Η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη και η έξαρση της ακρίβειας και της οικονομικής κρίσης αποτελούν σημαντικούς παράγοντες επιλογής σχολής για πολλούς μαθητές της Γ’ Λυκείου που σε λιγότερο από ένα μήνα θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΙΝΑ ΤΟΥΚΟΥΣΜΠΑΛΙΔΟΥ
Οι μαθητές ενημερώνονται για τα τεχνολογικά επιτεύγματα και τα λαμβάνουν υπόψη για τις επιλογές που αφορούν το μέλλον τους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος, Νίκο Πετρόπουλο, «πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά. Ανοίγονται τεράστιοι τομείς. Οι νέοι άνθρωποι πρέπει να πάρουν τα ηνία στα χέρια τους».
Ο ίδιος εξηγεί πως οι φροντιστές βρίσκονται δίπλα στα παιδιά και τα βοηθούν στην επιλογή σχολής, φυσικά έχοντας ως κριτήριο τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους και πώς αυτά θα μπορέσουν να καλλιεργηθούν και να αξιοποιηθούν επαγγελματικά το 2030, που θα βγουν στην αγορά εργασίας.
Οι τεχνολογικές σχολές στο επίκεντρο των προτιμήσεων
«Ο κάθε μαθητής έχει τα ενδιαφέροντα και την προσωπικότητά του. Το βασικό για εμάς είναι να τους δώσουμε τις προοπτικές που υπάρχουν για το μέλλον. Πάρα πολλές φορές μιλάμε για τα επαγγέλματα του 2030. Η τεχνολογία είναι αυτή που επηρεάζει πολύ τους μαθητές στις αποφάσεις τους. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και ό,τι έχει να κάνει με την πληροφορική και το περιβάλλον δηλαδή. Βλέπουμε μια στροφή και προς τα Πολυτεχνεία και ειδικά σε σχολές Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανολόγων Μηχανικών, τα οποία έχουν ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων και φυσικά μέλλον. Αυτό που θέλουμε εμείς είναι να δείξουμε στα παιδιά ότι έρχονται πολλά νέα πράγματα», αναφέρει ο κ. Πετρόπουλος στην Karfitsa.gr.
Φυσικά δε λείπουν και οι μαθητές που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις κλασσικές σπουδές, Νομική, Πολιτικών Μηχανικών, Παιδαγωγικά κ.λπ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των φροντιστών, «τα παιδιά πρέπει να δουν πώς αυτά τα κλασσικά επαγγέλματα μπορούν να συνδυαστούν με την εξέλιξη της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης που συντελείται στην εποχή μας. Αυτό που τους προτρέπουμε είναι να εστιάσουν σε αυτά που τους ενδιαφέρουν και από εκεί και έπειτα να αναπτύξουν πιο εξειδικευμένες δεξιότητες σε σύγκριση με τα παλιότερα χρόνια ώστε να υπάρχει διεπιστημονικότητα και σύνδεση με άλλες επιστήμες».
Προτεραιότητα να σπουδάσουν στην πόλη τους για να μην επιβαρύνουν τους γονείς
Σημαντικός παράγοντας στις επιλογές των μαθητών είναι και η οικονομική κρίση. Πλέον, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε στο παρελθόν, τα παιδιά επιδιώκουν να μείνουν στην πόλη τους ώστε να μην επιβαρύνουν οικονομικά τους γονείς τους με μεγάλα έξοδα σπουδών. Ο κ. Πετρόπουλος υπογραμμίζει στην Karfitsa.gr πως «τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι προτεραιότητά τους είναι να μείνουν στον τόπο κατοικίας τους ή έστω κοντά. Αυτό οφείλεται στο οικονομικό πλαίσιο που υπάρχει στη χώρα. Σαφώς όμως κάποιοι μαθητές και οι γονείς τους έχουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να περάσουν σε κάποια σχολή εκτός Θεσσαλονίκης. Πριν από την κρίση ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα. Δε βάζανε προτεραιότητα σε αυτό. Δε λέγανε ότι “εγώ θέλω να περάσω μόνο στην πόλη μου γιατί δυσκολεύονται οι γονείς μου”».
Οι τελευταίες επαναλήψεις πριν από την «πρεμιέρα» στις 2 Ιουνίου
Οι μαθητές βρίσκονται πλέον στην τελική ευθεία και κάνουν τις επαναλήψεις τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν στις 2 Ιουνίου. Ο προεκλογικός αναβρασμός και οι κοινωνικές εξελίξεις δε φαίνεται να τους επηρεάζουν καθώς είναι εστιασμένοι στο διάβασμα. «Δύσκολα θα επηρεαστούν τα παιδιά από το κομμάτι των πολιτικών εξελίξεων. Πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι. Σαφώς κάποια παιδιά που ζουν περισσότερο στην οικογένειά τους το ζήτημα της ακρίβειας, έχουν ένα επιπρόσθετο άγχος αλλά δεν είναι το βασικό που τους απασχολεί. Κυρίως θέλουν να βρουν τον χρόνο και τον τρόπο να ολοκληρώσουν την επανάληψη και μετά περιμένουν πώς και πώς τη λήξη των μαθημάτων, τις ενδοσχολικές εξετάσεις και τα τέσσερα μαθήματα στα οποία εξετάζονται πανελλαδικά, ώστε να δουν τις προοπτικές για το μέλλον τους», σημειώνει ο κ. Πετρόπουλος.
Ερωτηθείς για τις συνέπειες της πανδημίας ο ίδιος δηλώνει πως είναι εμφανή ακόμη τα “απόνερα” της τηλεκπαίδευσης «αλλά το σημαντικό είναι ότι όσο απομακρυνόμαστε είναι καλύτερα τα πράγματα. Τα παιδιά έχουν ενταχθεί στο σχολικό περιβάλλον και στις τάξεις μας».
Μάλιστα το Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ σε συνεργασία με το ΜΠΣ «Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων» του ΠΑΔΑ με την έδρα της UNESCO στην Εφηβική Υγεία και Ιατρική και με αρωγό την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος ξεκίνησαν μια πανελλαδική έρευνα για το άγχος που υπάρχει σε μαθητές λυκείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας που ξεκίνησε πριν από το Πάσχα θα παρουσιαστούν το Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη.