SOS εκπέμπουν οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο μέτωπο της πλατείας Αριστοτέλους στη Θεσσαλονίκη για την εικόνα που παρουσιάζει το οδόστρωμα στο κεντρικότερο σημείο της πόλης.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Το πλακόστρωτο, το οποίο διασχίζει καθημερινά πλήθος Θεσσαλονικέων αλλά και επισκεπτών βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Βρωμιά, στάμπες στο οδόστρωμα, εγκατάλειψη, σκόνη αλλά και ακαθαρσίες περιστεριών αντικρύζει κάνεις περνώντας από τον πεζόδρομο. Από το Πέταλο κιόλας όπου βρίσκεται και η στάση του ΟΑΣΘ, μέχρι κάτω προς την παραλία, το οδόστρωμα έχει κυριολεκτικά αλλάξει χρώμα.

Οι επαγγελματίες που εξυπηρετούν καθημερινά τουρίστες αλλά και ντόπιους επισημαίνουν ότι οι λίγες παρεμβάσεις που βελτιώνουν την εικόνα στον πεζόδρομο προέρχονται από ατομική πρωτοβουλία του καθενός, ωστόσο δεν αρκούν αν δεν φροντίσει η δημοτική αρχή.

«Βρίσκομαι από παιδί στην πλατεία Αριστοτέλους. Μεγάλωσα και ζω εδώ. Νομίζω ότι ζούμε τη χειρότερη περίοδο της Αριστοτέλους και γενικότερα της Θεσσαλονίκης. Δεν μπορείς να κάνεις την καθαριότητα όλης της πόλης μόνος σου. Μέχρι και τις ελιές στις γλάστρες εμείς τις έχουμε βάλει. Δεν υπάρχει πράσινο, ούτε καθαριότητα. Πώς θέλουμε να ζούμε; Το κέντρο ασφυκτιά. Ντρέπομαι πολύ που οι τουρίστες τα βλέπουν όλα αυτά και αναρωτιούνται. Κοιτιούνται μεταξύ τους. Νιώθω πραγματικά μεγάλο αίσθημα ντροπής», δηλώνει με αγανάκτηση στην Karfitsa.gr η κα. Ελένη – Θηρεσία Ποπέσκου, οπτικός με κατάστημα επί της πλατείας Αριστοτέλους.

Εξαπολύοντας βολές προς τη διοίκηση του δήμου, η ίδια επισημαίνει ότι τα τελευταία πέντε χρόνια βλέπει την εικόνα του κέντρου της Θεσσαλονίκης να γίνεται όλο και χειρότερη. Προσθέτει δε ότι θα ήθελε να δει ουσιαστικές παρεμβάσεις στα δύο χρόνια της πανδημίας, όπου οι κάτοικοι βρισκόταν για μεγάλα διαστήματα σε καραντίνα. Σύμφωνα με την ίδια τότε θα μπορούσαν να διενεργηθούν έργα χωρίς παρεμποδίσεις.
Ειδικότερα: «Ήμασταν δύο χρόνια κλεισμένοι λόγω κορονοϊού. Θα μπορούσαν να είχαν γίνει θαύματα στην πόλη από το δήμο. Πολλοί επαγγελματίες δούλευαν τότε. Στο εργοτάξιο με ένα τεστ θα μπορούσαν να δουλέψουν οι άνθρωποι. Η καραντίνα ήταν μια χρυσή ευκαιρία για έναν δήμαρχο ώστε να αλλάξει τα πάντα. Ό,τι έργο ήθελε να κάνει, μπορούσε να το κάνει τότε. Θα μπορούσαμε να είχαμε ξυπνήσει σε μια άλλη πόλη».
Ο κ. Κώστας Χατζηαλεξάνδρου, ιδιοκτήτης καταστήματος με τουριστικά είδη επί της πλατείας Αριστοτέλους υποστηρίζει στην Karfitsa.gr ότι στα δύο χρόνια που δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη περιοχή, είδε μόνο μια φορά ειδικό μηχάνημα να καθαρίζει το πλακόστρωτο. Πέραν αυτού, οι επιχειρηματίες φροντίζουν μόνοι τους να διατηρούν καθαρή την είσοδο των καταστημάτων, ωστόσο περιμένουν ουσιαστικές παρεμβάσεις και συντονισμένο σχέδιο από το δήμο ώστε η κεντρικότερη πλατεία της Θεσσαλονίκης να λάμψει όπως της αξίζει.

Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Είναι και δική μας ευθύνη να καθαρίζουμε μπροστά από τα καταστήματά μας. Αυτό εξυπακούεται. Αν πέσει ένα χαρτάκι έξω από το μαγαζί μου δεν θα περιμένω τον δήμο. Αυτό που θα ήθελα όμως είναι να δω ένα οργανωμένο πρόγραμμα καθαριότητας από τον δήμο. Τώρα άμα δεν βρέξει δεν αλλάζει κάτι».




