, Τρίτη
18 Ιουνίου 2024

search icon search icon

Όλα στο φως και όλοι στη Βουλή

Στη Βουλή στρέφονται τις επόμενες μέρες τα βλέμματα, αρχής γενομένης από σήμερα, καθώς με κυβερνητική πρωτοβουλία ξεκινά η κοινοβουλευτική συζήτηση για τα αίτια και της ευθύνες της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.

Της ΣΤΕΛΛΑΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ

Σήμερα ο Γ. Γεραπετρίτης,ο οποίος έχει βγει πολιτικά μπροστά σηκώνοντας το βάρος της διερεύνησης της υπόθεσης που συγκλόνισε το πανελλήνιο, ενημερώνει τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου τόσο για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος όσο και για ταμέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για την αναμόρφωση του πλαισίου ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.Η συζήτηση θα μεταφερθεί τη Δευτέρα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, καθώς η ΝΔ υπέβαλε αίτημα για άμεση σύγκλησή της προκειμένου οι Μιχάλης Χρυσοχοΐδης (2013-15), Χρήστος Σπίρτζης (2015-19), Κώστας Αχ. Καραμανλής (2019-2023) και ο νυν υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει και αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, να ενημερώσουν για την πορεία και εξέλιξη των έργων της επίμαχης σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση στον ΟΣΕ.

Συνομιλία Καραμανλή -Τασούλα

Είχε προηγηθεί το παρασκήνιο της τηλεφωνικήςσυνομιλίας Καραμανλή-Τασούλα με πρωτοβουλία του παραιτηθέντος υπουργού ότι είναι στη διάθεση της Βουλής να ενημερώσει την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αλλά και για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, από το «γαλάζιο» στρατόπεδο προκρίθηκε χωριστή συνεδρίαση και όχι η τοποθέτηση του κ. Καραμανλή στη σημερινή συνεδρίαση, καθώς το πλαίσιό της είναι περιχαρακωμένο αποκλειστικά στην ενημέρωση Γεραπετρίτη.

Με τις κινήσεις αυτές η ΝΔ είναι αποφασισμένη να δείξει ότι δεν είναι διατεθειμένη να κρύψει τίποτα για τα αίτια και τις ευθύνες της τραγωδίας και πως κινείται θεσμικά με σκοπό να ρίξει άπλετο φως στα αίτια και να ξεδιπλώσει τις διαχρονικές παθογένειες που οδήγησαν στη σύγκρουση των δύο τρένων και στον θάνατο 57 ανθρώπων.

Ξέχασαν τον…Σπίρτζη

Τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας είχε ζητήσει και ο ΣΥΡΙZΑ με επιστολή του Γιώργου Κατρούγκαλου, αντιπροέδρου τής εν λόγω Επιτροπής, στον πρόεδρο Θ. Μπούρα, ζητώντας ωστόσο να κληθεί ένας ευρύς κατάλογος προσώπων που περισσότερο θα συσκότιζε παρά θα διαφώτιζε την υπόθεση. Στα πρόσωπα που ζητούσε η αξιωματική αντιπολίτευση είχε «παραλείψει» να αναφέρει τον Χρ. Σπίρτζη, ζητώντας την κλήσητου πρώην υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, των υφυπουργών Μ. Παπαδόπουλου και Γ. Καραγιάννη και του γγΙ. Ξιφαρά. Ζητούσε ακόμη τον Κ. Χατζηδάκη ως τον πρώτο υπουργό που είχε συνάψει για λογαριασμό του Δημοσίου τη σύμβαση 10005/2007 για το σύστημα ελέγχου ETCS.

Θετικό στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών δηλώνει το ΠΑΣΟΚ, που ωστόσο δεν καταθέτει ακόμη αίτημα για να ακούσει όσα προτίθεται να αναφέρει ο Γ. Γεραπετρίτης, ζητώντας αυτονοήτως την κλήση του Χρ. Σπίρτζη αλλά και την κλήση εκπροσώπων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, καθώς η Επιτροπή Θεσμών είναι αρμόδια για τις ανεξάρτητες αρχές. Αίτημα να κληθούν προς ακρόαση από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής όλοι οι υπουργοί Μεταφορών που υλοποίησαν την πολιτική απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ από το 2017 έως σήμερα,όπως επίσης και των διοικήσεων του ΟΣΕ και της HellenicTrain,καθώς και των εκπροσώπων των εργαζομένων, υπέβαλε το ΚΚΕ.

Είναι δεδομένο ότι κοινοβουλευτικά η συζήτηση θα κορυφωθεί στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, καθώς η κυβέρνηση επιδιώκει να εξαντλήσει τον διάλογο προς όφελος της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ θα τον χρησιμοποιήσει ως όπλο για να στριμώξει προεκλογικά την κυβέρνηση.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.