Τιπ πολιτικής επικοινωνίας
Αυτοδιοικητικές εκλογές, η επόμενη εκλογική αναμέτρηση των κομμάτων εξουσίας και όχι μόνο. Μετά από πολλά χρόνια είναι η πρώτη φορά που οι εθνικές εκλογές προηγούνται των αυτοδιοικητικών, τα αποτελέσματα των οποίων ήταν μήνυμα προς την εκάστοτε κυβέρνηση.
Τώρα, τι μήνυμα να στείλουν σε μια κυβέρνηση ολίγων μηνών. Σύμφωνα με τους δημοσκόπους, η Νέα Δημοκρατία θα κάνει «αυτοδύναμη» κυβέρνηση και οι άλλοι δύο μονομάχοι θα είναι σε απόσταση αναπνοής. Οι επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα επηρεαστούν από τα αποτελέσματα των εθνικών εκλογών, αλλά δεν θα βγάλουν και «λαγούς» από τα καπέλα των πολιτικών κομμάτων.
Όσοι πρόσκεινται στο κυβερνών κόμμα, θα έχουν ένα μικρό δημοσκοπικό προβάδισμα, αλλά μέχρι εκεί. Ο «εμφύλιος» που είχε ξεσπάσει μεταξύ των κομμάτων της Κεντροαριστεράς θα αναβιώσει και με μεγαλύτερη ένταση. Οι τοπικές κοινωνίες αποφασίζουν με άλλα εκλογικά κριτήρια στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Η προσωπικότητα του επικεφαλής, το πρόγραμμα των έργων, η ομάδα των συμβούλων καθώς και η στρατηγική και το αφήγημα του κάθε συνδυασμού παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στην επιλογή των τοπικών αρχόντων.
Ιδιαίτερα για το αφήγημα-σύνθημα κάθε αυτοδιοικητικού συνδυασμού, απαραίτητος σύμμαχος είναι ο Οδηγός Πολιτικής Επικοινωνίας «Ευ Πολιτεύεσθαι» με τα 333+1 tips, έξυπνες φράσεις για να ξεχωρίσετε.
- Το μέσον είναι το μήνυμα σύμφωνα με τον γνωστό στους χώρους της επικοινωνίας Μακ Λούαν. Αλλά με μόνη διαφορά ότι το μήνυμα πρέπει να έχει πειστικό περιεχόμενο, διαφορετικά η σωστή επαφή με τον παραλήπτη δεν επιτυγχάνεται.
- Για να κερδίσεις μια πολιτική μάχη απαιτείται η σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας, η γνώση των θεμάτων και η επίγνωση του κοινού στο οποίο απευθύνεστε. Τώρα, αν είστε νέος, άφθαρτος, σπουδαγμένος και έχετε και μεγάλη πολιτική προίκα, τόσο το καλύτερο!
- Στην κάλπη οι πολίτες αποφασίζουν για το προσωπικό τους συμφέρον. Ορθολογιστές ψηφοφόροι, σχέση κόστους-οφέλους. Η ιδεολογία έπεται.
- Είσοδος στο Κοινοβούλιο δεν σημαίνει απαραίτητα και είσοδος στην πολιτική, που θυμίζει περιστρεφόμενη πόρτα ξενοδοχείου.
- Η πρόσληψη ενός ειδικού συμβούλου επικοινωνίας σε μια πολιτική ομάδα ή δημοτική παράταξη δίνει αντιληπτική αξία στη σοβαρότητα του εγχειρήματος από τον επικεφαλής της ομάδας. Δίνει προστιθέμενη αξία!
- Πολλές φορές σε μια προεκλογική περίοδο οι συζητήσεις που γίνονται δεν παράγουν πολιτική αλλά παραπολιτική.
- Στην πολιτική, πυροβολούμε τον αγγελιοφόρο όταν δεν μας αρέσει το μήνυμα. Ιδιαίτερα αν το μήνυμα περιέχει «αλήθειες»!
- Είθισται σε επαναληπτικές εκλογές να αποφεύγονται οι αλλαγές στη σειρά εκλογής υποψηφίων στα ψηφοδέλτια. Αλλά είπαμε, είθισται!
- Ανατροπή. Μία λέξη που στην πολιτική χρησιμοποιείται από τους αρχηγούς πολιτικών κομμάτων, πρώτον, γιατί ακούγεται ευχάριστα στα αυτιά των φανατικών ψηφοφόρων και, δεύτερον, γιατί τους δίνει την ευκαιρία να νιώσουν «επαναστάτες»!
- Το χιλιοειπωμένο «It’s the economy, stupid» επηρεάζει τη συμπεριφορά των ψηφοφόρων πίσω από το παραβάν. Και είναι πάντα η κρίσιμη μάζα των λεγόμενων αναποφάσιστων.
- Το λεγόμενο προεκλογικό άρωμα με ποιο άρωμα μοιάζει; Μπορεί κάποιος να μας διαφωτίσει;
Περισσότερα tips θα βρείτε στον Οδηγό Πολιτικής Επικοινωνίας «Ευ Πολιτεύεσθαι 333+1 tips».
Για παραγγελίες και περισσότερες διευκρινίσεις επικοινωνήστε στο email: [email protected] ή στα τηλέφωνα 2109568066, 6932266217.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL