fbpx

, Σάββατο
13 Ιουλίου 2024

search icon search icon

Χριστίνα Αλεξοπούλου στην «Κ»: Το Μετρό δεν λειτουργεί συμπληρωματικά με το Flyover

ÓÕÆÇÔÇÓÇ ÓÔÇÍ ÏËÏÌÅËÅÉÁ ÔÇÓ ÂÏÕËÇÓ Í/Ó á) ÐÏËÉÔÉÓÌÏÕ ÊÁÉ ÁÈËÇÔÉÓÌÏÕ ÊÁÉ â) ÅÈÍÉÊÇÓ ÁÌÕÍÁÓ (ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ ÃÉÙÑÃÏÓ EUROKINISSI)

Για το flyover, το νούμερο ένα θέμα που απασχολεί τους Θεσσαλονικείς μιλάει στην εφημερίδα «Karfitsa» η Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως “το Μετρό δεν είναι ένα μέσο που λειτουργεί συμπληρωματικά ή ανταγωνιστικά με το έργο του FlyOver ώστε το ένα να εξαρτάται από το άλλο”.

Σε ό,τι αφορά στα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία επισημαίνει πως “ καταβάλλεται κάθε προσπάθεια στα μέσα του 2024 τα νέα λεωφορεία να κοσμούν τους δρόμους της Θεσσαλονίκης και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πολίτες”.

Το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη, αυτό του flyover είναι πλέον το νούμερο ένα θέμα που απασχολεί την πόλη …;

‌Η Θεσσαλονίκη, όπως όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα, αντιμετωπίζει διαχρονικά σοβαρά κυκλοφοριακά ζητήματα. Ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο, το σημαντικό έργο του Flyover εκπονείται με σκοπό να ανταποκριθεί στην τρέχουσα κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι χρήστες του οδικού δικτύου της πόλης. Στόχος του είναι η αναβάθμιση του υπάρχοντα περιφερειακού δρόμου, διπλασιάζοντας την κυκλοφοριακή του χωρητικότητα, επιτυγχάνοντας θεαματική βελτίωση της οδικής ασφάλειας και παράλληλα μειώνοντας το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Με την ολοκλήρωσή του, αναμένεται ο διπλασιασμός της κυκλοφορίας αυτοκινήτων ανά ώρα, φτάνοντας τα 10.000 ανά κατεύθυνση. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η ηχορύπανση θα μειωθούν, ενώ θα εξασφαλιστεί γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο Μακεδονία και Χαλκιδική. Ο χρόνος μετακίνησης στο εσωτερικό της Θεσσαλονίκης θα μειωθεί, ενώ αναμένεται μείωση των ατυχημάτων και του λειτουργικού κόστους

Δεδομένη θεωρείται η μετάθεση παράδοσης του μετρό για το Β’ εξάμηνο του 2024 , μήπως δεν ήταν καλό το timing για να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες για το flyover ; Εκτιμάτε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αντέξει τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία από τις εργασίες;

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως το Μετρό δεν είναι ένα μέσο που λειτουργεί συμπληρωματικά ή ανταγωνιστικά με το έργο του FlyOver ώστε το ένα να εξαρτάται από το άλλο .

Το έργο του «Flyover» δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα ακόμα πρόβλημα που έρχεται να προστεθεί στη Θεσσαλονίκη, αλλά ως μια από τις λύσεις που θα δώσουν καλύτερη ποιότητα ζωής στους συμπολίτες μας. Όσο εκτείνεται η χρονική διαδικασία ολοκλήρωσής του, τόσο περισσότερο επιβαρύνεται η καθημερινή ζωή των πολιτών με τη συνεχή αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου.

Αρχή φόρμας

Η Θεσσαλονίκη επιβάλλεται να αντέξει και θα αντέξει. Εξάλλου, εργαζόμαστε καθημερινά για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία επιθυμούμε να δούμε ως πρώτη επιλογή των πολιτών. Ως εκ τούτου, έχουμε ήδη προχωρήσει – σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ, τα ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ- την έναρξη  3 υποστηρικτικών γραμμών express άμεσα  και επιπλέον 2 γραμμών από 1/12.

Σαφώς και πρόκειται για μία δύσκολη κατάσταση όμως το σημαντικό είναι πως οι Θεσσαλονικείς θα έχουν μετά από 4 χρόνια ένα τόσο εμβληματικό έργο να κοσμεί την πόλη αλλά και να προσφέρει μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι σοφότερο να εστιάζουμε στην σημασία και το μέγεθος των έργων που πραγματοποιούνται και όχι στην βραχυπρόθεσμη ταλαιπωρία που μας προκαλούν.‌

Το 2024 υπάρχει στο πλάνο η παραλαβή 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Θα είναι έτοιμες οι εγκαταστάσεις για να τα «υποδεχθούν» ;

‌Οι εγκαταστάσεις αυτές που χρειάζονται για την υποδοχή των 110 λεωφορείων στην Θεσσαλονίκη αποτελούν μία δύσκολη άσκηση την οποία επιλύουμε. Όλοι μαζί, σε απόλυτη συνεργασία και σε ταχύτατους ρυθμούς εργαζόμαστε μεθοδικά, ουσιαστικά και στοχευμένα για να μπορέσουμε να έχουμε έτοιμες τις υποδομές φόρτισης και να υποδεχτούμε ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά λεωφορεία ώστε να είναι έτοιμα προς χρήση.

Πότε θα τα δούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονικης ;

Υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την παραλαβή και την χρήση των λεωφορείων αυτών και εργαζόμαστε σκληρά για να έχουν το συντομότερο δυνατόν στην καθημερινότητα τους οι Θεσσαλονικείς . Ως εκ τούτου, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια στα μέσα του 2024 τα νέα λεωφορεία να κοσμούν τους δρόμους της Θεσσαλονίκης και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πολίτες.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ KARFITSA

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.