, Πέμπτη
20 Μαρτίου 2025

search icon search icon

Τα… περίεργα των δημοσκοπήσεων!

«Τα λέω στην πεθερά για να τα ακούσει η νύφη» αναφέρει μία γνωστή ελληνική παροιμία και φαίνεται πως βρίσκει πλήρη απόδοση στις δημοσκοπήσεις! Αρκετοί είναι οι πολίτες που «απελευθερώνουν» τη δυσαρέσκεια, την αγανάκτηση και την οργή τους την ώρα που τους καλούν να λάβουν μέρος σε κάποια έρευνα, θεωρώντας πως τα παράπονα τους θα μεταφερθούν αυτομάτως είτε στους κυβερνώντες και τα πολιτικά κόμματα, είτε στους δημάρχους και τους υποψήφιους για τον δημαρχιακό θώκο.

Ρεπορτάζ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ

«Λαμβάνουμε τον παλμό του κόσμου την ώρα που τους καλούμε να συμμετέχουν στις δημοσκοπήσεις. Από τα πρώτα κιόλας τηλεφωνήματα μπορούμε να αντιληφθούμε την τάση. Εάν είναι καλό ή στραβό το κλίμα θα το καταλάβουμε πολύ γρήγορα», δηλώνει στην εφημερίδα «Karfitsa» ο δημοσκόπος, πολιτικός αναλυτής και υπεύθυνος ερευνών της εταιρείας «Interview», Δημήτρης Βασιλειάδης.

Με την πορεία των 20 χρόνων που έχει διαγράψει στο χώρο ο κ.Βασιλειάδης έχει πολλά …περίεργα να διηγηθεί όσον αφορά τη διαδικασία. Διότι δεν είναι όλοι οι ερωτηθέντες έτοιμοι να απαντήσουν ψύχραιμα και σοβαρά. ‘Ετσι, άλλοι ξεκινούν να τους διαβάζουν ποιήματα, άλλοι τους σιχτιρίζουν και άλλοι τους μιλούν επιθετικά λες και έχουν μπροστά τους κυρίους Μητσοτάκη και Τσίπρα, στους οποίους διαμαρτύρονται για τις κομμένες συντάξεις, το ασφαλιστικό, την ακρίβεια στα τρόφιμα.

«Εμείς είμαστε αυτοί που ακούμε από ποιηματάκια, μέχρι να πάμε όλοι στα τσακίδια, ενώ κάνουμε και λίγη ψυχανάλυση. Εκείνη τη στιγμή ο κόσμος θεωρεί πως μέσα από εμάς θα περάσει ένα μήνυμα που θα φτάσει στην πολιτική ηγεσία. Είτε πρόκειται για έναν δήμαρχο που δεν του μάζεψε τα σκουπίδια, είτε είναι οι πολιτικοί αρχηγοί που λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις», προσθέτει ο κ.Βασιλειάδης. 

Ο υπουργός που εκλέγονταν γιατί το έλεγαν οι… καφετζούδες

Βέβαια, τα περίεργα των δημοσκοπήσεων δεν προέρχονται μόνο από τους πολίτες. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση πρώην βουλευτή ο οποίος κάποια στιγμή πήγε στο γραφείο του κ.Βασιλειάδη να ζητήσει μία αναλυτική έρευνα αναφορικά με την πορεία του έργου του και να μετρήσει τη δημοτικότητα του. Λίγες ημέρες αργότερα, ο υπουργός εκλήθη να παραλάβει τα αποτελέσματα και έμεινε εντυπωσιασμένος.

«Πω, πω Δημήτρη, τι ωραία δουλειά έκανες», είπε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός με τον κ.Βασιλειάδη εύλογα να ρωτάει: «Υπουργέ μου, τόσα χρόνια τί κάνατε; Πώς κατεβαίνατε σε εκλογές;».

Τότε ήταν που έλαβε την απάντηση από τον πρώην υπουργό με αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Είχε η γυναίκα μου μία καφετζού. Πήγαινα εκεί και τα έβρισκε όλα!».

