fbpx

, Σάββατο
25 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Τηλεκπαίδευση μετ’ εμποδίων για τις πολυμελείς οικογένειες

Óôï ÷ùñéü Ðåýêç ôïõ äÞìïõ Ðýñãïõ êáé ìßëçóå ôüóï ìå ìáèçôÝò áëëÜ êáé ôïí ðñüåäñï. Óôï ÷ùñéü ðïõ ôï ßíôåñíåô åßíáé ðïëõôÝëåéá, ïé óõóêåõÝò ãéá ôçí ôçëåêðáßäåõóç ëßãåò êáé äáíåéêÝò.Ôï ÷ùñéü ðïõ ôï üñáìá ôçò óýã÷ñïíçò ÅëëÜäáò êáôáññÝåé. Ïé óõíäÝóåéò ôïõ ßíôåñíåô óôá óðßôéá åßíáé ôñåéò Þ ôÝóóåñéò. Ç ìéá óôï êáöåíåßï ôïõ ÷ùñéïý.Ôï ÷þñï ðïõ åßíáé êëåéóôüò ëïãù ôùí äéáôÜîåùí ãéá ôùí êïñùíïúü, áëëÜ ðïõ ï éäéïêôÞôçò ôïõ êáé ðñüåäñïò ôïõ ÷ùñéïý Ãñçãüñçò ÎïõëåÞò, ðáñÝ÷åé äùñåÜí ãéá ôï ßíôåñíåô, ðáñÝ÷ïíôáò óôá ðáéäéÜ üôé ìðïñåß ãéá íá ôá öéëïîåíÞóåé üóåò þñåò ÷ñåéÜæåôáé ãéá íá ðáñáêïëïõèÞóïõí ôá ìáèÞìáôá ôçò ôçëåêðáßäåõóçò.Ìðïñåß ôï ðñïáýëéï ôïõ êáöåíåßïõ íá åßíáé ðñïöõëáãìÝíï, üìùò ôï êñýï åßíáé ôóïõ÷ôåñü êáé äåí áíôÝ÷åôáé. Äýï ôñåéò óõóêåõÝò ôÜìðëåô êáé êéíçôþí, äáíåéêÝò ãéá íá ìðïñÝóïõí íá ðáñáêïëïõèÞóïõí ôï ìÜèçìá ôá ðáéäéÜ, üôáí êáôáöÝñïõí íá óõíäåèïýí óôçí ðëáôöüñìá,ÐÝìðôç 19 Íïåìâñßïõ 2020 EUROKINISSI/ ILIALIVE/ ÃÉÁÍÍÇÓ ÓÐÕÑÏÕÍÇÓ)

Ρεπορτάζ Φιλίππα Βλαστού

Μπορεί η τηλεκπαίδευση να έδωσε εν μέσω του lockdown την ευκαιρία στους μαθητές να παρακολουθούν έστω και εξ αποστάσεως τα σχολικά μαθήματα, όμως ταυτόχρονα πολυμελείς οικογένειες έχουν έρθει αντιμέτωπες με ένα βασικό πρόβλημα. Αυτό δεν είναι άλλο από την έλλειψη ηλεκτρονικών συσκευών. Λάπτοπ, τάμπλετ ή σταθεροί υπολογιστές είναι δυσεύρετες συσκευές στα σπίτια πολυτέκνων όπως εξηγούν γονείς μιλώντας στην Karfitsa.

«Δεν υπάρχουν υποδομές σε όλα τα σπίτια. Δυσκολευόμαστε πάρα πολύ. Δεν είναι εύκολο σε ένα σπίτι να υπάρχουν τρεις και τέσσερις υπολογιστές και ένα δίκτυο που να μπορεί να στηρίξει τόσες ταυτόχρονες τηλεκπαιδεύσεις», τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων τριτέκνων νομού Θεσσαλονίκης «Τρίαινα» που αριθμεί περίπου 4.000 οικογένειες, Στέλιος Τσούλιας.

«Κάνουμε ότι μπορούμε στο πλαίσιο του δυνατού, όμως είμαστε πολύ απογοητευμένοι, διότι το Υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε για την υλικοτεχνική υποδομή. Ούτε καν τα σχολεία δεν έχουν τις υποδομές για να στηρίξουν αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης», υπογραμμίζει ο πρόεδρος.

