, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ο Θεσσαλονικιός που θέλει να τα αλλάξει όλα στις… δημοσκοπήσεις

kalpes
του Βαγγέλη Στολάκη
Να… κερδίσει την χαμένη τιμή των… δημοσκοπήσεων επιθυμεί ένας πολιτικός αναλυτής από τη Θεσσαλονίκη με μια ομάδα επιστημόνων που απαρτίζεται από πολιτικούς αναλυτές, μαθηματικούς και στατιστικολόγους. Το πρόσφατο δημοψήφισμα της Μεγάλης Βρετανίας και το Bremain που μέχρι να… ξημερώσει μετατράπηκε σε… Brexit δείχνει πως η μέτρηση των αριθμών, η ζύγιση των δειγμάτων αλλά και η προσπάθεια να «πέσει» κανείς μέσα στις πολιτικές εξελίξεις που δρομολογούνται ανά τον κόσμο δεν είναι εύκολη υπόθεση!
Ο λόγος για τον πολιτικό αναλυτή της εταιρίας Interview με έδρα τη Θεσσαλονίκη Δημήτρη Βασιλειάδη ο οποίος επηρεασμένος από το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι εταιρίες δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό πέφτουν μονίμως… έξω (ελληνικό και βρετανικό δημοψήφισμα, εκλογές κτλ) αποφάσισε να εισάγει μια καινοτομία στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι έρευνες κοινής γνώμης.

Βασιλειάδης
φωτο: Σάββας Αυγητίδης, e-photopress.blogspot.com

Σύμφωνα με τον πολιτικό αναλυτή της εταιρίας «Interview» παρατηρείται πως υπάρχουν πολίτες που λαμβάνουν μέρος σε δημοσκοπήσεις οι οποίοι είτε έχουν υψηλό βαθμό πληροφόρησης είτε χαμηλό δείκτη. «Ωστόσο ένας πολίτης είτε είναι πληροφορημένος είτε όχι έχει την ίδια δύναμη. Μια ψήφο» λέει χαρακτηριστικά.
«Παραδοσιακά στις δημοσκοπήσεις της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης οι διορθώσεις στις ατέλειες του δείγματος γίνονται με τη διαδικασία της στάθμισης. Αυτό έχει ξεπεραστεί! Αν το συγκεκριμένο μοντέλο έχει εξαντληθεί πρέπει να εφεύρουμε ένα καινούριο» λέει ο κ. Βασιλειάδης.
Ο ίδιος υποστηρίζει πως η νέα μέθοδος που προτείνει μαζί με την ομάδα του είναι να εισαχθεί ένας νέος παράγοντας, αυτός της πληροφορίας. «Οι πληροφορίες είναι άθροισμα τριών παραγόντων: της ενημέρωσης, του επιπέδου μόρφωσης και του ύψους του μηνιαίου εισοδήματος. Το άθροισμα των τριών αυτών παραγόντων δίνει το αποτέλεσμα της πληροφορίας. Εμείς επιδιώκουμε να εισάγουμε στις έρευνες τον παράγοντα ασύμμετρη πληροφορία» υποστηρίζει ο κ. Βασιλειάδης.
Από την πλευρά του, ο Μπάμπης Χατζημάλλης, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Πολιτικής Ανάλυσης στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ υποστηρίζει ότι τα νέα κριτήρια που θα τεθούν θα δίνουν από εδώ και στο εξής σωστά αποτελέσματα. «Θα επιχειρήσουμε ως επιστημονική ομάδα να βρούμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την εκλογική συμπεριφορά. Το είδαμε πρόσφατα και στο βρετανικό δημοψήφισμα. Οι εταιρίες δημοσκοπήσεων έχουν απαξιωθεί. Πρέπει να βρούμε στις μελέτες νέα κριτήρια» λέει και συμπληρώνει πως ένα τέτοιο είναι η πληροφορία.
Σημειώνεται πως η παραπάνω διαδικασία εισαγωγής νέου κριτηρίου στις έρευνες κοινής γνώμης βρίσκεται σε ερευνητικό και πειραματικό στάδιο.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.