Χρ.Τριφταρίδη: Από την Πιερία με σταθερά βήματα στην … Κορφή

Η εταιρεία « ΚΟΡΦΗ Α.Ε. » ξεκίνησε τη λειτουργία της στην πλαγιά του Ολύμπου, «βασίστηκε» στις προνομιακές πρώτες ύλες της περιοχής και τώρα «τρέχει» και στις αγορές των Βαλκανίων και την Κεντρικής Ευρώπης.

Συνέντευξη στη Μαρία Ζερβοχωρίτου

Η  εταιρεία «Κορφή Α.Ε.» ξεκίνησε την λειτουργία της στην πλαγιά του Ολύμπου, «βασίστηκε» στις προνομιακές πρώτες ύλες της περιοχής και τώρα «τρέχει» και στις αγορές των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.

Η ετικέτα του γάλακτος είναι γνωστή στην καταναλωτές της Βόρειας Ελλάδας, το γιαούρτι και οι χυμοί της εταιρείας διεκδικούν την προτίμηση των καταναλωτών όλης της χώρας και παράλληλα, καταγράφουν εντυπωσιακές πωλήσεις σε χώρες της Ευρώπης.

Το 2016, στην γραμμή παραγωγής της εταιρείας ήρθε να προστεθεί και η «Κορφή Μικροζυθοποιία» δημιουργώντας τις δικές της προτάσεις  στην μπίρα.  Προτάσεις που ξεχώρισαν όχι μόνο σε γεύση αλλά και ..εμφάνιση με τις πρωτότυπες ετικέτες τους να τραβούν  την προσοχή. Η Vambeer με την «dark» πινελιά στην ετικέτα έχει σχεδιαστεί για να προσελκύσει το νεανικό κοινό, ενώ στην Premium Pilsener εκδοχή της μπίρας ο Δίας με την κεραυνό του δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τον τόπο παραγωγής.

 H πρόεδρος της  Κορφή Α.Ε. Χριστίνα Τριφταρίδη, μιλά στην Καρφίτσα για τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας και τα νέα προϊόντα που ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά.

Πότε και ξεκίνησε η γαλακτοβιομηχανία;

Η εταιρεία «Κορφή» ιδρύθηκε το 2003 από τον πατέρα μου Νίκο Τριφταρίδη,  κτηνίατρο και ειδικό διατροφολόγο ο οποίος είχε ήδη  εμπειρία στο επιχειρείν καθώς πριν από την «Κορφή Α.Ε» είχε προχωρήσει στην λειτουργία ενός εργοστασίου παραγωγής και επεξεργασίας ζωοτροφών με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα. Έτσι, το αμέσως επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία βιομηχανίας γάλακτος. Το γάλα που παίρνουμε είναι από φάρμες που βρίσκονται σε ακτίνα 30 χιλιομέτρων γύρω από την μονάδα μας. Ήταν επιλογή μας να συνεργαστούμε με φάρμες που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση γιατί θέλουμε να το παραλαμβάνουμε όσο πιο φρέσκο γίνεται.  Το δίκτυο διανομής μας αφορά στους μόνο όμορους νομούς της κεντρικής Μακεδονίας καθώς και στην Λάρισα.  Δεν στοχεύουμε στο ν’ αυξήσουμε τις ποσότητες παραγωγή μας και να φτάσουμε στα ράφια της Αθήνας, προτιμούμε να διανέμουμε το φρέσκο γάλα στις περιοχές γύρω από την εργοστασιακή μονάδα μας.  Ωστόσο, το γιαούρτι της εταιρεία μας διανέμεται σε χιλιάδες σημεία πώλησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Κάνουμε εξαγωγές σε χώρες της Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης και αυτό είναι ένα κομμάτι που μας ενδιαφέρει ν’ αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο.

Στην βιομηχανία γάλακτος προστέθηκε και γραμμή παραγωγής φυσικών χυμών

Η παραγωγή χυμού, είναι μια ξεχωριστή επένδυση της εταιρείας μας και ξεκίνησε το 2009. Συνεργαζόμαστε με Έλληνες παραγωγούς και δουλεύουμε στο 100% με ελληνικά φρούτα. Αυτήν την στιγμή, παράγουμε χυμούς σε έξι γεύσεις και ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε περισσότερες γεύσεις το επόμενο διάστημα. Έχουμε συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες τροφίμων τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό και διαμένουμε τους χυμούς μας είτε με δική μας ετικέτα, είτε με ιδιωτική ετικέτα.

Από το γάλα και τους χυμούς πως περάσατε στην δημιουργία ζυθοποιείου;

Η  παραγωγή μπίρας ήταν ένα προσωπικό «μεράκι» του ιδρυτή της εταιρείας  Νίκου Τριφταρίδη. Η δημιουργία του ζυθοποιείου ήταν κάτι που το ήθελε πολύ και πάντα τον ενδιέφερε. Η αλήθεια είναι ότι, η παραγωγή μπίρας είναι ένας χώρος τελείως διαφορετικός από το αντικείμενο παραγωγής που είχε η εταιρεία μέχρι πριν, αλλά ταυτόχρονα είναι και ένας χώρος πολύ ενδιαφέρον και δημιουργικός. Είναι συναρπαστική όλη η διαδικασία στο να δημιουργήσεις την δική σου συνταγή μπίρας και να κερδίσεις την προτίμηση των καταναλωτών καθώς η συγκεκριμένη αγορά τελείως διαφορετική.

Υπάρχει χώρος στην αγορά για τα μικρά ζυθοποιεία;

 Οι δυνατότητες αυτής της αγοράς είναι μεγάλες και εμάς, ως εταιρεία, μας ενδιαφέρει πολύ. Το προηγούμενο διάστημα, κάναμε επένδυση 1.000.000 Ευρώ για να δημιουργήσουμε υπερσύγχρονη μονάδα εμφιάλωσης της μπίρας μας σε κουτί αλουμινίου. Υπάρχει βέβαια, εμφιάλωση και σε φιάλες και σε βαρέλι. Από πλευράς παραγωγής, η δυνατότητα μας είναι πλέον πολύ μεγάλη και ήδη προχωράμε σε αύξηση της παραγωγής κατά 30%. Η στόχευση μας είναι να βγάλουμε και άλλους τύπους μπύρας όπως μαύρης ή κόκκινης. Βασικό μας σας στόχος βέβαια, είναι να καθιερωθούν οι υπάρχουσες μπύρες μας.  Τα μηνύματα που παίρνουμε από την αγορά είναι πολύ ενθαρρυντικά. Μάλιστα, ένα μέρος από την παραγωγή μας εξάγεται στην Κύπρο και την Γερμανία.

Οι ετικέτες και οι ονομασίες στις μπίρες σας, αν μη τι άλλο, τραβούν την προσοχή. Πως έγινε η επιλογή τους;  

Ξεκινήσαμε πρώτα με την μπύρα  Vambeer  η οποία είναι μια μπίρα που απευθύνεται στο νεανικό κοινό και στην συνέχεια δημιουργήσαμε την ετικέτα Δίας. Οι ετικέτες της μπίρας και οι ονομασίες, μας απασχόλησαν πολύ και ήταν «προϊόν» ενός συνολικού brain storming μεταξύ των στελεχών της εταιρείας. Στην Vambeer καταλήξαμε γιατί θέλαμε ένα συνθετικό να περιέχει την λέξη μπύρα.  Ο Δίας «δικαιωματικά» μπήκε στην ετικέτα μας γιατί είμαστε μια εταιρεία που έχει έδρα στον Όλυμπο.  Η ετικέτα της μπίρας «Δίας» έχει ήδη μεγάλη αναγνωρισιμότητα, είναι μια ποιοτική μπύρα ήπιων γεύσεων που συνδυάζεται αρμονικά με όλα τα φαγητά και φυσικά μπορείς να την απολαύσεις και σκέτη.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι στην γραμμή παραγωγής της «Κορφή» που δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα;  

Τα βήματα σε όλα τα κομμάτια της παραγωγής μας γίνονται παράλληλα.  Μας ενδιαφέρει να υπάρχει ανάπτυξη και στο κομμάτι της βιομηχανίας γάλακτος και στους χυμούς και στο ζυθοποιείο. Για εμάς,  είναι προτεραιότητα  η παραγωγική διαδικασία στο σύνολο της.  Στην γαλακτοβιομηχανία ετοιμαζόμαστε να λανσάρουμε και νέα προϊόντα όπως κεφίρ σε διάφορες γεύσεις. Στους χυμούς θα προσθέσουμε και νέες επιλογές με νέους συνδυασμούς φρούτων. Επίσης, στο κομμάτι της μπίρας επικεντρωνόμαστε στην δημιουργία νέων γεύσεων στις υπάρχουσες ετικέτες.

Οι συνθήκες στην αγορά – εξαιτίας της πανδημίας αλλά της αύξησης στο κόστος της ενέργειας- δεν αποτελούν τροχοπέδη για τα επενδυτικά σας σχέδια;

Οι συνθήκες στην αγορά είναι δύσκολες. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τις επιχειρήσεις είναι ν’ αντέξουν τις αλλεπάλληλες αυξήσεις του κόστους παραγωγής. Εμείς, μέχρι στιγμής κάνουμε ότι μπορούμε για ν’ απορροφήσουμε αυτό το κόστος και να μην φτάσει στον καταναλωτή. Παρά τις αντιξοότητες όμως, πρέπει να κοιτάμε μπροστά. Δεν μπορούμε πάντα να ελέγξουμε το περιβάλλον γύρω μας, μπορούμε μόνο να κοιτάμε πως εμείς θα κάνουμε καλύτερα την δουλειά μας και να αισιοδοξούμε. 

Από την έντυπη εφημερίδα Karfitsa