, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Έργα ζωγραφικής μετατρέπονται σε… κοσμήματα (ΦΩΤΟ)

Μια φίλη του, τον είχε χαρακτηρίσει ως ποιητή των χρωμάτων. Ο ίδιος δηλώνει ότι είναι ερωτευμένος με τη ζωή και ότι το κόκκινο είναι το χρώμα του πάθους, για αυτό και το χρησιμοποιεί σε τόσο μεγάλο βαθμό. Ο αυτοδίδακτος ζωγράφος, Φώτης Ασπρομάτης, μιλάει στην Karfitsa για τον έρωτα, τα έργα του και για την πολιτεία που «βρίσκεται πίσω από τον ήλιο», δηλαδή έχει… «μαύρα μεσάνυχτα».
Της Χρυσάνθης Καράπα
Γεννημένος στην Αθήνα, τον Ιανουάριο του 1965, ο ζωγράφος Φώτης Ασπρομάτης, «ΦΩΤΗνός», έχει αφιερώσει τη ζωή του στην τέχνη. Έργα του έχουν κρεμαστεί και στην Ελλάδα αλλά και στο Εξωτερικό, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή του στο προεδρικό Μέγαρο Ρώμης, τον Ιανουάριο του 2016. Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και πέντε ατομικές με μεγάλη επιτυχία. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές, αλλά και ψηφιακά, σε διαδικτυακές Γκαλερί σε Παρίσι και Ν.Αφρική. Είχε ένα πολύ ιδιαίτερο όραμα, να δει του πίνακες του να παίρνουν σάρκα και οστά από… ασήμι. Όπως και έγινε. Η μετατροπή του πίνακα σε γλυπτό πιθανώς να χρησιμοποιείται κι από άλλους καλλιτέχνες, αλλά στην περίπτωση μας, η σκέψη ήταν του… ζωγράφου. «Αυτή η ιδέα μού ήρθε επειδή λατρεύω τη γλυπτική σε… κόσμημα. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της δουλειάς μου, είναι η γυναικεία φιγούρα και θέλω – κάποια στιγμή – να τη δω σε ύψος… δύο μέτρων. Έτσι γεννήθηκε και η ιδέα του κοσμήματος από τα έργα μου. Αρχικά έλαβε τη μορφή… σκουλαρικιών τα οποία και έγιναν ανάρπαστα». Για τον κύριο Ασπρομάτη η ζωγραφική είναι τέσσερα συναισθήματα, έρωτας, αγάπη, πόνος και θλίψη. Η σειρά έργων του με τίτλο ” Ένα βήμα μπροστά”, με εμβληματικό κυρίως στοιχείο του τις γυναικείες φιγούρες, μεταφέρθηκε σε κόσμημα από ασήμι, φινιρισμένο με χρυσό και σμάλτο. Μάλιστα, η συλλογή είναι συλλεκτική, αριθμημένη με υπογραφή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μετατροπής του πίνακα σε κόσμημα η παραπάνω φωτογραφία
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μετατροπής του πίνακα σε κόσμημα η παραπάνω φωτογραφία

Τα κύρια θέματα των έργων που είδαμε σε αίθουσα της ΧΑΝΘ στη Θεσσαλονίκη αφορούσαν στη γυναίκα και στη θάλασσα.
«Για μένα η γυναίκα είναι ζωή. Είναι μάνα,  αδελφή,  σύζυγος, ερωμένη.» Υπογραμμίζει τη θέση της – σε όλη του τη δουλειά – τονίζοντας ότι «χωρίς τη γυναίκα δεν υπάρχουμε». Όσον αφορά στα πλοία «είναι τα ταξίδια της ψυχής» και φαίνεται πόσο λατρεύει τη θάλασσα, θηλυκό κι αυτή… Η ζωγραφική είναι όλη του η ζωή «πολύ συνειδητοποιημένα, ακόμα κι αν δεν μπορώ να βγάλω τα προς το ζειν, δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο…». Το ρεύμα που έχει επηρεάσει τον «ποιητή των χρωμάτων» είναι ο ιμπρεσιονισμός, αλλά προσπαθεί να φέρει μία δική του σχολή, ένα λιτό και δωρικό ρυθμό πάνω στις φιγούρες….
