Έλενα Ράπτη στην «Κ»: Η Θεσσαλονίκη είναι ιδανικός citybreak προορισμός
Ικανοποιημένη από την τουριστική κίνηση της φετινής σεζόν σε ολόκληρη τη χώρα δηλώνει στην «Κ» η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη ενώ για τη Θεσσαλονίκη επισημαίνει πως μπορεί να καθιερωθεί ως ιδανικός city break προορισμός, με σύγχρονο προφίλ.
Ποια είναι η εικόνα που έχετε από τη φετινή τουριστική σεζόν;
Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την αγορά αλλά και τα μέχρι τώρα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο του έτους, είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα και ενδεικτικά, όχι μόνο της δυναμικής που παρουσιάζει ο ελληνικός τουρισμός αλλά και της δουλειάς που γίνεται από το Υπουργείο Τουρισμού, μέσα από οργανωμένο σχεδιασμό και στρατηγική στόχευση.
Τα στοιχεία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, καταγράφουν αύξηση κατά 12,2% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις και 15,5% στην εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, που –να τονίσω εδώ, πως- ήταν χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.
Ποιες περιοχές αναδεικνύονται πρωταθλήτριες ως προς τις αφίξεις;
Αύξηση στις αφίξεις παρουσιάζει η πλειονότητα των ελληνικών προορισμών και αυτό είναι πολύ σημαντικό και σε απόλυτη σύμπνοια με τον στόχο του Υπουργείου Τουρισμού για διάχυση των τουριστικών ροών σε όλη την Ελλάδα. Με βάση τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου, σημαντική αύξηση παρατηρείται σε Ρόδο και Ηράκλειο, όπως και στην Κέρκυρα, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση σχεδόν 43%, για τη Μυτιλήνη.
Η Ρόδος είναι ένα νησί, που παρά τα όσα πέρασε το περσινό καλοκαίρι, όχι μόνο αντιμετώπισε τις προκλήσεις αλλά κατάφερε να αυξήσει την επισκεψιμότητά της. Ένα νησί, που πέρυσι έκλεισε τη σεζόν στα μέσα Νοεμβρίου και υλοποιεί για πρώτη φορά –σε παγκόσμιο επίπεδο- μία εμβληματική πρωτοβουλία, το Σχέδιο The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination 2030, προς τον ολιστικό μετασχηματισμό του σε έναν βιώσιμο τουριστικό προορισμό.
Το Ηράκλειο, για εμάς αποτελεί τον επόμενο στόχο για ανάδειξη σε city break προορισμό. Παρέχει τα πάντα στους επισκέπτες και έχει πολλές δυνατότητες να γίνει το λιμάνι του κόμβος home porting για την κρουαζιέρα.
Ως προς τη Μυτιλήνη, που παρουσιάζει θεαματική άνοδο φέτος, όπως άνοδο παρουσιάζει η Σάμος και η Κως, σίγουρα έχει παίξει σημαντικό ρόλο η εφαρμογή της visa express. Ένα μέτρο που υιοθετήθηκε φέτος με στόχο να ανοίξει η «ομπρέλα» επιλογών των τουριστών και να αυξηθεί η κίνηση στα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου και μάλιστα, έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από τις τοπικές κοινωνίες.
Είστε ικανοποιημένη από την εξέλιξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού city break;
Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που διαθέτει όλα τα εφόδια για να διαμορφώσει την τουριστική εμπειρία, με επίκεντρο την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα. Διαθέτει σύγχρονο αεροδρόμιο που συνδέεται διαρκώς με περισσότερες χώρες, αναβαθμισμένο λιμάνι με σημαντική αύξηση της κρουαζιέρας και με σχεδόν το 50% των προσεγγίσεων να είναι home porting, ενώ συγκεντρώνει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, με την ιδιωτική πρωτοβουλία να επενδύει σε ανακαινίσεις και δημιουργία νέων υποδομών, σε τεχνολογικά πάρκα που προσελκύουν digital nomads, σε πολυτελή ξενοδοχεία, εστιατόρια και bαrs.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα φυσικά χαρακτηριστικά της, τους φιλόξενους ανθρώπους της, τη διακεκριμένη γαστρονομία της, την έντονη νυχτερινή ζωή το πολιτιστικό της υπόβαθρο και με την ολοκλήρωση των εν εξελίξει εμβληματικών έργων υποδομής, θα την καθιερώσουν ως ιδανικό city break προορισμό, με σύγχρονο προφίλ.
Ήδη, η φετινή χρονιά, με βάση τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, εξελίσσεται δυναμικά με αύξηση 3,1% στις αφίξεις, σε σχέση με πέρυσι. Στο πλαίσιο αυτό, η καμπάνια του ΕΟΤ με κεντρικό μήνυμα «greekend: End your week like a Greek» και επίκεντρο την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ενίσχυσε τις αφίξεις των επισκεπτών σε μήνες πέραν της καλοκαιρινής περιόδου.
Για εμάς, το «στοίχημα» είναι να καθιερώσουμε την τουριστική δραστηριότητα στην περιοχή, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, επενδύοντας στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που η πόλη μπορεί να υποστηρίξει.
Για τον λόγο αυτό, έχουμε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, τον Οργανισμό Λιμένος, την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού, τη Σχολή Ξεναγών Θεσσαλονίκης και τη ΣΑΕΚ Τουρισμού Περαίας.
Σε ποια άλλα είδη τουρισμού μπορεί να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα;
Κάθε περιοχή της Ελλάδας διαθέτει χαρακτηριστικά που την καθιστούν ιδανική για τουρισμό όλον τον χρόνο. Μέσα από τις ειδικές μορφές τουρισμού, στοχεύουμε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών.
Με πόρους 99,2 εκατομμυρίων ευρώ, επενδύουμε στον ορεινό, τον καταδυτικό και θαλάσσιο τουρισμό, τον τουρισμό υγείας και ευεξίας, τον αγροτουρισμό και γαστρονομικό τουρισμό, ενώ μέσω του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τον Τουρισμό 2024 προωθούμε επιπλέον εναλλακτικές μορφές.
Ο τουρισμός χρειάζεται συνέργιες, και γι’ αυτό ενδυναμώνουμε τη συνεργασία μεταξύ κεντρικής διοίκησης, τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας, για την καλύτερη δυνατή διαχείριση, προώθηση και ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η θέσπιση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, με τη συμμετοχή και των 13 Περιφερειών της χώρας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA