, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης ακόμα νιώθει άγχος πριν από κάθε παράσταση

Είναι από τη Θεσσαλονίκη, είναι από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της Ελλάδας και σε όποια παράσταση ή τηλεοπτική σειρά υπάρχει το όνομα του ξέρεις ότι θα γίνει επιτυχία από την πρώτη ματιά. Ο λόγος για τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος έρχεται στο θέατρο Κήπου υποδυόμενος έναν από τους πιο αξιαγάπητους και κωμικούς χαρακτήρες του παγκόσμιου δραματολογίου, τον Πάτο, σε ένα από τα πιο ερωτικά και ποιητικά έργα του William Shakespeare, το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νυκτός».

Συνέντευξη στη Φιλίππα Βλαστού

Από ποια οπτική αντιλαμβάνεστε το έργο;

Το έργο δεν είναι απλά μια κωμωδία, αλλά είναι σύνθετο και αρκετά σκοτεινό. Το έργο αναφέρεται σε τρία διαφορετικά πράγματα: στους μάστορες που είναι το λαϊκό κομμάτι της παράστασης, στα ξωτικά και στο νεανικό έρωτα. Δεν είναι ένα καθαρόαιμο κωμικό έργο. Επικρατεί μια ποίηση, η οποία έχει μέσα στοιχεία ψυχικής ανάτασης και τα σκοτεινά μέρη έρχονται μέσα από τα στοιχειά του έργου. Αυτά τα τρία είδη μεταφέρονται και παντρεύονται σε έναν ακρογωνιαίο λίθο ευφορίας της καρδιάς, κάνοντας το έργο μοναδικό και συγκλονιστικό.

Ο Σαίξπηρ μέσα από το έργο ήθελε να γεννήσει ένα μυστήριο που τελικά δεν είναι μυστήριο. Όταν παντρεύονται όλα γύρω σου όπως το περιβάλλον, οι ανθρώπινες συνειδήσεις, η φαντασία, οι ζήλιες, τα ελαττώματα, όλα συντελούν στο τέλος να γίνει κάτι μαγικό και αυτό είναι που συμβαίνει και σε αυτή την παράσταση. Αυτό που με εκφράζει και μου προσδιορίζει τί είναι αυτό το έργο είναι η φράση: «η μαγική στιγμή». Αυτές οι μαγικές στιγμές που δημιουργούνται στη ζωή μας και τις αφήνουμε να περάσουν χωρίς να τους δώσουμε σημασία.

Στις μέρες μας λόγω της ταχύτητας που έχει η καθημερινότητα έχουμε ξεχάσει αυτές τις στιγμές;

Ναι, αλλά από την άλλη αυτή είναι και η δουλειά της τέχνης, δηλαδή να μας θυμίζει ότι υπάρχει ένας άλλος κόσμος μέσα μας, ο οποίος μανιάζει να βγει προς τα έξω, αλλά εμείς τον κρατάμε εντός μας. Δυστυχώς είναι οι εποχές τέτοιες… εδώ και πολλά χρόνια.

Πριν από κάθε παράσταση υπάρχει άγχος;

Κάθε φορά που «γεννάς» ένα καινούργιο παιδί υπάρχει άγχος, αγωνία. Από την μια μεριά για το πως θα το δεχτεί το κοινό και από την άλλη υπάρχει μια προσωπική και υπαρξιακή αγωνία που γίνεται σαν δεύτερη φύση μέσα μας. Ας μην ξεχνάμε ότι ο ηθοποιός είναι το πιο ανασφαλές επάγγελμα, διότι διαχειρίζεσαι τον ίδιο σου τον εαυτό, τα δικά σου μέσα και τον οργανισμό. Δεν σε προστατεύει κανείς.
Η υποκριτική είναι μια τέχνη που εκείνη την στιγμή που παίζεις εκείνη την στιγμή πεθαίνει, γιατί είναι ζωντανό όχι μουσειακό.

Το κοινό πιστεύεται είναι εκπαιδευμένο να παρακολουθεί μια παράσταση;

Το κοινό δεν απαιτείται να έχει ιδιαίτερη γνώση για να παρακολουθήσει κάτι. Δεν χρειάζεται να ξέρει λεπτομέρειες για το έργο που ξέρουμε εμείς ή να έχει εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Το κοινό βλέπει, νιώθει, αφουγκράζεται και θέλει να ταξιδεύει μαζί μας. Εάν καταφέρουμε να το κερδίσουμε αυτό θα βγούμε διπλά κερδισμένοι. Ο κάθε θεατής αφού φύγει από την παράσταση αρχίζει να σκέφτεται, άλλωστε ο στόχος του θεάτρου είναι να προβληματίσει την σκέψη του.

Όταν λοιπόν μια παράσταση είναι καλά χτισμένη, ξέρει τι λέει, έχει και φαίνεται ότι κατέχει την γνώση και δίνεται στο κοινό, ο θεατής τότε μπορεί να ταξιδέψει.

Στην παράσταση συμπρωταγωνιστείτε με τον Αιμίλιο Χειλάκη, για τον οποίο σας έχω ακούσει να μιλάτε με λόγια θαυμασμού. Πόσο σημαντικό είναι για το αποτέλεσμα μιας παράστασης να συνεργάζεται ένας ηθοποιός με άτομα που θαυμάζει;

Σίγουρα όταν θαυμάζεις κάποιον, όπως εγώ τον Αιμίλιο για την ποιότητα, το αποτέλεσμα, την οξυδέρκεια, την καλαισθησία του είναι πολύ ευχάριστο να δουλεύεις μαζί του, γιατί παντρεύονται δυο προσωπικότητες που σκέφτονται παράλληλα για ένα συγκεκριμένο γεγονός που πρόκειται να συμβεί. Υπάρχει συνεργασία, συναγωνισμός και όχι ανταγωνισμός, μαθαίνω από τον Αιμίλιο και εκείνος από άλλα δικά μου κομμάτια, και αυτό συντελεί στο να δημιουργηθεί κάτι μοναδικό.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.