Οι ανάγκες στο σπίτι του κ.Τσούλια είναι αυξημένες, όσον αφορά τις ηλεκτρονικές συσκευές που μπορούν να υποστηρίξουν την τηλεκπαίδευση μέσω Webex, διότι πέρα από τα τρία παιδιά και η σύζυγος του είναι εκπαιδευτικός και διαθέτουν μόνο δυο υπολογιστές. «Ευτυχώς τα παιδιά είναι σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης, οπότε μπορούμε και διαμορφώνουμε το πρόγραμμα πότε και ποιος θα χρησιμοποιήσει τους υπολογιστές για το μάθημα. Όμως υπάρχουν οικογένειες που έχουν τα παιδιά τους στην ίδια βαθμίδα και οι ώρες των μαθημάτων συμπίπτουν. Γνωρίζω πως οικογένειες αναγκάζονται να επιλέγουν τυχαία ποιο παιδί θα παρακολουθήσει μάθημα την μια μέρα και ποιο την άλλη, διότι δεν έχουν συσκευές για παράλληλη τηλεκπαίδευση», περιγράφει ο κ.Τσούλιας και συμπληρώνει ότι «τα παιδιά που πηγαίνουν στο δημοτικό χάνουν την χρονιά τους. Ειδικά, τα πρωτάκια φέτος, όπως και πέρυσι ξεκινούν το σχολείο με τηλεκπαίδευση, κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει αν δεν υπάρχει δίπλα στο παιδί ένας γονιός, ο οποίος πρέπει να έχει και γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών».

Παράλληλα, προσθέτει ότι κάποια μαθήματα είναι πολύ δύσκολο να διδαχθούν διαδικτυακά. «Ο γιος μου είναι δευτέρα Λυκείου. Οι μαθητές δεν έχουν την δυνατότητα που θα έπρεπε να έχουν με τον μαθηματικό ή τον φυσικό τους ώστε να κάνουν τα πράγματα που πρέπει μέσω υπολογιστή. Για παράδειγμα ασκήσεις που θέλουν σχέδιο, ή κάποια εξειδικευμένα εξαρτήματα και εργαλεία δεν υπάρχουν από την μεριά του καθηγητή, ο οποίος δεν είναι υποχρεωμένος να τα έχει στο σπίτι του».
Επισημαίνει δε ότι το σύστημα του Webex συνεχίζει να «πέφτει» και μαθητές δεν μπορούν να συνδεθούν ανά περιόδους στο σύστημα, με αποτέλεσμα να χάνονται διδακτικές ώρες.

Μάθημα μέσω … smartphone μια άβολη λύση

Οι μαθητές για να καταφέρουν να μπουν στην «ηλεκτρονική τάξη» χρησιμοποιούν ακόμη και τα smartphone των γονιών τους, λέει χαρακτηριστικά ο δάσκαλος και γραμματέας του Συλλόγου «Τρίαινα», Αντώνης Καρακώτσογλου. «Κάποια παιδιά προσπαθούν να κάνουν μάθημα ακόμη και με smartphone, αν διαθέτει ο γονέας. Αυτό όμως στην πράξη δεν είναι η καταλληλότερη λύση. Ναι μεν υπάρχει η δυνατότητα της επικοινωνίας, όμως τα εργαλεία που διαθέτει το Webex για την παρουσίαση του μαθήματος δεν ανταποκρίνονται στον ίδιο βαθμό με την παρακολούθηση του μαθήματος από το κινητό τηλέφωνο. Πολλές φορές τυχαίνει ένας μαθητής που παρακολουθεί το μάθημα μέσω τηλεφώνου και να καλέσει κάποιος εκείνη την στιγμή με αποτέλεσμα να διακοπεί η σύνδεση του μαθητή», επισημαίνει ο γραμματέας του Συλλόγου.

Δάσκαλος στο επάγγελμα ο κ. Καρακώτσογλου τονίζει ότι είναι ακατόρθωτο για τον ίδιο να βρει ελεύθερη συσκευή για να πραγματοποιήσει τηλεκπαίδευση στους μαθητές του, καθώς στο σπίτι του πρέπει να εξυπηρετηθούν και τα τρία παιδιά του που είναι φοιτητές και παρακολουθούν μέσω τηλεκπαίδευσης και εκείνα τα μαθήματα των σχολών τους. Για αυτό τον λόγο, όπως αναφέρει, δανείζεται συσκευή από το σχολείο. «Στις μεγάλες οικογένειες οι ηλεκτρονικές συσκευές δεν είναι απλά δυσεύρετες, αλλά είδος προς… εξαφάνιση», τονίζει.

Να δοθούν συσκευές σε όλα τα παιδιά

Σύμφωνα με τον κ.Τσούλια αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να υπάρξει άμεσα κάποια λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες. «Το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει από το καλοκαίρι. Είχε αρκετούς μήνες η αρμόδια υπουργός να κάνει κάτι, όμως δεν έκανε. Δυστυχώς επαναπαυτήκαμε και εμείς οι γονείς και οι καθηγητές, όμως αρμόδιο για το θέμα αυτό είναι το υπουργείο», ξεκαθαρίζει ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο κ. Καρακώτσογλου, προτείνει πως μια άμεση λύση θα μπορούσε να είναι η διανομή συσκευών σε όλους τους μαθητές.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.