thumbnail_img_20170129_000854
Μόδα… «ζωγραφισμένη»
Ο κ Ασπρομάτης αποκαλύπτει στην Karfitsa ότι οι γυναικείες του φιγούρες θέλει να ταξιδεύσουν πολύ μακριά. «Είμαι ήδη σε επικοινωνία με επώνυμους οίκους μόδας του εξωτερικού… Οπότε θα κριθούν και από το αποτέλεσμα. Υπάρχουν προτάσεις και για έκθεση στο Παρίσι.» Για τις δυσκολίες της δουλειάς προσθέτει ότι «μπορεί να χρειαστεί να ζωγραφίζω 13 ώρες συνεχόμενα. Σε ένα δημιουργό δεν μετράει το παίδεμα. Στο δημιουργό μετράει όταν φτάνει να τελειώνει κάτι την ώρα που υπογράφει… Αυτή είναι η μαγική στιγμή. Όσο για τα έργα μου, τους πίνακες, είναι όλα παιδιά μου, τα δέχομαι όπως είναι…. Σ αυτή τη φάση, θεωρώ ότι βρίσκομαι στην ώριμη φάση, στην καλύτερη προσωπική μου φάση…»
thumbnail_fb_img_1465499319195
Σε ερώτηση για την επιτυχία και πώς την καθορίζει, απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη «οι μεταβλητές που ορίζουν την επιτυχία είναι, βασικά, η επισκεψιμότητα και το κοινό που θα σε ακολουθήσει. Εγώ θεωρώ ότι είμαι από τους τυχερούς. Έχω κόσμο που με ακολουθεί και αυτό με έχει συγκινήσει και μου δίνει δύναμη να έχω την πορεία που έχω. Για μένα, η επιτυχία μου είναι, αν μπορώ να συνταξιδέψω με τον κόσμο. Μπορεί ο θεατής να δώσει οποιαδήποτε ερμηνεία θέλει. Μπορεί να συμβαδίσουμε, όπως ήμουν εγώ εκείνη τη στιγμή που το δημιουργούσα. Μπορεί και όχι. Και αυτό ακόμα είναι επιτυχία. Όταν οποιοσδήποτε μπορεί να ταξιδέψει μέσα από το έργο σου. Ανεξάρτητα τι ερμηνεία θα δώσει στο έργο σου, είναι επιτυχία. Κάνοντας μία βόλτα, φορτίζω εικόνες. Είτε αυτό είναι ένα τοπίο, είτε μια ανθρώπινη σκηνή. Κάποια στιγμή αυτό με το δικό μου τρόπο το αποδίδω στον καμβά. Ο καλλιτέχνης ανοίγει το “κουρτινάκι” της ψυχής του και εκτίθεται. Αν μπορέσει από αυτό το “κουρτινάκι” ο θεατής να δει κάτι, αυτό είναι επιτυχία. Αυτός είναι ο στόχος, και για αυτό δεν θα σταματήσουμε ποτέ. Χτίζεται πρώτα η δουλειά και μετά το όνομα. Στο δημιουργό προηγείται το έργο και όχι το όνομα, για μένα».
thumbnail_img_20170220_092029_059
«Δεν υπάρχει πολιτεία για την τέχνη… Το κράτος είναι πίσω από τον… ήλιο. Με μεγάλη μου λύπη το λέω αυτό και δεν αφορά μόνο στην τέχνη. Όταν ένα κράτος δέχεται να μην υπάρχει παιδεία, ασφάλεια, υγεία, το να μιλάμε για τέχνη είναι “πολυτέλεια”. Είναι ένας σταυρός που κουβαλάμε εμείς οι καλλιτέχνες. Λείπουν βασικά πράγματα τα τελευταία χρόνια. Η πολιτεία πρέπει να κάνει πολλά γιατί η Ελλάδα έχει ιστορία στην τέχνη. Δίδαξε τέχνη. Ο κόσμος διψάει για τέχνη και πάντα θα διψάει…».thumbnail_img_20170308_082251
 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.