Ο δήμαρχος που όλοι ήξεραν πως έχει φιλενάδα!

Σε άλλη δημοσκόπηση, σ’ επαρχιακή πόλη, από τα πρώτα κιόλας τηλεφωνήματα, οι ερευνητές έπεσαν σ’ ένα θεωρητικά καλά κρυμμένο μυστικό. Και σίγουρα δεν ήταν τα προβλήματα του τόπου, ούτε η καθαριότητα, το κυκλοφοριακό ή η διαχείριση του ελεύθερου χώρου. 

Αυτό που βγήκε πολύ γρήγορα στην επιφάνεια μετά την επικοινωνία με τους δημότες ήταν πως ο δήμαρχος έχει …φιλενάδα!

-«Δήμαρχε έχεις φιλενάδα;», ρώτησε ο κ.Βασιλειάδης τηλεφωνικά τον πελάτη του.

-«Εσύ πώς το ξέρεις αυτό;», αναρωτήθηκε από την άλλη άκρη της γραμμής ο δήμαρχος.

-«Το ξέρει όλος ο κόσμος, πως άφησες τη γυναίκα και την οικογένειά σου», του απάντησε ο δημοσκόπος.

Κρατούν απουσίες και ασθένειες ως άλλος ΕΟΠΥ!

Ένα ακόμη ιδιότυπο των δημοσκοπήσεων είναι πως γνωρίζουν καλά ποιοι …ασθενούν! Σε πρόσφατες τηλεφωνικές επικοινωνίες για λογαριασμό υποψηφίων βουλευτών που ήθελαν να μάθουν εάν οι πολίτες θα καταφέρουν να παραστούν στα πολιτικά τους καλέσματα, αρκετές από τις απαντήσεις που δόθηκαν ήταν «είμαι στο κρεβάτι με ίωση» ή «έχω κολλήσει covid».

‘Ενας ακόμη σημαντικός παράγοντας, όταν γίνεται τέτοια διερεύνηση παρουσίας μπορεί να είναι ο καιρός. Για παράδειγμα, αυτό το διάστημα αρκετοί απάντησαν στον κ.Βασιλειάδη και στις ερωτήσεις του πώς δεν θα παραστούν σε εκδηλώσεις διότι «έξω έχει πάρα πολύ κρύο» και φοβούνται μήπως κρυώσουν!

Σε εξέλιξη οι δημοσκοπήσεις για τις εθνικές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές

Εδώ και αρκετό καιρό στα … δημοσκοπάδικα επικρατεί κυριολεκτικά ένας οργασμός εργασιών, διότι είναι αρκετοί οι υποψήφιοι που θέλουν να μετρηθούν ενόψει των εθνικών και των δημοτικών εκλογών.

«Είμαστε σε προεκλογική περίοδο κι ας μη γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία των εκλογών. Οι βουλευτές και οι υποψήφιοι επιθυμούν να ξέρουν που βρίσκονται για να χαράξουν τη στρατηγική τους και να προσεγγίσουν το κοινό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», συμπληρώνει ο δημοσκόπος της «Interview».

Δημοσκοπήσεις στη Θεσσαλονίκη διενεργούν οι υποψήφιοι των τριών μεγάλων κομμάτων, ενώ στη μάχη έχουν ριχτεί δυναμικά και οι ενδιαφερόμενοι για τις δημοτικές εκλογές. Σύμφωνα με τον κ.Βασιλειάδη, δημοσκοπικά οι αυτοδιοικητικές εκλογές ξεκινούν ένα χρόνο πριν την ημερομηνία της κάλπης. Και αυτό διότι υπάρχουν δύο ειδών κατηγορίας πελάτες: οι εν ενεργεία δήμαρχοι που επιθυμούν να δουν την αποτίμηση του έργου τους και να ρίξουν μία ματιά στον ανταγωνισμό, αλλά και αυτοί που θέλουν να γίνουν δήμαρχοι ή υπήρξαν δήμαρχοι κατά το παρελθόν και επιθυμούν να μάθουν εάν η εικόνα τους έχει πέραση στους δημότες.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.