ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Tάκης Χρυσικάκος: Υπάρχει ηλικιακός ρατσισμός στο θέατρο

Φιλίππα Βλαστού Αναρτήθηκε από Φιλίππα Βλαστού
27/11/2022
Πολιτισμός
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Tάκης Χρυσικάκος: Υπάρχει ηλικιακός ρατσισμός στο θέατρο

Με την ρεμπέτικη λειτουργία «Τα Κατά Μάρκον» ο Τάκης Χρυσικάκος έρχεται στη Θεσσαλονίκη και στο θέατρο Αμαλία, από τις 2 έως τις 4 Δεκεμβρίου.

Ο γνωστός ηθοποιός με την συγκεκριμένη παράσταση βάζει έναν ακόμη θεατρικό μονόλογο στο – μεγάλο – βιογραφικό του. «Έχω εξασκηθεί πολύ στον μονόλογο. Ξεκίνησα πριν πολλά χρόνια με το Αμάρτημα της Μητρός μου του Βιζυηνού. Έπειτα ήρθαν και άλλα έργα μέσα από τα οποία διαπίστωσα ότι η αφήγηση έχει τρομακτική δύναμη. Πολύ μεγαλύτερη από ότι έχει το συμβατικό θέατρο, γιατί δίνει την δυνατότητα στον θεατή να δημιουργήσει ο ίδιος εικόνες.

Μια φορά είχε έρθει μια γυναίκα που είχε παρακολουθήσει έναν μονόλογο μου από ένα έργο του Παπαδιαμάντη και μου είπε ‘’πώς γίνεται να είστε στη σκηνή και να παίζετε, εγώ να είμαι στην πλατεία του θεάτρου και να μου μυρίζει η θάλασσα’’. Η αφήγηση έχει το χαρακτηριστικό ότι βάζει τον θεατή να είναι δημιουργός».

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού

Η αλυσίδα της παράδοσης και ο ηλικιακός ρατσισμός

Η παράσταση «Τα Κατά Μάρκον» αφορά την συνάντηση δύο κορυφαίων ρεμπετών, του Μάρκου Βαμβακάρη και του Μιχάλη Γενίτσαρη και την από κοινού αφήγησή τους. «Με συγκινεί όταν βλέπω νέα παιδιά να παίζουν ρεμπέτικα τραγούδια. Είδα κάτι αντίστοιχο σε μια εκπομπή που ήμουν καλεσμένος. Χάρηκα πολύ γιατί έτσι δεν χάνεται ο κρίκος της αλυσίδας της παράδοσης. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μερίδα ατόμων που προσπαθούν να κόψουν αυτή την αλυσίδα με το πρόσχημα ότι είναι ξεπερασμένα και παλιακά. Αυτό όμως δεν γίνεται», ξεκαθαρίζει.

Related Post

ΦΙΞ Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Μια παράλληλη ιστορία βιομηχανικών κτιρίων

Θεσσαλονίκη: Ρομά γυναίκες «συνομιλούν» με μπαλαμές για τα έμφυλα στερεότυπα στην παράσταση No Woman’s Land

Σταύρος Ξαρχάκος για Σαββόπουλο: Στα μάτια μου ήταν ένας σύγχρονος Διόνυσος

Φάμελλος από Κομοτηνή: Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας μας είναι το πολύ χαμηλό εισόδημα και η μεγάλη δημογραφική κρίση

Ο ηθοποιός μάλιστα διαπιστώνει ότι στον χώρο του ελληνικού θεάτρου υπάρχει ηλικιακός ρατσισμός. «Πού είναι σήμερα οι μεγάλοι ηθοποιοί, άνδρες και γυναίκες; Δεν τους έχουμε γιατί τους θεωρήσανε κάποιοι εμπόδια και περιττούς λόγω ηλικίας. Υπάρχει η νοοτροπία ότι ‘’αυτό πάλιωσε, οπότε ας το πετάξουμε’’. Εμένα η τάση αυτή με κάνει καχύποπτο και αποστασιοποιημένο. Επομένως η δική μου επιλογή είναι ο μοναχικός δρόμος».

