ΝΔ Θεσσαλονίκης: Στο φουλ οι μηχανές με φόντο τις εθνικές εκλογές
Στα «κόκκινα» δουλεύει ο κομματικός μηχανισμός της Νέας Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΦΕΝΙΑ ΚΛΙΑΤΣΗ
Ήδη μέσα στην εβδομάδα συνεδρίασαν για πρώτη φορά, μαζί ,στα γραφεία της Μιχαήλ Καλού 6, οι επιτροπές εκλογικού αγώνα του κόμματος για τη Α’ και Β’ εκλογική περιφέρεια Θεσσαλονίκης υπό την προεδρία του προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Ν. Θεσσαλονίκης, Ζήση Ιωακείμοβιτς ενώ ακόμα μία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με τον επικεφαλής της Γραμματείας τέως Βουλευτών Κώστα Ζαχαράκη, τον πρώην υπουργό Χρήστο Κοσκινά, τον πρύτανη και υποψήφιο στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας, Νίκο Παπαϊωάννου, τον πρώην πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης Λευτέρη Γεωργιάδη και τον πρώην περιφερειάρχη, πολιτευτή Γιώργο Μισαηλίδη.«Με τα παλιά και νέα στελέχη του κόμματος, πραγματικούς στρατιώτες της παράταξης, συζητήσαμε οργανωτικά θέματα της προεκλογικής περιόδου, αλλά και δρομολογήσαμε τις δράσεις για όλο το νομό Θεσσαλονίκης, με στόχο να επικοινωνήσουμε σε κάθε γωνιά του νομού το θετικό έργο της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Ιωακείμοβιτς.
Το κοστολόγιο ενός υποψήφιου βουλευτή
Την ίδια ώρα και οι υποψήφιοι βουλευτές υλοποιούν την προεκλογική τους εκστρατεία. Λαϊκές αγορές, τραπέζια, εκδηλώσεις, καφέδες. Αυτά περιλαμβάνει πλέον το καθημερινό τους πρόγραμμα. Ωστόσο, τo να ριχτεί κάποιος στη μάχη των εκλογών και να διεκδικήσει την ψήφο των πολιτών δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Απαιτεί και χρόνο και πολλά χρήματα. Φυσικά, το κόστος της προεκλογικής εκστρατείας του καθενός ποικίλει ανάλογα με τα «θέλω του», τους στόχους του και την αναγνωρισιμότητα του.
Για αρχή πάντως κάθε υποψήφιος βουλευτής καλείται να πληρώσει το σχετικό παράβολο, το οποίο ανέρχεται στα 150 ευρώ. Σε ότι έχει να κάνει με τα συνολικά του έξοδα εκεί υπάρχει πλαφόν ανάλογα με την εκλογική Περιφέρεια που κατεβαίνει. Συγκεκριμένα για έναν υποψήφιο στην Α΄ Θεσσαλονίκης το πλαφόν είναι στα 73.500 ευρώ ενώ στη Β΄ Θεσσαλονίκης στα 63.000 ευρώ.
Πρόκειται ουσιαστικά για τα… φανερά χρήματα που του δίνει ο νόμος δικαίωμα να ξοδέψει για εκλογικά γραφεία, διαφημιστική καμπάνια, έντυπα, φυλλάδια, ψηφοδέλτια, αίθουσες εκδηλώσεων, επικοινωνιολόγους και κειμενογράφους. Ειδικά για τους τελευταίους οι ήδη εκλεγμένοι βουλευτές είναι οι τυχεροί καθώς «αξιοποιούν» τους επιστημονικούς τους συνεργάτες, ενώ οι υπουργοί τις περισσότερες φορές δίνουν επιπλέον καθήκοντα στους μετακλητούς υπαλλήλους στα γραφεία τους.
Για παράδειγμα εταιρεία στη Θεσσαλονίκη «πουλάει» πακέτο στα 20.000 ευρώ, με στρατηγικό σχεδιασμό, παραγωγή περιεχομένου, διαχείριση social media και παραγωγή εντύπων (φυλλάδια, κάρτες). Το κόστος αυτό βέβαια αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ επιπλέον σε περίπτωση που ο υποψήφιος απευθυνθεί σε δημοσκόπο προκειμενου να μετρήσει τη αναγνωρισιμότητα του και εάν έχει «πέραση» στους πολίτες.
Σε ότι έχει να κάνει με τα εκλογικά γραφεία παράγοντες της αγοράς μας έλεγαν χαρακτηριστικά πως ένα διαμέρισμα στην Νεάπολη λίγο μετά τα Χριστούγεννα νοικιαζόταν στα 400 ευρώ το μήνα. Με το που μπήκε ο Μάρτιος η τιμή του εκτοξεύτηκε στα 1200 ευρώ δηλαδή 3 φορές επάνω. Βέβαια στο ενοίκιο θα πρέπει να προστεθεί το κόστος του εξοπλισμού όπως επίσης και τα λειτουργικά του έξοδα μαζί με τα άτομα που θα βρίσκονται εκεί ώστε το εκλογικό γραφείο να είναι όσο το δυνατόν περισσότερες ώρες ανοιχτό.
Τα Call center που καλούν για ενημέρωση της δραστηριότητας των υποψηφίων χρεώνουν 0, 40 λεπτά την απαντημένη κλήση ενώ η αποστολή 100.000 sms ανέρχεται στο ποσό των 3.200 ευρώ τουλάχιστον.
Τα social media είναι βασικός πυλώνας στην ενημέρωση των 17άρηδων αναφορικά με τις επικείμενες εκλογές της 21ης Μαϊου 2023 και από εκεί ίσως εξαρτηθεί και η ψήφος τους. Δεν είναι λίγοι λοιπόν εκείνοι που δημιουργούν βίντεάκια το κόστος των οποίων ανέρχεται περίπου στο χιλιάρικο μαζί με το απαραίτητο «γύρισμα» είτε σε εσωτερικό είτε σε εξωτερικό χώρο.
Απαραίτητες για την προβολή των υποψηφίων είναι και οι καταχωρήσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Η επαφή με τον κόσμο, τα πηγαινέλα από περιοχή σε περιοχή και από καφέ σε καφέ έχουν και αυτά κόστος το οποίο ανεβαίνει όταν κλειστεί η ημερομηνία της κεντρικής προεκλογικής συγκέντρωσης του υποψηφίου. Και μπορεί το χρήμα πολλοι να εμίσησαν, αλλά τελικώς, τη δόξα ουδείς!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA