ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

Θεσσαλονίκη: Η ασφυξία της Τσιμισκή και γιατί η μόνιμη πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης θα προκαλούσε χάος 

Φιλίππα Βλαστού Αναρτήθηκε από Φιλίππα Βλαστού
09/04/2025
Ρεπορτάζ
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
Θεσσαλονίκη: Η ασφυξία της Τσιμισκή και γιατί η μόνιμη πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης θα προκαλούσε χάος 

Για τέταρτη φορά, η Λεωφόρος Νίκης πεζοδρομήθηκε. Την προηγούμενη Κυριακή (6/04), για μερικές ώρες, από τις 11:00 έως 17:00, ο όμορφος παραλιακός δρόμος της Θεσσαλονίκης δόθηκε ελεύθερα στους κατοίκους, προσφέροντας μια ανάσα ξεγνοιασιάς σε όσους ήθελαν να απολαύσουν τη διαδρομή δίπλα στη θάλασσα, απαλλαγμένοι από την ηχορύπανση και την κίνηση.

Ρεπορτάζ: Φιλίππα Βλαστού

Με την περιοδική πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης δεν είναι λίγοι εκείνοι που γοητεύονται από την ιδέα ότι αυτός ο δρόμος θα μπορούσε να ανήκε μόνιμα στους πεζούς. Ωστόσο, οι ειδικοί παρουσιάζουν περιορισμούς και προβληματισμούς, που πρέπει να ληφθούν υπόψη, σε μια τέτοια προοπτική. Το μόνιμο κλείσιμο της Λ. Νίκης, μιας από τις βασικές εισόδους της πόλης από τα δυτικά, θα επιβάρυνε με κυκλοφοριακό φόρτο τους υπόλοιπους δρόμους του κέντρου.

«Η μόνιμη πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Νίκης δεν πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα επί του παρόντος. Η πεζοδρόμηση μιας από τις βασικές εισόδους της πόλης από τα Δυτικά απαιτεί κατάλληλη προετοιμασία σε επίπεδο διαχείρισης της κυκλοφορίας και της σηματοδότησης στο σύνολο του κέντρου.

Η εκτροπή της κυκλοφορίας με κατεύθυνση από τα δυτικά προς τα ανατολικά στις οδούς Εγνατία και Μητροπόλεως θα επιβαρύνει τους δρόμους που είναι ήδη βεβαρημένοι από διαμπερή κυκλοφορία και λόγω αυτού οι άξονες θα διασπούσαν τον αστικό ιστό σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι το κάνει για παράδειγμα η Εγνατία σήμερα δημιουργώντας και συνθήκες επικινδυνότητας  για την κίνηση και την διάσχιση των πεζών», εξηγεί μιλώντας στην Karfitsa η Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, Δρ Γεωργία Αϋφαντοπούλου.

Τι προβλέπει το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας

Άλλωστε, σύμφωνα με το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) της Θεσσαλονίκης η Λ. Νίκης δεν προβλέπεται ως πεζόδρομος, αλλά ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. «Το ΣΒΑΚ μιλάει για πεζοδρομήσεις βασικών αρτηριών και στρατηγική υλοποίηση τους σε φάσεις για τη μείωση της πρόσβασης των αυτοκινήτων στο κέντρο. Οι προτάσεις του στηρίζονται σε δεδομένα και εργαλεία αξιολόγησης των επιπτώσεων από πολλαπλά σενάρια κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη πόλη, τα οποία εξετάστηκαν», σημειώνει η ίδια.

Related Post

ΕΚΕΤΑ: Ρομπότ, τηλεσκόπια και πειράματα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για τη Βραδιά του Ερευνητή (ΦΩΤΟ+Video)

«Τον Οκτώβριο όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Θεσσαλονίκη» – Τα 60α Δημήτρια έρχονται με πλούσιο πρόγραμμα 31 εκδηλώσεων (ΦΩΤΟ+Video)

Θεσσαλονίκη: Είκοσι χρόνια Mediterranean Cosmos – «Γενέθλια» με νέο λογότυπο και νέα καμπάνια (ΦΩΤΟ+Video)

Θεσσαλονίκη: Μικροί μαθητές γίνονται ολυμπιονίκες στο Ολυμπιακό Μουσείο, μαθαίνοντας το ευ αγωνίζεσθαι (ΦΩΤΟ+Video)

«Το ΣΒΑΚ της Θεσσαλονίκης δεν μιλά για πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης αλλά για μείωση εισόδου των ΙΧ στην Τσιμισκή. Η Λ. Νίκης προτείνεται ως οδός με ήπια κυκλοφορία και δύο λωρίδες κίνησης. Για το λόγο αυτό αναπτύχθηκε το ξύλινο deck, ώστε να αποκαταστήσει και την έλλειψη του δημόσιου χώρου» λέει και διερωτάται «γιατί λοιπόν να αναρωτιόμαστε αν πρέπει να πεζοδρομήσουμε τη Λ. Νίκης, τη στιγμή που η πόλη ήδη επενδύει στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών για πεζούς και ποδηλάτες, με την κατασκευή του deck κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου στην οδό αυτή, διαμορφώνοντας έναν ενιαίο χώρο περιπάτου και ποδηλατοδρόμου;».

Μάλιστα, η κα Αϋφαντόγλου επισημαίνει την ανάγκη να διαπλατυνθεί το πεζοδρόμιο της Λ. Νίκης από την πλευρά των κτιρίων και να μείνουν μόνο δύο λειτουργικές λωρίδες που με χαμηλή ταχύτητα θα διεκπεραιώνουν την κίνηση. «Πλέον τα τραπεζοκαθίσματα έχουν καταλάβει μεγάλο μέρος από το πεζοδρόμιο οπότε όσο δημόσιο χώρο από την οδό (πλάτος λωρίδων και λωρίδες) μειώσουμε πρέπει να αποδοθεί στην αύξηση πλάτους του συγκεκριμένου πεζοδρομίου για να μπορούν να περπατούν άνετα και με ασφάλεια οι πεζοί».

Η Τσιμισκή ασφυκτιά

Και ενώ η περιοδική πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης στρέφει το ενδιαφέρον των κατοίκων προς τα εκεί, την ίδια ώρα, μερικά μέτρα πιο πάνω η οδός Τσιμισκή ασφυκτιά.

Ο «πνεύμονας» της εμπορικής κίνησης της πόλης μετατρέπεται σταδιακά σε έναν άξονα όπου τα αυτοκίνητα κυριαρχούν, αφήνοντας τους πεζούς να περιμένουν ατελείωτα στις διαβάσεις. Ιδίως τις ώρες αιχμής, η Τσιμισκή κατακλύζεται από ακινητοποιημένα οχήματα, κόρνες και βιασύνη των πεζών να προλάβουν να περάσουν από τις διαβάσεις.

«Στην Τσιμισκή οι ροές των πεζών μεγαλώνουν συστηματικά. Τα οχήματα έχουν αυξηθεί πολύ και ο αγώνας για την επιβολή της απαγόρευσης της στάσης και στάθμευσης είναι συνεχής», αναφέρει η κα Αϋφαντοπούλου.

Επισημαίνει, δε, ότι στην Τσιμισκή συγκεντρώνονται εδώ και χρόνια τα χαρακτηριστικά  που συνάδουν με μια αναδιάταξη της οδού, με τη μείωση του χώρου κατά μήκος της που να παρέχεται στα αυτοκίνητα, την μετατροπή της σε οδό που επικρατεί η χρήση μέσων δημόσιας χρήσης, ηλεκτρικών μέσων φορτοεκφορτώσεις και μέσων βιώσιμης κινητικότητας.

«Η σταδιακή μείωση των οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο, ώστε να προσομοιάσει των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, πρέπει να εξεταστεί σοβαρά τώρα, καθώς είναι το μόνο βιώσιμο μέτρο», υπογραμμίζει η ίδια.

Επέκταση Θέρμης: To high προάστιο της Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα της ραγδαίας ανοικοδόμησης (ΦΩΤΟ)
Tags: ΘεσσαλονίκηΛΕΩΦΟΡΟΣ ΝΙΚΗΣΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΤΣΙΜΙΣΚΗ
Share261Tweet163Send

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΕΤΑ: Ρομπότ, τηλεσκόπια και πειράματα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για τη Βραδιά του Ερευνητή (ΦΩΤΟ+Video)
Θεσσαλονίκη

ΕΚΕΤΑ: Ρομπότ, τηλεσκόπια και πειράματα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για τη Βραδιά του Ερευνητή (ΦΩΤΟ+Video)

Μια μικρή γεύση από την τεχνολογική έρευνα, τα επιστημονικά αποτελέσματα και τη δράση των ερευνητών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και...

Αναρτήθηκε από Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
26/09/2025
«Τον Οκτώβριο όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Θεσσαλονίκη» – Τα 60α Δημήτρια έρχονται με πλούσιο πρόγραμμα 31 εκδηλώσεων (ΦΩΤΟ+Video)
Ελλάδα

«Τον Οκτώβριο όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Θεσσαλονίκη» – Τα 60α Δημήτρια έρχονται με πλούσιο πρόγραμμα 31 εκδηλώσεων (ΦΩΤΟ+Video)

Tο ιστορικότερο φεστιβάλ πολιτισμού της Θεσσαλονίκης

Αναρτήθηκε από Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
26/09/2025
Next Post
Βουλή: Ο ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησε από την ψηφοφορία για τον Τριαντόπουλο - Θέμα αντισυνταγματικότητας έθεσαν ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ

Βουλή: Αντιπαράθεση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης πυροδότησαν η παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΗΕ: Απορρίφθηκε η πρόταση Ρωσίας και Κίνας για την αναβολή των κυρώσεων στην Τεχεράνη

Αξιωματούχος της Παλαιστινιακής Αρχής: «Γεμάτη ψέματα η ομιλία του Νετανιάχου στον ΟΗΕ»

Fox News: Συγγνώμη ζήτησε ο παρουσιαστής που προέτρεψε να βομβαρδιστεί ο ΟΗΕ (video)

Γ. Στουρνάρας από τη Γ.Σ. του ΣΒΕ: «Πόλος έλξης επενδυτικών ευκαιριών σε στρατηγικούς τομείς η Ελλάδα»

Κυρ. Μητσοτάκης: Συνάντηση με τον ΓΓ του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες και τον Ειδικό Σύμβουλο του Τραμπ, Massad Boulos

Πανελλαδική απεργία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ: Τραβούν χειρόφρενο τα μέσα μαζικής μεταφοράς την Τετάρτη (1/10)

Συνεχίζει την απεργία πείνας ο Πάνος Ρούτσι

Ξεκινούν τα έργα για τον προαστιακό σιδηρόδρομο στη δυτική Θεσσαλονίκη

ΕΚΕΤΑ: Ρομπότ, τηλεσκόπια και πειράματα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για τη Βραδιά του Ερευνητή (ΦΩΤΟ+Video)

Ουκρανία: Πυραύλους Tomahawk ζήτησε ο Ζελένσκι από τον Τραμπ

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Τα άτυχα ζώδια του Ιουνίου

Οι μεγαλύτεροι εγωιστές – Αυτά τα ζώδια βάζουν τον εαυτό τους πάνω απ’ όλα

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
22/09/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa