Μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στα δυτικά, μετρό, καραβάκια και ελεύθερους χώρους περιλαμβάνει το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη
Του Βαγγέλη Στολάκη
Εφικτό χαρακτήρισε το στόχο η ψήφιση του νομοσχεδίου για το νέο ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης να πραγματοποιηθεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, εάν βέβαια προηγηθεί «σκληρή και εντατική δουλειά σε επίπεδο Κοινοβουλίου αλλά και διαβούλευση με τους φορείς της Θεσσαλονίκης και των περιοχών κοντά σε αυτήν.
Συγκεκριμένα ο κ. μανιάτης δήλωσε: «Είμαστε σε ένα τελικό στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης για τη Θεσσαλονίκη. Μετά από τριάντα χρόνια και η Θεσσαλονίκη φιλοδοξεί να αποκτήσει έναν νέο οδικό άξονα για το μέλλον. Όλοι μαζί σε συνεργασία με τους φορείς επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε ένα τελικό σχέδιο που θα δίνει στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή τον γεωπολιτικό ρόλο που της αρμόζει. Αυτό που έχει σημασία είναι επιτέλους να πάρουμε τελικές αποφάσεις και μετά από δυο τρεις εβδομάδες διαβούλευσης των προτάσεων να λάβουν αυτές συγκεκριμένη μορφή άρθρων νόμου και στη συνέχεια να καταθέσουμε στη Βουλή το προσχέδιο του νόμου. Το συγκεκριμένο προσχέδιο φιλοδοξούμε να έχει μια εκτεταμένη διαβούλευση με τη συμμετοχή βουλευτών και παραγωγικών φορέων της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Ήρθε ο καιρός να πάρουμε απόφαση ότι σχεδιάζουμε την έξοδο από την κρίση. Αυτό κάνουμε και στην Αθήνα. Τα δυο μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα της πατρίδας μας πρέπει να γίνουν ατμομηχανές ανάπτυξης και να αποκτήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχουν άλλα μητροπολιτικά κέντρα του εξωτερικού. Η τελική διατύπωση θα γίνει μέσα στο Κοινοβούλιο».
Αντιστοιχία προβλέψεων και προτάσεων και διορατικό ρυθμιστικό σχέδιο τουλάχιστον σε βάθος εικοσαετίας ζήτησε ο Απόστολος Τζιτζικώστας. «Πρέπει να απαντά στις προκλήσεις της Κεντρικής Μακεδονίας και να εξασφαλίζει στην πράξη την ισομερή ανάπτυξη της πόλης» είπε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και ζήτησε την μεταφορά των αρμοδιοτήτων του οργανισμού ρυθμιστικού στην Περιφέρεια. Επίσης ζήτησε την μεταφορά του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης, με χρονικό ορίζοντα δεκαπενταετίας έχει ως στόχο την κοινωνική συνοχή του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενεργειακών δικτύων. Περιλαμβάνει τις χρήσεις γης και τις προβλέψεις για ανάπτυξη τριών περιφερειακών ενοτήτων στο σύνολό τους και τριών δήμων ισάριθμων περιφερειακών ενοτήτων.
Περιλαμβάνει επίσης μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη δυτική Θεσσαλονίκη και απόδοση των πρώην στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες. Αναλυτικότερα το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης προβλέπει στα ανατολικά τη δημιουργία επιχειρήσεων καινοτομία και στα δυτικά δημιουργία ξενοδοχειακών και νοσηλευτικών εγκαταστάσεων αλλά και εκθεσιακά κέντρα.
Στο κέντρο και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή από το Λευκό Πύργο, τη ΔΕΘ, το Πανεπιστήμιο και το Γ΄Σώμα Στρατού υπάρχει η πρόβλεψη να δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο. Επίσης προβλέπεται ολοκληρωμένο πρόγραμμα προστασίας του Σέιχ Σου, αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου, ανασύνταξη ελευθέρων χώρων.
Προβλέπεται επίσης μετατροπή του αεροδρομίου Μακεδονία σε κύριο κόμβο διεθνών και επιβατικών μεταφορών, βελτίωση του επιβατικού τερματικού σταθμού στο λιμάνι, ένταξη του Επταπυργίου στον κύριο ιστό της πόλης, καλύτερη σύνδεση του Λιμανιού με την πόλη της Θεσσαλονίκης και συμπλήρωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως είναι το μετρό, ο ΟΑΣΘ, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία κ.α..
Κατά την αποψινή συνάντηση των στελεχών του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, του υπουργού και των φορέων εκφράστηκαν έντονες αντιδράσεις από τους τελευταίους κυρίως για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ.
Το παρών μεταξύ άλλων στην παρουσίαση έδωσαν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, πλήθος περιφερειακών συμβούλων και εκπρόσωποι φορέων της πόλης.