Μάθημα υποχρεωτικό, αλλά για τους περισσότερους μαθητές της δυτικής Θεσσαλονίκης, άγνωστο. Παρότι το μάθημα της κολύμβησης έχει ενταχθεί εδώ και μερικά χρόνια ως υποχρεωτικό, μόλις το 10% των μαθητών που φοιτούν σε δημοτικά σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης έχει καταφέρει να το παρακολουθήσει φέτος.
Το μάθημα της κολύμβησης έγινε υποχρεωτικό στα δημοτικά σχολεία το σχολικό έτος 2016-2017, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, εντάχθηκε ως μέρος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. «Ο αριθμός μαθημάτων που πρέπει να γίνονται είναι δέκα στο σύνολο, από το διάστημα της Α’ έως της Γ’ τάξης του Δημοτικού. Συνήθως επιλέγεται να ολοκληρώνεται σε μια χρονιά ο κύκλος των μαθημάτων», εξηγεί στην Karfitsa ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων γονέων μαθητών Κεντρικής Μακεδονίας, Σταύρος Τριλυράκη. Ωστόσο, όπως προσθέτει μόνο το 10% των μαθητών των σχολείων της δυτικής Θεσσαλονίκης παρακολούθησαν φέτος το μάθημα της κολύμβησης, εν αντιθέσει με μαθητές σχολείων της ανατολικής πλευράς της πόλης, όπου «εκεί είναι λίγο καλύτερη η κατάσταση».
«Δυστυχώς αυτό δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Δεν έγινε μόνο φέτος. Αντίθετα, τα τελευταία χρόνια που έχει γίνει υποχρεωτικό το μάθημα της κολύμβησης η κατάσταση στα σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης παραμένει ίδια. Ελάχιστα παιδιά κάθε χρόνο καταφέρνουν να κάνουν το συγκεκριμένο μάθημα».
Τα τρία εμπόδια που «βουλιάζουν» το μάθημα
Η υλοποίηση του μαθήματος στη δυτική Θεσσαλονίκη φαίνεται πως σκαλώνει σε τρία ζητήματα, σύμφωνα με τον κ. Τριλυράκη. «Υπάρχει μεγάλη έλλειψη κολυμβητηρίων στην περιοχή. Για παράδειγμα, τώρα λειτουργεί μόνο το κολυμβητήριο στη Νεάπολη. Επίσης, δεν γίνονται προσλήψεις δασκάλων που να έχουν εξειδίκευση στην κολύμβηση», ενώ πρόσθεσε πως ένα ακόμη πρόβλημα είναι εκείνο της μετακίνησης των μαθητών από τα σχολεία προς τα κολυμβήτρια και το αντίστροφο, καθώς δεν βρίσκεται τρόπος στην κάλυψη των εξόδων. «Η μετακίνηση των μαθητών είναι ευθύνη του εκάστοτε δήμου και της περιφέρειας», σημειώνει ο κ. Τριλυράκης.
Η κολύμβηση δεν είναι πολυτέλεια
Ο σκοπός της διδασκαλίας της κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων που σχετίζονται με το νερό, με στόχο τα παιδιά να αποκτήσουν επάρκεια στην κολύμβηση, να εξοικειωθούν με το υδάτινο περιβάλλον και να γνωρίσουν βιωματικά βασικούς κανόνες ασφάλειας και υγιεινής. Το γεγονός λοιπόν ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό μαθητών της δυτικής Θεσσαλονίκης έχει την ευκαιρία να παρακολουθήση το μάθημα σύμφωνα με τον κ. Τριλυράκη «είναι ανεπίτρεπτο».
«Ζούμε σε μια χώρα με τεράστια ακτογραμμή, όπου κάθε καλοκαίρι θρηνούμε θύματα από πνιγμούς. Η κολύμβηση δεν είναι πολυτέλεια, είναι απαραίτητη δεξιότητα και μέσο προστασίας. Όταν το κράτος την έχει θεσπίσει ως υποχρεωτική, πρέπει και να τη στηρίξει», δήλωσε χαρακτηριστικά.




