Επίσημη πρώτη του Χρίστου Δήμα στη Θεσσαλονίκη και η εντολή του πρωθυπουργού για τα χρονοδιαγράμματα
Την πρώτη επίσημη επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε ο νέος Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρίστος Δήμας προκειμένου να επιθεωρήσει τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2027. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η πόλη κουβαλά πολλές πληγές του παρελθόντος, ενώ οι κάτοικοί της συχνά αναφέρουν ότι τα περισσότερα από αυτά μένουν ανολοκλήρωτα.
H Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αυτή την τετραετία, υλοποιεί δύο πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στο πεδίο των υποδομών και των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη έχοντας δώσει ρητή γραμμή στο αρμόδιο υπουργείο για καθημερινή παρακολούθηση και συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Το πρώτο έχει να κάνει με την κατασκευής τη ταχείας υπερυψωμένης λεωφόρου (Flyover) στον περιφερειακό. Το έργο των 12 χιλιομέτρων κινείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, με οκτώ παράλληλα εργοτάξια και αναμένεται να παραδοθεί στους πολίτες τον Μάιο του 2027. Ήδη η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται πιο μπροστά σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα. Το πρώτο τμήμα του οδοστρώματος της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου έχει σκυροδετηθεί ενώ όσοι διέρχονται την περιφερειακή μπορούν να διαπιστώσουν και την ταχεία εξέλιξη των παράλληλων εργασιών όπως είναι η κατασκευή των κυκλικών κόμβων μπροστά από το εργοτάξιο της κοινοπραξίας και η διαπλάτυνσης του δρόμου σε διάφορα σημεία.
Το δεύτερο έργο αφορά στην επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά. Και μπορεί στη βασική γραμμή του Μετρό τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην τελευταία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο να δείχνουν ότι από τις 30 Νοεμβρίου του 2024 έως σήμερα υπήρξαν περισσότερες από 6 εκατομμύρια μετεπιβιβάσεις στο Μετρό ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα καταγράφηκαν 12.000 με 15.000 λιγότερα οχήματα ημερησίως στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όμως εμείς δεν το αναμένουμε να έρθει πριν τον Φεβρουάριο του 2026.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας απέδωσε αυτή τη καθυστέρηση σε ζητήματα τεχνικής φύσεως, «όλοι ανυπομονούμε να δοθούν στην κυκλοφορία οι πέντε σταθμοί επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά, όμως υπάρχουν και ζητήματα τεχνικής φύσης. Νομίζω όμως ότι μπορούμε να κάνουμε την απαραίτητη υπομονή -δύο μήνες παραπάνω είναι- ώστε όλοι να απολαύσουμε το μετρό και να έχουμε πολύ μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις μας και φυσικά με ασφάλεια» είπε χαρακτηριστικά ενώ σε ό,τι αφορά τη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει μεν στον σχεδιασμό, όμως το επόμενο διάστημα θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις και τόνισε ότι «είναι κάτι που δεν συμβαίνει μόνο στο μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε αντίστοιχα μετρό στο εξωτερικό».
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην επέκταση προς τα δυτικά λέγοντας ότι: «Είναι στο σχεδιασμό μας».
Ο κ. Δήμας έκανε και την πρώτη του βόλτα στο Μετρό Θεσσαλονίκης με την ιδιότητα του Υπουργού. Αρχικά ξεναγήθηκε στον σταθμό Βενιζέλου απ’ όπου και επιβιβάστηκε κάνοντας μία μικρή στάση στην Αγίας Σοφίας και στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, όπου είδε τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, για να καταλήξει στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας.
Ο υπουργός δήλωσε εντυπωσιασμένος από το έργο και απηύθυνε έκκληση στον κόσμο να το διαφυλάξει, «Νομίζω πως είναι ο πιο ωραίος σταθμός μετρό που έχω δει στη ζωή μου. Το γεγονός ότι έχουμε έναν υπόγειο αρχαιολογικό χώρο, τα αρχαιολογικά ευρήματα από το μετρό όχι μόνο στον σταθμό Βενιζέλου, αλλά και στην Αγίας Σοφίας όπου κάναμε μία μικρή στάση, που αναδεικνύεται η ιστορία του τόπου μας, η ιστορία της Θεσσαλονίκης, η πολιτιστική κληρονομιά που έχουμε, είναι ένα τρομακτικά μεγάλο πλεονέκτημα» ανέφερε.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ KARFITSA