στον αγροτικό κόσμο ήταν σαρωτική με το τεράστιο 47% έναντι του 26% του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα τα πράγματα είναι επίσης ρευστά, καθώς η ενεργειακή κρίση και η εκτόξευση των τιμών στις ζωοτροφές και στα λιπάσματα έχουν δημιουργήσει δυσκολίες που είναι άγνωστο πώς θα μεταφραστούν στην κάλπη. Η ΝΔ με μπόνους, φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατήσει σταθερή την επαφή της με αυτό το κοινό – ακόμη και αν υπάρξει μια φυσιολογική κάμψη, θεωρεί πως θα κρατήσει τις κρίσιμες δυνάμεις της στον αγροτικό κόσμο. Πάντως, προς αυτή την κατεύθυνση απαιτούνται και άλλες παρεμβάσεις και ελαφρύνσεις, τις οποίες επεξεργάζονται οι αρμόδιοι υπουργοί.
Μεσαία τάξη
Τέλος, στο Μέγαρο Μαξίμου δεν θα μπορούσαν να αγνοήσουν την αποκαλούμενη «μεσαία τάξη», για την οποία έχουν δοθεί ομηρικές μάχες μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Η μεσαία τάξη, που κατακρεουργήθηκε κατά τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ήταν η κοινωνική τάξη που έφερε στην κυβέρνηση τη «γαλάζια» παράταξη και οι επιτελείς της ΝΔ πιστεύουν ότι τελικά η μεσαία τάξη θα κρίνει σε μεγάλο ποσοστό την αυτοδυναμία και στις επόμενες εκλογές. Στην Αττική ,στη Θεσσαλονίκη αλλά και όπου υπάρχουν μεγάλες πόλεις με μεσαία στρώματα θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα. Η γενναία μείωση του ΕΝΦΙΑ αποτελεί την εμβληματικότερη απόφαση για τη ΝΔ υπέρ της μεσαίας τάξης και αυτό περιμένει να το δει στην κάλπη. Με αυτή τη στρατηγική αναμένεται να κινηθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης και στη ΔΕΘ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL