, Πέμπτη
25 Απριλίου 2024

search icon search icon

Η "K" στην Έκθεση Philoxenia: Πάρος και Αστυπάλαια πρωτοπορούν στον "εναλλακτικό" τουρισμό

Εκπρόσωποι των νησιών του Αιγαίου έδωσαν το “παρών” και συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, στο φετινό Διεθνές Συνέδριο της Έκθεσης Philoxenia, στη ΔΕΘ-Helexpo. Η Karfitsa ήταν εκεί και μίλησε με δύο ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τον τουρισμό δύο “εναλλακτικών” προορισμών, της Πάρου και της Αστυπάλαιας.

  • Εκ μέρους της Αστυπάλαιας μίλησε η Μαρία Καμπούρη, αντιδήμαρχος Τουρισμού Αστυπάλαιας.

Ποιά είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Αστυπάλαια στον τομέα του τουρισμού;
ΜΚ: Το βασικότερο πρόβλημα είναι η προσπελασιμότητα, ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να επισκεφθούν το νησί μας οι επισκέπτες. Φυσικά, να πω ότι η σύνδεση είναι ικανοποιητική, γιατί έχουμε έξι φορές την εβδομάδα πλοίο και 6-7 φορές αεροπλάνο, τουλάχιστον με βάση την τελευταία σεζόν. Αυτό το οποίο θέλουμε να διορθώσουμε, είναι οι ώρες που χρειάζεται κάποιος για να επισκεφθεί το νησί.
Είναι η τουριστική υποδοχή και τα ξενοδοχεία σε ικανοποιητικό επίπεδο, ώστε το νησί να μπορέσει να δεχθεί μεγαλύτερο πλήθος τουριστών;
ΜΚ: Η Αστυπάλαια είναι ένας πολλά υποσχόμενος και ανερχόμενος προορισμός. Τα καταλύματα όμως που έχουν δημιουργηθεί, με πολλή αγάπη και σεβασμό στον περιβάλλοντα χώρο, από τους επαγγελματίες του νησιού, είναι πολύ υψηλών προδιαγραφών. Η Αστυπάλαια, λοιπόν, με βάση τα καταλύματά της, ήταν 2η στη λίστα με τα 10 κορυφαία νησιά και η αξιολόγηση αυτή έγινε με βάση τους επισκέπτες στα καλύτερα ξενοδοχεία των ευρωπαϊκών νησιών. Οπότε, καταλαβαίνετε ότι η διαμονή στην Αστυπάλαια είναι υψηλών προδιαγραφών και αυτό είναι κάτι που τη διαφοροποιεί, ενώ οι επισκέπτες δεν αντιμετωπίζουν ουσιαστικά κανένα πρόβλημα.
Με βάση αυτά που είπατε, τί είδους επισκέπτες και τουρίστες υποδέχεται το νησί;
ΜΚ: Το νησί, κατά κύριο λόγο, φιλοξενεί Ιταλούς, Έλληνες και τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τη Γερμανία και την Αγγλία.
Για ποιό λόγο πρέπει να έρθει κάποιος στο νησί και γιατί πιστεύετε ότι έχει αυξηθεί ο τουρισμός της Αστυπάλαιας;
ΜΚ: Πιστεύω ότι η Αστυπάλαια μπορεί να προσφέρει αυτό που όλοι έχουμε ανάγκη. Θετική ενέργεια, χαλάρωση, ηρεμία, ευεξία. Όλοι οι επισκέπτες που έρχονται στην Αστυπάλαια, υποστηρίζουν ότι πραγματικά «γεμίζουν τις μπαταρίες τους». Είναι μια ενέργεια που αναβλύζει από τη γη του νησιού και που δίνει δύναμη να συνεχίσει κάποιος πιο εποικοδομητικά τη ζωή του, πιο γόνιμα. Είναι “κινητήρια δύναμη” στα πόδια, για να μπορούν να χορέψουν στα παραδοσιακά πανηγύρια.

Γιατί η Αστυπάλαια θεωρείται “εναλλακτικός” τουριστικός προορισμός;
ΜΚ: Η Αστυπάλαια είναι το πρώτο “smoke-free” νησί. Έχουμε εστιάσει στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διατηρήσουμε το «ευ ζην», την αυθεντικότητα, την αγνότητα που προσφέρει ο τόπος και φυσικά να τη μοιραστούμε με όλους όσους επισκέπτονται το νησί μας. Έτσι, ενθαρρύνουμε τους μόνιμους κατοίκους –και στη συνέχεια τους επισκέπτες– να διακόψουν το κάπνισμα και να γίνουν μέρος της «smoke-free» κουλτούρας μας. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε να πείσουμε τους ντόπιους και τους επισκέπτες για τα οφέλη που θα αποκομίσουν, εάν απαλλαγούν από τον καπνό του τσιγάρου, και ενισχύουμε δράσεις, οι οποίες βοηθούν προς την κατεύθυνση αυτή.
Για παράδειγμα, πραγματοποιούμε διάφορα events σχετικά με την αναρρίχηση, με την ποδηλασία στο νησί, με ό,τι σχετίζεται με το κολύμπι, ακόμα και τη γαστρονομία, γιατί κάποιος που δεν καπνίζει, μπορεί να γευτεί και να μυρίσει καλύτερα. Εκτός αυτού, επειδή πολλοί με ρωτούν αν στην Αστυπάλαια μπορεί κάποιος να καπνίσει: φυσικά και μπορεί. Προσπαθούμε και εμείς να εφαρμόσουμε το νόμο, ο σκοπός μας δεν είναι να τον αστυνομεύσουμε, αλλά να πείσουμε κάποιον να σταματήσει το κάπνισμα.
Υπάρχει αύξηση παραγωγής βιολογικών προϊόντων από τις επιχειρήσεις της Αστυπάλαιας;
ΜΚ: Στην Αστυπάλαια, τους χειμερινούς μήνες, οι άνθρωποι έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσουν διάφορα προϊόντα από τις μέλισσες, καθώς το μέλι του νησιού θεωρείται ένα από τα καλύτερα, με υψηλό ποσοστό θυμαριού. Επίσης, προσπαθούν να συγκεντρώσουν όλα τα καλά που δίνει ο τόπος μας: αλάτι, ρίγανη, θυμάρι, σαφράν –το οποίο, στην Αστυπάλαια, φυτρώνει από μόνο του– και προσπαθούν όλα αυτά να τα συσκευάσουν και να τα προωθήσουν.

  • Εκπρόσωπος της Πάρου στην Έκθεση ήταν ο κ. Μαλινδρέτος, πρόεδρος σε σχολικές επιτροπές (διαχειρίζεται 40 σχολεία), πρόεδρος στον τομέα Υγείας στο νοσοκομείο και τα κέντρα υγείας, καθώς και αντιδήμαρχος Οικονομικών του νησιού.

Ήταν φέτος η πληρότητα στην Πάρο ικανοποιητική;
Μ: Όχι μόνο ήταν ικανοποιητική φέτος, αλλά και πολύ μεγαλύτερη από πέρυσι. Κάποιες στιγμές παραλίγο να μας λείψει το νερό, θα δημιουργούνταν προβλήματα, με τη βοήθεια της Παναγίας τα ξεπεράσαμε, αλλά του χρόνου πρέπει να είμαστε οργανωμένοι, για να αντιμετωπίσουμε μια πολύ μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, διότι πριν ένα μήνα η Πάρος ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας. Οπότε καταλαβαίνετε ότι ο κόσμος που πήγαινε κάποτε, και πηγαίνει ακόμα, στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, κάποια στιγμή θα ανακαλύψει και την Πάρο. Ήδη, στο δημαρχείο που είμαι κάθε μέρα, έρχονται πολλοί ξένοι, π.χ. Κινέζοι, να παντρευτούν, όπως κάνουν και στη Σαντορίνη. Στο δημαρχείο, που είναι σε μια πολύ ωραία τοποθεσία ψηλά, όπου βλέπεις τη θάλασσα από κάτω, το απέραντο γαλάζιο.
Είστε ανταγωνιστικός ως προς τους ιδιοκτήτες της Μυκόνου και της Σαντορίνης;
Μ: Η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι μια κατηγορία από μόνες τους. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό, γιατί ακούω ότι ο δήμαρχος Σαντορίνης και ο δήμαρχος της Μυκόνου αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και αρχίζουν να «φρενάρουν» λίγο, για να μπορέσουν να κρατηθούν ως τουριστικός προορισμός. Εμείς στην Πάρο προσπαθούμε να είμαστε ένας προορισμός για 12 μήνες το χρόνο, διότι το ήπιο κλίμα που έχουμε, αλλά και οι μεγάλες δυνατότητες που έχουν τα μαγαζιά και τα ξενοδοχεία, μπορούν να φιλοξενήσουν κόσμο και το χειμώνα. Έχουμε καταφέρει κάτι, όμως από εδώ και πέρα θα προχωρήσουμε πολύ προσεκτικά, γιατί το παράδειγμα της Σαντορίνης και της Μυκόνου δεν είναι ελκυστικό για εμάς, ούτε θα φέρει χρήματα και πρόοδο στο νησί μας.
Ποιές πτυχές του τουρισμού θέλετε δηλαδή να προβάλετε στην Πάρο;
Μ: Αυτή τη στιγμή θέλουμε η Πάρος να αποτελεί θεματικό προορισμό, π.χ. για κάποιους που επιλέγουν το θρησκευτικό τουρισμό. Στην Πάρο έχουμε την Παναγία την Εκατονταπυλιανή, την «Αγία Σοφία» του Αιγαίου. Κάποιοι λοιπόν θα προτιμήσουν να έρθουν για αυτό το λόγο, αλλά και για τα άλλα θρησκευτικά μνημεία που υπάρχουν στο νησί. Άλλοι μπορούν να διαλέξουν την αναρρίχηση, έχουμε βουνά και τόπους όπου μπορούν να κάνουν αυτό που θέλουν. Κάποιοι άλλοι έρχονται για ποδηλατικούς αγώνες. Περισσότερο εναλλακτικό τουρισμό δηλαδή, τον οποίο θέλουμε, και όχι γενικό. Θέλουμε τον τουρισμό που να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάτι. Είναι ένα είδος τουρισμού για ανθρώπους που είναι οικονομικά εύρωστοι και άρα μπορούν να αφήσουν και κάτι στο νησί μας. Αυτούς προσπαθούμε να προσελκύσουμε όλο το χρόνο στην Πάρο.

Ποιά είναι η μοναδικότητα του νησιού;
Μ: Το γεγονός ότι συνδυάζει τη θάλασσα, ως νησί, με το ηπειρωτικό κομμάτι. Αν βρεθείς στο ηπειρωτικό μέρος της Πάρου, δε βλέπεις καθόλου θάλασσα και νομίζεις ότι είσαι σε βουνό. Αυτό το έχουν επισημάνει πολλοί, οι οποίοι κάθε μέρα κάνουν τα μπάνια τους, και το χειμώνα και το καλοκαίρι. Άρα, η Πάρος έχει δύο πρόσωπα να δείξει: το ένα είναι το τουριστικό και το πολύ αναπτυγμένο μέρος, το οποίο είναι γύρω από τη θάλασσα, και ένα άλλο, λιγότερο προφανώς αναπτυγμένο αλλά το ίδιο γοητευτικό και όμορφο, το ηπειρωτικό. Μπορεί κάποιος να περπατήσει και να φάει στις «Λεύκες», ένα ηπειρωτικό χωριό, το οποίο είναι εξίσου όμορφο με τις παραλίες μας.
Τελικώς, ποιό μήνυμα θέλετε να δώσετε ώστε να επισκεφθεί κάποιος την Πάρο;
Μ: Καλούμε όλο τον κόσμο και είμαστε σίγουροι ότι στην Πάρο θα βρει ο καθένας αυτό που αναζητά.

#Tags: ΔΕΘ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.