fbpx

, Τετάρτη
24 Ιουλίου 2024

search icon search icon

Αντίστροφη μέτρηση για το 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ

Αποκαλυπτικά, μαχητικά, με ανατρεπτική διάθεση και κριτική ματιά, τα ντοκιμαντέρ του 16ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (ΦΝΘ) – Εικόνες του 21ου Αιώνα, υπόσχονται να μοιραστούν με τους θεατές δυνατές βιωματικές εμπειρίες.
Με την αντίστροφη μέτρηση για το 16ο ΦΝΘ να έχει ξεκινήσει, παρουσιάζουμε ορισμένες από τις πολυαναμενόμενες προβολές της φετινής διοργάνωσης.

Η εικόνα που λείπει.

Υποψήφιο στα φετινά Όσκαρ στην κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, το ντοκιμαντέρ «Η εικόνα που λείπει», του σκηνοθέτη Ρίτι Παν από την Καμπότζη, έχει προκαλέσει αίσθηση, αποσπώντας ήδη το βραβείο του Τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα» στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο δημιουργός, επιζών ο ίδιος των φρικαλεοτήτων που διέπραξαν οι Κόκκινοι Χμερ, αποτυπώνει αυτές τις μαύρες σελίδες στην πρόσφατη ιστορία της πατρίδας του.

Επιστροφή στη Χομς.

Η πολυβραβευμένη τσέχα ντοκιμαντερίστρια Χελένα Τρεστίκοβα, η γαλλίδα Κλερ Σιμόν, η οποία κινείται με ευελιξία ανάμεσα στη μυθοπλασία και το ντοκιμαντέρ, και ο ταλαντούχος  σεναριογράφος του Πάμπλο Τραπέρο, Σαντιάγκο Μίτρε, καταγράφουν μέσα από τα πιο πρόσφατα ντοκιμαντέρ τους, «Βόιτα Λάβιτσκα: στα πάνω και στα κάτω», την εύθραυστη ανθρώπινη πραγματικότητα.
Το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ «Επιστροφή στη Χομς», του Ταλάλ Ντέρκι (Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ Σάντανς), είναι μια καθηλωτική εκ των έσω ματιά στον πόλεμο που μαίνεται ακόμη στη Συρία, με την κάμερα να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής τα όπλα των ανταρτών.

CORBIS
Ο άνθρωπός μας στην Τεχεράνη».

Οι αληθινές ιστορίες πίσω από τις ταινίες «Σκυλίσια μέρα» του Σίντνεϊ Λιούμετ και «Argo» του Μπεν Άφλεκ, ξεδιπλώνονται στα αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ «Ο σκύλος»  των Άλισον Μπεργκ και Φρανκ Κερόντρεν και «Ο άνθρωπός μας στην Τεχεράνη» των Ντρου Τέιλορ και Λάρι Ουάινσταϊν.

Ο σκύλος.

Ο μεγαλύτερος πυγμάχος όλων των εποχών είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής στο ντοκιμαντέρ «Οι δοκιμασίες του Μοχάμεντ Άλι», του Μπιλ Σίγκελ. Ο Μοχάμεντ Άλι όταν δεν μαχόταν με τις γροθιές του, ύψωνε τη φωνή του ενάντια στον ρατσισμό και την προκατάληψη, γεγονός που τον κατέστησε σύμβολο για τη διεκδίκηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
 
Οι ταινίες περιλαμβάνονται σε ενότητες που χρηματοδοτούνται, μεταξύ άλλων δράσεων του 16ου ΦΝΘ, από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2007-2013.
naftemporiki.gr

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.