Η τέχνη «φάρμακο» της κατάθλιψης

Ο Τ. Χρυσικάκος αρκετές φορές έχει αναφερθεί στην δύσκολη εποχή που είχε πέσει στα σκοτάδια της κατάθλιψης. Εκείνη την περίοδο ένα από εκείνα τα πράγματα που τον έκαναν να νιώθει καλά ήταν η τέχνη του θεάτρου. «Πάντα βοηθάει η τέχνη σε τέτοιες καταστάσεις. Είναι γνωστό ότι μεγάλοι καλλιτέχνες βοηθηθήκαν αντίστοιχα. Μερικούς το αδιέξοδο τους οδήγησε να δημιουργήσουν μεγάλα έργα. Η τέχνη είναι μεγάλη υπόθεση και ας την θεωρεί η εξουσία της εκάστοτε πολιτείας περιττή. Ήμουν πάντα κοντά στην τέχνη. Εκείνη την περίοδο όμως την ένιωθα σαν λύτρωση. Η τέχνη σε οδηγεί στο φως και σε βοηθάει να χρωματίσεις τα σκοτάδια σου», περιέγραψε.

Η Θεσσαλονίκη του γλεντιού

Ερχόμενος στη Θεσσαλονίκη ο ηθοποιός νιώθει πως επιστρέφει σε μια πόλη που τον δένουν ισχυροί δεσμοί. «Έχω αδελφικούς φίλους στη Θεσσαλονίκη που είμαστε χρόνια φίλοι, σαν συγγενείς, οπότε έχω έντονους δεσμούς με την πόλη. Παλιά ανέβαινα ακόμη και για μια νύχτα. Είναι χαρά μου κάθε φορά που βρίσκομαι στην πόλη». Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε παλαιότερα χρόνια, τότε που η Θεσσαλονίκη ήταν ο ναός της διασκέδασης. «Ειδικά την δεκαετία του 1980 μέχρι το 2020, η Θεσσαλονίκη είχε μια τεράστια εξωστρέφεια. Ο κόσμος γλένταγε, χωρίς σκοπιμότητα. Η ‘’φτωχομάνα’’ ήταν του γλεντιού.

Θυμάμαι μια φορά που έπαιζα σε μια παράσταση πήγα την πρωταγωνίστρια στο Ακρόαμα. Αν και ήταν λίγο δύσκολο άτομο παρ΄ όλα αυτά γύρισε και μου είπε ‘’πρώτη φορά στη ζωή μου περνάω τόσο καλά’’», θυμάται ο ηθοποιός. «Για μένα αυτή ήταν η Θεσσαλονίκη και αυτή κρατάω μέσα μου», καταλήγει.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA

Share213Tweet133Send

Σχετικά Άρθρα

ΦΙΞ Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Μια παράλληλη ιστορία βιομηχανικών κτιρίων
Πολιτισμός

ΦΙΞ Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Μια παράλληλη ιστορία βιομηχανικών κτιρίων

Σάββατο μεσημέρι στη Συγγρού. Ένα πούλμαν σταματά μπροστά στο ΦΙΞ της Αθήνας, κι οι τουρίστες κατεβαίνουν με βλέμμα να κοιτάζει...

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
24/11/2025
Θεσσαλονίκη: Ρομά γυναίκες «συνομιλούν» με μπαλαμές για τα έμφυλα στερεότυπα στην παράσταση No Woman’s Land
Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Ρομά γυναίκες «συνομιλούν» με μπαλαμές για τα έμφυλα στερεότυπα στην παράσταση No Woman’s Land

Στερεότυπα, προκαταλήψεις, φόβος. Αυτές οι λέξεις περιγράφουν την εικόνα που έχει ο μέσος άνθρωπος για τους Ρομά, ενώ δυσπιστία επικρατεί...

Αναρτήθηκε από Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
14/11/2025
Next Post
Ουκρανία: Στο Κίεβο χιονίζει και εκατομμύρια πολίτες παραμένουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα

Ουκρανία: Στο Κίεβο χιονίζει και εκατομμύρια πολίτες παραμένουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αυτό εiναι το πıο χειρıστıκό ζώδıο από όλα

Αναρτήθηκε από Ελεάνα Ζαμπάρα
14/11/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa