Μια τετραετία έργα
«Έχουμε δρομολογήσει και υλοποιούμε περισσότερα από 2.300 έργα υποδομής, σε όλη τη χώρα. Μεγάλα έργα πνοής, αλλά και μικρότερα, συνολικού προϋπολογισμού 22,5 δισ. ευρώ, που αλλάζουν την εικόνα της Ελλάδας και βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών» αναφέρει το μήνυμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην παρουσίαση του νέου σποτ για την «Παραγωγική Ελλάδα».
Στη Νέα Δημοκρατία υποστηρίζουν ότι παρά τις κρίσεις που καθυστέρησαν πολλά δημόσια έργα ολοκληρώνονται ή έχουν δρομολογηθεί δέκα εμβληματικά έργα εθνικής εμβέλειας.
Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, Μετρό Θεσσαλονίκης, Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover), Σύνδεση σιδηροδρόμου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (E65), Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον, Αναβάθμιση Προαστιακού Δυτικής Αττικής, Νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι, το πιο σύγχρονο της Μεσογείου, αναφέρονται χαρακτηριστικά στο πρόγραμμα της ΝΔ για την τετραετία 2023 – 2027 που παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
178.000 νέες θέσεις εργασίας
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, είναι σε εξέλιξη 170 σημαντικά έργα υποδομών, κατασκευάζονται 1.183 χλμ. νέοι δρόμοι και 719 χλμ. νέες σιδηροδρομικές γραμμές. Μόνο από αυτά τα έργα δημιουργούνται 178.000 νέες θέσεις εργασίας.
Οι δημοπρατήσεις έχουν φτάσει τα 14 δις ευρώ και οι συμβασιοποιήσεις: 5,5 δις ευρώ. Πηγές του υπουργείου τόνιζαν στην «Κ» ότι συγκρίνοντας με την τετραετία του ΣΥΡΙΖΑ, από το 2015 έως το 2019 δημοπρατήθηκαν έργα ύψους 3,5 δις περίπου και συμβασιοποιήθηκαν έργα αξίας 857 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, όσον αφορά τα έργα ΣΔΙΤ υπολογίζονται σε 19 συνολικού προϋπολογισμού 3,24 δις ευρώ. Ειδικότερα: τρία έργα συμβασιοποιημένα (915 εκ.€), δύο έργα με προσωρινό ανάδοχο (241 εκ.€), 12 σε διαγωνιστική διαδικασία (1,84 δις€) και δύο προς δημοπράτηση (250 εκ. €).
Η αναφορά στα έργα στη Βόρεια Ελλάδα
Δύο από τα δέκα εμβληματικά έργα που αναφέρονται στον πρόγραμμα της ΝΔ αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα.
Για το πολύπαθο Μετρό Θεσσαλονίκης σημειώνεται πως η πρόοδος του έργου ανέρχεται σε 90% στη Βασική Γραμμή και της Επέκτασης προς Καλαμαριά. Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ, έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο.
Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.
Για την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)μ, σημειώνεται πως υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται και τέλος οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου.
Περισσότερα λεωφορεία σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα
Στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις μεταφορές και τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται σε προμετωπίδα:
- Αύξηση συχνότητας δρομολογίων λεωφορείων ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ (ανά 5–10 λεπτά τις ώρες αιχμής).
- Αύξηση συχνότητας δρομολογίων Αττικού Μετρό σε 1,5 λεπτό τις ώρες αιχμής.
- Προμήθεια 650 λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 337 εκατ. ευρώ.
- Έως το 2027 θα κυκλοφορούν 2.000 αστικά λεωφορεία στην Αθήνα και 600 στη Θεσσαλονίκη.
- Μείωση 30% έως το 2025 και 50% έως το 2030 των τροχαίων ατυχημάτων
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA