ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Ο παραδοσιακός χορός ως «εργαλείο» κοινωνικοποίησης

Βασίλειος Κορσαβίδης Αναρτήθηκε από Βασίλειος Κορσαβίδης
11/07/2022
Πολιτισμός
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Ο παραδοσιακός χορός ως «εργαλείο» κοινωνικοποίησης

Η κοινωνικοποίηση είναι μια διαδικασία κατά την οποία ένα άτομο ή ομάδα ατόμων, συναναστρέφεται και αλληλεπιδρά με άλλους, ανακαλύπτει και καλλιεργεί μια σειρά ικανοτήτων για την επιτυχή συμμετοχή στην κοινωνία μας.

Στις μέρες μας, κατά την περίοδο της πανδημίας και του περιορισμού σε συνδυασμό με την σταδιακή μείωση των κοινωνικών μας δραστηριοτήτων, έγινε πλήρως αντιληπτό απ όλους πόσο σημαντική είναι η έννοια της κοινωνικοποίησης στην πράξη. Επί προσθέτως οι δύσκολοι ρυθμοί στην καθημερινότητα μας αλλά και η τεχνολογία, σε μεγάλο βαθμό, κάμουν ολοένα και μεγαλύτερη την ανάγκη για «συναναστροφή» και εκτόνωση.

Είναι ικανός ο «Παραδοσιακός χορός» να δημιουργήσει συνθήκες και προϋποθέσεις για κοινωνικοποίηση;

Φυσικά και είναι. Ο Παραδοσιακός χορός( αλλά και γενικά ο χορός για να μην αδικούμε άλλες κατηγορίες χορών) εξελίχθηκε στην εποχή μας από τους πιο εποικοδομητικούς τρόπους κοινωνικοποίησης. Προϋποθέτει την επαφή με ανθρώπους, πράγμα που χαρακτηρίζει την ανθρώπινη φύση. Η επαφή-συνεύρεση αυτή των ανθρώπων έχει ένα κοινό στόχο: την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών, την ιστορία τους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τα ήθη και τα έθιμα τους καθώς και τις παραδοσιακές φορεσιές. Όλα αυτά οδηγούν στην ανταλλαγή απόψεων μέσω των συζητήσεων, στοιχείο σημαντικό επίσης της κοινωνικοποίησης

Ο Παραδοσιακός χορός είναι ένας φυσικός τρόπος κοινωνικοποίησης. Τα άτομα έρχονται κοντά με την επαφή των χεριών τους, με τις κατά τόπους λάβες. Ακόμα όμως και αντικριστά πάλι εκφράζουν κάτι το μοναδικό. Γελάνε, κλαίνε, ερωτεύονται ακόμα και θυμώνουν κάποιες φορές. Μιλάει το σώμα, το οποίο είναι ο καθρέφτης της ψυχής τους.

Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και αντιλαμβάνεται τις καταστάσεις βιωματικά, γι αυτό και το αποτέλεσμα της κοινωνικοποίησης από την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών μπορεί να μην το αντιληφθεί άμεσα. Η συχνή επαφή των ανθρώπων μέσω του παραδοσιακού χορού, είναι σίγουρο ότι φέρνει θετικά αποτελέσματα, «μπορεί ν αργεί αλλά σε βρίσκει σίγουρα και με αγάπη». Ο χρόνος είναι σύμμαχος, μπορεί όμως να εξελιχθεί και σε εμπόδιο, γι αυτό καλό είναι οι δυσκολίες που θα κληθούμε ν’ αντιμετωπίσουμε να μας βρουν εντός της παράδοσης και εντός του χορού. . Σε αυτό συμβάλλουν πολύ οι παραστάσεις αλλά και τα ταξίδια που διοργανώνει κάθε πολιτιστικός σύλλογος, για τους εκάστοτε χορευτές του.

Related Post

ΦΙΞ Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Μια παράλληλη ιστορία βιομηχανικών κτιρίων

Θεσσαλονίκη: Ρομά γυναίκες «συνομιλούν» με μπαλαμές για τα έμφυλα στερεότυπα στην παράσταση No Woman’s Land

Σταύρος Ξαρχάκος για Σαββόπουλο: Στα μάτια μου ήταν ένας σύγχρονος Διόνυσος

Φάμελλος από Κομοτηνή: Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας μας είναι το πολύ χαμηλό εισόδημα και η μεγάλη δημογραφική κρίση

Ο Παραδοσιακός χορός θα πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι στη ζωή του ανθρώπου γιατί…. «Η πιο αληθινή έκφραση των ανθρώπων είναι μέσω του χορού τους και της μουσικής τους. Το σώμα δεν λέει ποτέ ψέματα.» (AgnesdeMille αμερικανός χορευτής και χορογράφος 1905-1993)

Tags: Απόψεις
Share225Tweet141Send

Σχετικά Άρθρα

ΦΙΞ Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Μια παράλληλη ιστορία βιομηχανικών κτιρίων
Πολιτισμός

ΦΙΞ Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Μια παράλληλη ιστορία βιομηχανικών κτιρίων

Σάββατο μεσημέρι στη Συγγρού. Ένα πούλμαν σταματά μπροστά στο ΦΙΞ της Αθήνας, κι οι τουρίστες κατεβαίνουν με βλέμμα να κοιτάζει...

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
24/11/2025
Θεσσαλονίκη: Ρομά γυναίκες «συνομιλούν» με μπαλαμές για τα έμφυλα στερεότυπα στην παράσταση No Woman’s Land
Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Ρομά γυναίκες «συνομιλούν» με μπαλαμές για τα έμφυλα στερεότυπα στην παράσταση No Woman’s Land

Στερεότυπα, προκαταλήψεις, φόβος. Αυτές οι λέξεις περιγράφουν την εικόνα που έχει ο μέσος άνθρωπος για τους Ρομά, ενώ δυσπιστία επικρατεί...

Αναρτήθηκε από Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
14/11/2025
Next Post

Ελλάδα: Το 1/4 των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται στο αλκοόλ

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
14/11/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa