Πως θα ξεφύγετε από τη μελαγχολία των γιορτών - Karfitsa.gr
Υγεία

Πως θα ξεφύγετε από τη μελαγχολία των γιορτών

Μια κλασική συναισθηματική διαταραχή

xristougenna-katathlipsiΗ πεσμένη διάθεση στις γιορτές μπορεί να κάνει ορισμένους να θεωρούν τη συγκεκριμένη περίοδο μπελά. Άλλοι πάλι, εμφανίζουν το χειμώνα εποχική συναισθηματική διαταραχή.

Ωστόσο, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να καταπολεμήσετε τη λύπη που νιώθετε τον χειμώνα. Για να έχετε υψηλό ηθικό τους κρύους, σκοτεινούς μήνες, ειδικοί προτείνουν τα παρακάτω.

Πεσμένη εορταστική διάθεση και εποχική συναισθηματική διαταραχή

Το να μη νιώθετε ευδιάθετοι στις γιορτές δεν είναι το ίδιο με το να έχετε εποχική συναισθηματική διαταραχή.

Ο Simon Rego, του Montefiore Medical Center στη Νέα Υόρκη, σημειώνει ότι η εποχική συναισθηματική διαταραχή θεωρείται ότι οφείλεται στην έλλειψη φωτός το χειμώνα. Το σώμα αντιδρά με μειωμένη ενέργεια, ανάγκη για περισσότερο ύπνο και γενικά πεσμένη διάθεση.

Η πεσμένη διάθεση στις γιορτές αφορά τη συγκεκριμένη περίοδο, εξηγεί ο ειδικός. Πρόκειται για τις αντιδράσεις των ανθρώπων σε αυτή την κατάσταση που μπορεί να είναι η πίεση για ψώνια, για να είναι κάποιος χαρούμενος και για να συναντήσει ανθρώπους που δεν του αρέσουν ιδιαίτερα.

Ορισμένα συμπτώματα των 2 παραπάνω καταστάσεων μπορούν να είναι παρόμοια, όπως το στρες, η ένταση και η λύπη.

Ο Norman Rosenthal, του Georgetown University School of Medicine, στην Ουάσιγκτον, δήλωσε ότι αν υποπτεύεστε ότι έχετε εποχική συναισθηματική διαταραχή μπορείτε να αναζητήσετε βοήθεια από ειδικό ψυχικής υγείας που μπορεί να συστήσει αγωγή, όπως φωτοθεραπεία.

Η Pauline Wallin, του Camp Hill, στην Πενσιλβάνια δήλωσε ότι αν και τα 2 προβλήματα διαφέρουν, υπάρχει κοινός παρονομαστής. Και στις 2 καταστάσεις οι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν έχουν τον έλεγχο. Ωστόσο τον έχουν. Μπορείτε να δοκιμάσετε tips ενίσχυσης της διάθεσης από τους Dr. Wallin, Rosenthal, και Rego.

Ελέγξτε τις προσδοκίες σας για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας

Αν έχετε υπέρμετρες προσδοκίες για τις γιορτές θα πρέπει να τις επαναξιολογήσετε.

Το να περιμέντε το ταξίδι σας, για παράδειγμα, να μην έχει απρόοπτα μπορεί να μην είναι ρεαλιστικό. Και τότε θα γίνετε ευέξαπτοι. Το να περιμένετε αρμονικό οικογενειακό γεύμα σε οικογένεια στην οποία οι διαπληκτισμοί είναι συχνοί δεν είναι επίσης ρεαλιστικό.

Σχεδιάστε από νωρίς για να αποφύγετε ότι σας χαλά τη διάθεση

Θυμηθείτε περασμένες γιορτές και γεγονότα που σας έκαναν να αισθάνεστε λύπη ή στρες. Στη συνέχεια προσπαθήστε να τα αποφύγετε. Αν γνωρίζετε ότι πάντα τσακώνεστε με κάποιον συγγενή σκεφτείτε ένα σχέδιο ώστε να μην καθίσετε δίπλα του στο τραπέζι.

Αν γνωρίζετε ότι η κατάσταση γίνεται βαριά στις 23.00, σχεδιάστε να φύγετε στις 22.59.

Αν νομίζετε ότι είστε μόνοι στις γιορτές σχεδιάστε κάτι που μπορείτε να κάνετε, όπως εθελοντισμό. Αυτό μπορεί να μειώσει τη μοναξιά σας.

Η αξιολόγηση της κατάστασης κάνει τη διαφορά

Δεν μπορείτε να ελέγξετε όλες τις καταστάσεις αλλά πάντα έχουμε τη δύναμη να επιλέγουμε κάποια σκέψη έναντι άλλων, δήλωσε ο Rego.

Για παράδειγμα, φανταστείτε ότι ακούσατε για ένα πάρτι στο οποίο δεν είστε καλεσμένοι. Μια αντίδραση είναι να αισθανθείτε απόρριψη. Άλλη θα ήταν ότι το να χάσετε ένα πάρτι από τα πολλά, στις γιορτές, είναι φυσιολογικό και έτσι μπορείτε να κάνετε διάλειμμα. Μπορείτε να αποφασίσετε να μείνετε στο σπίτι και να δείτε μια ταινία, να πάτε για ψώνια ή να ακσηθείτε.

Αν περιορίσετε το χρόνο που περνάτε στα Social Media, μπορεί να νιώσετε καλύτερα

Αν έχετε τάση για χαμηλή διάθεση στις γιορτές, μπορείτε να κάνετε διάλειμμα από τα social media, προτείνει η ειδικός Wallin. Αισθήματα εξάντλησης, μοναξιάς ή απώλειας μπορεί να οξυνθούν καθώς βλέπετε χαρούμενες αναρτήσεις άλλων. Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι όσο περισσότερο κοιτούν τα social media οι άνθρωποι τόσο λιγότερο ευτυχισμένοι είναι λόγω της φυσιολογικής τάσης να συγκρίνουν.

Στις γιορτές, η τάση είναι να κάνουμε περισσότερες συγκρίσεις. Κοιτάζοντας χαρούμενες φωτογραφίες και ιστορίες μπορεί να αισθανθεί κάποιος ότι δεν έχει τόσο χαρούμενη ζωή, έτσι θα αισθανθεί χειρότερα.

Να θυμάστε ότι αυτά που διαβάζετε στα social media είναι μια ματιά στη ζωή των άλλων αλλά δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτικά της ζωής τους.

Ο διαλογισμός βελτιώνει τη διάθεση

Ο διαλογισμός εστιάζει στην επίγνωση της στιγμής και στην αποδοχή ότι τα περισσότερα στη ζωή είναι μείγμα καλών και κακών, εξηγεί ο Rego. Αν αποδεχτείτε ότι οι διακοπές είναι γεμάτες προκλήσεις η διάθεσή σας μπορεί να βελτιωθεί. Αυτό αφορά το να αναμένετε πραγματικές καταστάσεις, όπως την ουρά στο αεροδρόμιο.

Μπορείτε να συνδυάσετε στο μυαλό σας την πραγματικότητα με την ανταμοιβή. Μπορεί να είστε σε μποτιλιάρισμα αλλά στην άλλη άκρη σας περιμένει ένα πάρτι στο οποίο θα διασκεδάσετε.

Αντισταθείτε στην ανάγκη να γράψετε εορταστικό σενάριο

Κλείστε την ταινία του εγκεφάλου σας που λέει ότι φέτος οι γιορτές θα είναι το ίδιο στρεσογόνες και άσχημες με τις προηγούμενες 10, σημειώνει ο Rego. Αντίθετα, προσεγγίστε τις φετινές γιορτές με καθαρό και ανοιχτό μυαλό.

ΠΗΓΗ: iatronet

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

STAY CONNECTED

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