fbpx

, Τρίτη
15 Οκτωβρίου 2024

search icon search icon

Μία Θεσσαλονίκη έτοιμη να την …φας στο πιάτο

Ρεπορτάζ Αναστασία Καρυπίδου

Κουλούρι Θεσσαλονίκης, μπουγάτσα -αλμυρή ή γλυκιά-, τρίγωνα Πανοράματος γεμιστά με κρέμα ή σοκολάτα, πολίτικο μαστιχωτό τσουρέκι, σιροπιαστά γλυκά! Αυτά είναι ορισμένα μόνο από τα γευστικά «ατού» της πόλης που μπορούν να κερδίσουν και τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο, προσελκύοντας παράλληλα αμέτρητους τουρίστες. 

Εάν, προστεθούν τα φρέσκα ψάρια και θαλασσινά του Αιγαίου, τα ντόπια κρέατα και λαχανικά, τα ξακουστά κρασιά και τα αποστάγματα (τσίπουρο και ούζα) από τη μακεδονική γη καταλαβαίνουμε απόλυτα γιατί η Θεσσαλονίκη χαρακτηρίζεται από πολλούς ως γαστρονομική πρωτεύουσα.  

Η σχέση της πόλης με το φαγητό ήταν διαχρονικά μοναδική, μόνο που πλέον είναι και πιστοποιημένη και με τη …βούλα λόγω ένταξης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco, της μοναδικής ελληνικής πόλης που το έχει καταφέρει έως τώρα. 

Πριν από λίγα 24ωρα έγινε ένα ακόμη βήμα καθώς παρουσιάστηκε στο κοινό το μοναδικό logo που θα κάνει την πόλη να ξεχωρίζει από την βιτρίνα των καταστημάτων για τις γεύσεις της. Το αρχικό γράμμα «Θ» από τη Θεσσαλονίκη με το λατινικό «G» που αντιστοιχεί στη λέξη «Gastronomy» (Γαστρονομία) ήρθαν και «παντρεύτηκαν» και αποτελούν το λογότυπο με το οποίο θα εμφανίζεται η Θεσσαλονίκη ως πόλη γαστρονομίας – μέλος του Δικτύου.

Το συγκεκριμένο λογότυπο παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση του δήμου Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, της αντιδημάρχου Πολιτισμού και Τουρισμού, Μαρίας Καραγιάννη, εκπροσώπων της Πολιτείας, των ξενοδοχείων και των εστιατορίων της πόλης.

Σ.Ζαχαράκη: Γαστριμαργική κατάθεση ψυχής στη Θεσσαλονίκη

Την επισήμανση πως με την παγκόσμια διάκριση που κατέκτησε η Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνεται η δύναμη της συνέργειας έκανε η υφυπουργός κ.Ζαχαράκη, υπενθυμίζοντας ότι η προσπάθεια για ένταξη της πόλης στο συγκεκριμένο Δίκτυο ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο, όταν το υπουργείο Τουρισμού ενημέρωσε σχετικά τους δήμους σε συνεργασία και με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την Unesco. Όπως είπε, πολλοί δήμοι το προσπάθησαν αλλά η Θεσσαλονίκη ήταν αυτή που έκοψε το νήμα.

«Όλοι μαζί χέρι χέρι θα βοηθήσουμε ώστε το νέο αυτό να φτάσει παντού και κόσμος που θα έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να απολαύσει το Σαββατοκύριακο ή την εβδομάδα ή τις διακοπές του να κάνει και τη γαστρονομική κατάθεση ψυχής, που εδώ την βρίσκουμε άπλετη. Είναι ένα θετικό γεγονός σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία», είπε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Τουρισμού. 

Success story η ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο

Για ένα success story και μία κοινή προσπάθεια που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, αναφερόμενος στην παγκόσμια διάκριση που κατακτήθηκε με την ένταξη της Θεσσαλονίκης στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της Unesco στον τομέα της γαστρονομίας.

Ο κ.Ζέρβας απηύθυνε κάλεσμα προς τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης να καταστούν συνιδιοκτήτες και συμμέτοχοι και μάλιστα στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας, κάνοντας λόγο για «μια χρυσή ευκαιρία ώστε να αναδειχθεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης που είναι η γαστρονομία».

Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών και οι τέσσερις Chef Ambassadors του Thessaloniki Food Festival, Σωτήρης Ευαγγέλου, Απόστολος Αλτάνης, Δημήτρης Τσανανάς και Μανώλης Παπουτσάκης, αφού τόσο οι ίδιοι όσο και οι συνάδελφοί τους «σηκώνουν» όλο το βάρος των γεύσεων και είναι αυτοί που «προκαλούν» με τα πιάτα τους ακόμη και τους πιο δύσκολους κι απαιτητικούς πελάτες ενώ προσελκύουν και τουρισμό. 

Το καλοκαίρι του 2022 έρχεται και η νέα αγορά Μοδιάνο

Ένα ακόμη ατού για τη γευσιγνωσία της Θεσσαλονίκης αναμένεται να προστεθεί από το καλοκαίρι του 2022, οπότε θα είναι έτοιμη προς λειτουργία και ανοιχτή η αναγεννημένη Αγορά Μοδιάνο. Υπολογίζεται, πως στη νέα στεγασμένη αγορά θα λειτουργούν περί τα 80 καταστήματα, μεταξύ των οποίων πολύ λίγα εστιατόρια σε ποσοστό κάτω του 8%.

Η συγκεκριμένη αγορά δημιουργήθηκε το 1922 και στα χρόνια της ακμής της ήταν η καλύτερη αγορά τροφίμων της Θεσσαλονίκης, γεγονός που καθιστά το έργο ως μία μεγάλη πρόκληση, αφού ανταγωνίζεται και το ένδοξο παρελθόν και θα έχει πιστοποίηση από τη Lloyds για την ασφάλεια των τροφίμων.

Η αναγεννημένη Αγορά Μοδιάνο, που αντλεί έμπνευση από τον συνδυασμό των ισπανικών «Μercadο San Miguel» (finger food και ελαφριά πιάτα με προϊόντα που θα πωλούνται εντός της) και «La Bogueria» (ακατέργαστα τρόφιμα), έχει ως στόχο να ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις και την ανάγκη των καταναλωτών για εμπειρίες, στο πλαίσιο της λεγόμενης «experience economy».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ Karfitsa

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.