«Τα Χρυσά Λαϊκά Νο2». Το πρόγραμμα που έχει στόχο να επαναφέρει στο σήμερα κομμάτια που άφησαν την σφραγίδα τους στο λαϊκό τραγούδι και του απέδωσαν διάφορες σημασίες θα παρουσιαστεί στη Θεσσαλονίκη.
Το λαϊκό τραγούδι έχει εκφράσει τον πόνο και τις κακουχίες ενός ολόκληρου λαού και τη δίνει σε ένα νέο λαϊκό είδος, της καψούρας, του έρωτα και του… ποτού.
Ο Γιώργος Γεωργόπουλος στο μπουζούκι και στις επιλογές επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη μετά απο 2 χρόνια και συναντά στο Καφωδείο Ελληνικό Upstairs την Πέμπτη 27 Απριλίου το Λάμπρο Βασιλείου και τη Μαρία Ρηγοπούλου στο τραγούδι. Μαζί τους ο Γιώργος Βαρτσάκης στην κιθάρα, ο Aydin Ciracioglu στο ακορντεόν και ο Γιάννης Παπαγιανούλης στα κρουστά. Ο Γ. Γεωργόπουλος μιλάει στην Karfitsa για το λαϊκό και τη σημασία του.
Από τον τίτλο καταλαβαίνουμε ότι θα ακούσουμε … λαϊκά τραγούδια. Τι καθιστά όμως διαφορετικό το live σας;
Εκτός από την ιδιοσυστασία των μελών της ορχήστρας ίσως και η συμπερίληψη ενός ρεπερτορίου που έμενε απομονωμένο στον καιρό που το γέννησε. Κομμάτια που κάποτε θεωρήθηκαν «δεύτερα» έρχονται να πάρουν τη θέση τους στο σήμερα σε έναν διάλογο με το διαχρονικό λαϊκό τραγούδι.
Το λαϊκό τραγούδι οι νέες γενιές το προτιμούν;
Το προτιμούν, αλλά ίσως διαφέρουν οι λόγοι για τους οποίους αναπαράχθηκε αυτό το ρεπερτόριο όταν γεννήθηκε. Είμαι σίγουρος ότι εκτός από ένα ιδιότυπο life style που έχει πλαισιώσει το είδος σήμερα, υπάρχουν και αυτά τα διαχρονικά στοιχεία που αποτελούν την συγκολλητική ουσία των μετεχόντων.
Πείτε μας το – μακράν – αγαπημένο σας λαϊκό τραγούδι;
Θα ήθελα πολύ να έχω ένα, αλλά δυστυχώς οι διαφορετικές περίοδοι στη ζωή μου ανέδειξαν μέσα μου τελείως ετερόκλητες πλευρές του λαϊκού τραγουδιού. Η κάθε μια εξέφραζε και μια διαφορετική πλευρά μου, ίσως και σε αντίθεση με μια προηγούμενη.
Τι σημαίνει για εσάς αυτό το είδος;
Ίσως είναι η αφορμή να ανοίγω ένα διάλογο με το χθες και να παρατηρώ τις ανάγκες που το κάνουν άξιο αναφοράς και σχολιασμού αυτό το είδος στο σήμερα. Και σε συλλογικό και σε προσωπικό επίπεδο.
Τα νέα λαϊκά κομμάτια ποια «σημασία» δίνουν στο λαϊκό σήμερα;
Σίγουρα θέτουν έναν προβληματισμό για το τι είναι λαϊκό και σε τι συγγενεύει το πριν με το σήμερα. Δίνεται η εντύπωση ότι το πριν είναι πιο αυθεντικό (πράγμα που δεν το πιστεύω). Έτσι τα καινούργια κομμάτια -είτε λαϊκά είτε όχι- καλούνται να αποδείξουν το βαθμό αυθεντικότητας τους. Αυτό πολλές φορές υποστηρίζεται και μέσω κριτηρίων συγγένειας με το προηγούμενο είδος. Για εμένα πάντως ξαναλέω έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον να εξετάσουμε τους λόγους που μας κάνουν να έχουμε ανάγκη να μιλήσουμε για το λαϊκό.




