Σε είδος πολυτελείας μετατρέπεται το αγαπημένο σε όλους φρέσκο παγωτό, το οποίο τα τελευταία τρία χρόνια υφίσταται διαδοχικές αυξήσεις στην τιμή του κιλού.
Στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης το φρέσκο παγωτό κοστίζει 5-10% πιο ακριβά σε σχέση με το καλοκαίρι του 2024, όπως αναφέρει στην Karfitsa ο αντιπρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Βαγγέλης Αντώνης, τονίζοντας παράλληλα ότι οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες ήταν σαφώς μεγαλύτερες και ότι τα ζαχαροπλαστεία προσπαθούν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν σταθερές τιμές.
Η διεθνής κρίση στις τιμές του κακάο «χτύπησε» και τα παγωτά
«Επειδή οι πιο πολλές πρώτες ύλες είναι εισαγόμενες από την Ιταλία, έρχονται με πολύ μεγάλες αυξήσεις. Σε ένα χρόνο έχουμε υποστεί αυξήσεις 100% μέσα σε ένα χρόνο στη σοκολάτα και στο κακάο. Στις πρώτες ύλες του παγωτού, οι αυξήσεις είναι τουλάχιστον 30%, ενώ αυξήθηκε και η τιμή στη συσκευασία του παγωτού. Η τιμή του φελιζόλ, της ειδικής συσκευασίας για το παγωτό έχει ανέβει επίσης», δηλώνει χαρακτηριστικά στην Karfitsa.
Και προσθέτει: «Όσο γίνεται βάζουμε πλάτη αλλά πρέπει να μπορέσουμε να αντέξουμε κιόλας. Είναι γεγονός ότι 5-10% αυξήσεις έκαναν οι ζαχαροπλάστες στη Θεσσαλονίκη. Στο τέλος του καλοκαιριού όμως θα κάνουμε ταμείο. Είναι πραγματικότητα ότι ο κόσμος έχει δεχτεί πίεση με τις τιμές. Οι τιμές στα γειτονικά ζαχαροπλαστεία είναι στα 16-20 ευρώ το κιλό. Σε κάποια μπορεί να είναι και 21 ευρώ. Το θέμα είναι όμως ότι ο πελάτης έχει την επιλογή να διαλέξει κατά τα δικά του κριτήρια, είτε γευστικά, είτε οικονομικά. Αυτός έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι. Πάντως το βιομηχανικό παγωτό είναι πολύ πιο ακριβό απ’ όσο πιστεύουμε».
Πώς διαμορφώνεται η τιμή της μπάλας
Ο αντιπρόεδρος των ζαχαροπλαστείων της Θεσσαλονίκης υπογραμμίζει ότι η τιμή της μπάλας παγωτού ανέρχεται σε 2-3 ευρώ. «Πάντως το χάρτινο κυπελλάκι το ζυγίζουμε ώστε να είναι το πιο τίμιο για όλους. Ό,τι παίρνει ο πελάτης, αυτό πληρώνει. Στο χωνάκι είναι λίγο πιο δύσκολο, καθώς δε ζυγίζεται και μπορεί να είναι χαμένος ο ζαχαροπλάστης», όπως υποστηρίζει.
Το φρέσκο παγωτό των ζαχαροπλαστείων φτιάχνεται με εξαιρετικές πρώτες ύλες και φρέσκο γάλα, έναντι του βιομηχανικού παγωτού που φτιάχνεται με σκόνη γάλακτος και αρωματικές ύλες, σύμφωνα με τον κ. Αντώνη. Πάντως, προσθέτει πως οι πελάτες δε γυρνούν την «πλάτη» στα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης, αλλά τα εμπιστεύονται και τα προτιμούν. «Ο κόσμος έρχεται και ψωνίζει. Τιμάει τα ζαχαροπλαστεία της πόλης. Ακόμη δεν άρχισαν φυσικά οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες για την κίνηση στο παγωτό», σημειώνει.
«Τα ζαχαροπλαστεία βάζουν πλάτη»
Ο αντιπρόεδρος των ζαχαροπλαστείων δηλώνει επίσης στην Karfitsa ότι οι ζαχαροπλάστες απορροφούν όσο μπορούν τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα κεράσματα, τα οποία όλα περιλαμβάνουν σοκολάτα και κακάο. Η αύξηση στη σοκολάτα ήταν στο 100% σε ένα χρόνο, ενώ η τιμή των κερασμάτων στα ζαχαροπλαστεία της πόλης, αυξήθηκε κατά 5-10%. Ειδικότερα: «Στα κεράσματα που έχουν όλα σοκολάτα, εμείς κάναμε αυξήσεις 5-10% ενώ η τιμή του κακάο ανέβηκε 100%. Βάζουμε πλάτη. Στηρίζουμε τους πελάτες μας. Δεν είναι απρόσωπα τα ζαχαροπλαστεία της γειτονιάς».
Θεσσαλονίκη: Σαν καινούρια η γατοαποικία στο πάρκο της ΧΑΝΘ – Καθαρίστηκε το σημείο (ΦΩΤΟ+Video)