, Κυριακή
25 Φεβρουαρίου 2024

Αυτή είναι η «Ατζέντα Θεσσαλονίκης» του ΠΑΣΟΚ

«Η πόλη της Θεσσαλονίκης μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο» τονίζει στην «Κ» ο διευθυντής του γραφείου Ανδρουλάκη στην Θεσσαλονίκη, Δημήτρης Σαρηγιάννης αποκαλύπτοντας ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναδεικνύει ένα περιφερειακό μοντέλο διακυβέρνησης με κυρίαρχο στοιχείο την αποκέντρωση παρουσιάζοντας την «ατζέντα Θεσσαλονίκης» του κόμματος.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Συρμάτση

Ποιος είναι ο ρόλος του πολιτικού γραφείου του Νίκου Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη; Που δίνετε προτεραιότητα και ποια είναι η «Ατζέντα Θεσσαλονίκης»;

Ο ρόλος του πολιτικού γραφείου του Νίκου Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη έχει δύο σκέλη δεδομένου ότι έχει και δύο ιδιότητες, του προέδρου και του βουλευτή. Αφενός, έχει να κάνει με μια ευρύτερη πολιτική στρατηγική ανάδειξης ενός περιφερειακού μοντέλου διακυβέρνησης που είναι πολιτικά αποκεντρωμένο και δίνει έμφαση στα προβλήματα του εκάστοτε τόπου. Αφετέρου, η πόλη της Θεσσαλονίκης μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό το νέο μοντέλο, αν ξεπεράσουμε μέσα από συλλογικές και συντονισμένες προσπάθειες τα προβλήματα που την εμποδίζουν να ανακάμψει, όπως τα προβλήματα στο χώρο της υγείας, το κυκλοφοριακό, η έλλειψη χώρων πρασίνου, οι περιορισμένες ευκαιρίες εργασίας και ανάπτυξης. Έτσι θα συνόψιζα τις προτεραιότητές μας και την «Ατζέντα Θεσσαλονίκης».

Και ως ΠΑΣΟΚ και προσωπικά έχετε εκφράσει ενστάσεις για τον FlyOver. Ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που παρατηρείτε;

Πράγματι ως ΠΑΣΟΚ έχουμε εκφράσει την πλήρη αντίθεσή μας στην έναρξη αυτού του έργου από τη στιγμή που δεν έχει υλοποιηθεί ο εξωτερικός οδικός δακτύλιος Θεσσαλονίκης (ΕΞΟΔ). Το στρατηγικό σχέδιο του 2012 δίνει προτεραιότητα στην κατασκευή του ΕΞΟΔ προκειμένου να αποφορτιστεί η υφιστάμενη περιφερειακή οδός. Η αποφόρτιση της περιφερειακής και ο ΕΞΟΔ ως εναλλακτική διαδρομή, θα διευκόλυνε σε δεύτερο στάδιο την κατασκευή του flyover. Όμως με την επιλογή της κυβέρνησης δεν υπάρχει καμία εναλλακτική διαδρομή και όλη η κίνηση θα  διέρχεται μέσα από το εργοτάξιο του flyover.

Στο σημείο αυτό να τονίσω ότι και με την ολοκλήρωση του flyover, πάλι όλες οι υπεραστικές κινήσεις (τουριστικές, μεταφορικές κλπ) θα διέρχονται από την περιφερειακή οδό. Δυστυχώς, η αδυναμία της κυβέρνησης να καταλάβει την αξία του ΕΞΟΔ στερεί από τη Θεσσαλονίκη ένα έργο που θα αποφόρτιζε και θα διευκόλυνε την πόλη, αφού θα εξέτρεπε μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας εκτός του επιβαρυμένου αστικού ιστού.

Τι προτείνετε σχετικά με το έργο, τώρα που έχει ξεκινήσει και λένε από την κυβέρνηση ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα;

Η κυβέρνηση μετά τον αρχικό ενθουσιασμό, που δείχνει άγνοια διαχείρισης μεγάλων έργων, κατάλαβε πολύ αργά τις τεχνικές δυσκολίες που έχει η εγκατάσταση ενός μεγάλου εργοταξίου στην περιφερειακή οδό ταυτόχρονα με την υφιστάμενη κυκλοφορία. Θα μου επιτρέψετε να πω ότι δεν έχει ξεκινήσει ακόμα το κυρίως έργο αλλά ήπιες εργασίες προετοιμασίας του εργοταξίου. Συνεπώς, τα δύσκολα είναι μπροστά μας.

Ένα πρώτο βήμα της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η κοινοποίηση της οριστικής μελέτης του έργου που υλοποιείται αυτή τη στιγμή από τον ανάδοχο, για να δούμε τι ακριβώς θα κατασκευαστεί και πώς αυτό αναμένεται να επηρεάσει τη διερχόμενη κυκλοφορία.  Προτείναμε λοιπόν τη σύσταση ολιγομελούς επιστημονικής ομάδας που θα μελετά τα κυκλοφοριακά δεδομένα σε τακτική βάση και θα εισηγείται συγκροτημένα στοιχειοθετημένες προτάσεις, με τήρηση διαφανών διαδικασιών. Το συντονιστικό όργανο του ΥΜΑΘ, δεν λειτούργησε αποτελεσματικά και σε πρόσφατη επίσκεψή μας ως κλιμάκιο ΠΑΣΟΚ διαπιστώσαμε απουσία επιστημονικής στήριξης.

Ανάπλαση ΔΕΘ. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επέμεινε στο Μητροπολιτικό Πάρκο στην τελευταία του συνάντηση με την διοίκηση. Είστε αντίθετοι στην «σαλαμοποίηση» του έργου;

Πιστεύουμε ότι η ανάπλαση ΔΕΘ θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα γενικότερο πλάνο ανάπλασης βασισμένο στις αρχές της πράσινης ανάπτυξης και των βιώσιμων πόλεων που πρώτο το ΠΑΣΟΚ ενέταξε στην ατζέντα του. Αυτό σημαίνει δημιουργία μιας μεγάλης ενότητας μητροπολιτικών λειτουργιών και πρασίνου στη ευρύτερη περιοχή της σημερινής ΔΕΘ. Πρόταση μας να δημιουργηθεί ένα μητροπολιτικό πάρκο στο οποίο θα φιλοξενούνται αποκλειστικά ήπιες εκθεσιακές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε χώρους με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει το οικόπεδο να αξιοποιηθεί για χρήσεις real estate. Το σχέδιο που προωθείται από την κυβέρνηση περιλαμβάνει ξενοδοχείο και εμπορικό κέντρο. Δεδομένου ότι προβλέπεται δημόσια χρηματοδότηση για την ανάπλαση, εμείς ζητούμε την επικαιροποίηση του σχεδίου αυτού με χαρακτηριστικά μητροπολιτικού πάρκου και ήπιων εκθεσιακών υποδομών, χωρίς τη λογική του real estate που ανταγωνίζεται την πράσινη ανάπλαση.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA