, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

«Μεγάλη η εισφορά τουρισμού και πρωτογενούς τομέα στο ΑΕΠ»

Ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, μιλά στην «Political» για την αναβάθμιση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος, τα τουριστικά έσοδα και την «ακτινογραφία» των τουριστικών ρευμάτων στην Ελλάδα. Παράλληλα, όμως, διεκδικεί μέσα από την υποψηφιότητά του στις επόμενες βουλευτικές εκλογές με τη ΝΔ μια πιο δυναμική εκπροσώπηση του Νομού Χαλκιδικής στα κέντρα των αποφάσεων αλλά και την αναγνώριση της συμβολής του νομού στη δυναμική του πρωτογενούς τομέα και του τουρισμού στη χώρα.

Συνέντευξη στον ΣΩΤΗΡΗ ΠΙΚΟΥΛΑ

Η προσδοκία του κόσμου αλλά και του οικονομικού επιτελείου είναι η φετινή τουριστική περίοδος να «σώσει» τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και ο στόχος για τουριστικά έσοδα όπως το 2019 να επιτευχθεί. Τι πιστεύετε εσείς;

Ο τουρισμός επαναβεβαιώνει τη σημασία του για την εθνική οικονομία και τη μεγάλη προσφορά του στην κοινωνία, σε μια συγκυρία που η χώρα και οι πολίτες το έχουν απόλυτη ανάγκη. Η εκκίνηση της σεζόν δείχνει να επιτυγχάνεται σίγουρα ο στόχος των τουριστικών εσόδων στα 15 δισ. ευρώ, που σημαίνει το 80% των εσόδων του 2019. Η ροή των κρατήσεων, όμως, είναι τέτοια που, αν δεν έχουμε κάποια απρόβλεπτη έκπληξη, μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να είναι άμεσα συγκρίσιμο με τις επιδόσεις του 2019 ή ακόμη και να τις ξεπεράσει.

Πόσο έχουν επηρεάσει τον κλάδο των ξενοδοχείων ο πληθωρισμός, η ακρίβεια σε πολλά προϊόντα αλλά και τα ακριβά καύσιμα;

Το ελληνικό ξενοδοχείο, όπως κάθε επιχείρηση και κάθε νοικοκυριό αυτήν τη στιγμή, πλήττεται με έναν πρωτόγνωρο τρόπο από το παγκόσμιο πληθωριστικό τσουνάμι που σαρώνει τα πάντα σε όλο τον κόσμο. Στην περίπτωση του ξενοδοχείου έχουμε μια αύξηση κόστους κατά 30% ανά δωματιοδιανυκτέρευση που οφείλεται στις πληθωριστικές πιέσεις σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και κυρίως στα είδη διατροφής, όπως βεβαίως και στις μεγάλες ανατιμήσεις στην ενέργεια. Για αυτό και αναμένουμε την κυβερνητική παρέμβαση για την απαλλαγή από τη ρήτρα αναπροσαρμογής, ώστε να υπάρξει μια ανακούφιση και βελτίωση της σημερινής κατάστασης.

Δραστηριοποιείστε στη Βόρεια Ελλάδα, όπου έχουμε και οδικό τουρισμό από βαλκανικές χώρες αλλά και τουρισμό από τη Ρωσία. Η απώλεια των Ρώσων τουριστών είναι μεγάλη; Επηρεάζει την οικονομική δραστηριότητα των τουριστικών επιχειρήσεων;

Η Βόρεια Ελλάδα και η Κρήτη ήταν οι μεγάλοι χαμένοι από τον πόλεμο και την απώλεια της ρωσικής αγοράς. Στη Βόρεια Ελλάδα αυτό φάνηκε έντονα τον Μάιο και στις αρχές Ιουνίου, τόσο στα μερίδια του μέσου τουρίστα όσο και στον τουρισμό πολυτελείας. Γίνεται ασφαλώς μια μεγάλη προσπάθεια αυτή η απώλεια να αναπληρωθεί από άλλες εθνικότητες. Σε ό,τι αφορά τις βαλκανικές αγορές, είναι πράγματι μια σταθερή αξία για τη Βόρεια Ελλάδα, με την υποσημείωση πως η σεζόν για τις βαλκανικές αγορές θα έχει διάρκεια 90 ημέρες αντί των 110 ημερών που ήταν το 2019. Ο λόγος είναι πως αρχικά υπήρχε η ανασφάλεια της εμπόλεμης κατάστασης, αλλά ασφαλώς και η ακρίβεια που επηρεάζει τα πλάνα διακοπών κάθε νοικοκυριού. Φαίνεται, όμως, πως οι Ρουμάνοι θα είναι η πρώτη εθνικότητα σε αφίξεις για τη Βόρεια Ελλάδα.

Έχουμε σε όλες τις τουριστικές περιοχές αυξημένες πληρότητες σε καταλύματα και ξενοδοχεία ή υπάρχει ανισομέρεια;

Πράγματι, όλοι οι προορισμοί της χώρας δεν κινούνται οριζόντια με την ίδια δυναμική. Στην έναρξη της σεζόν είδαμε πτήσεις και αφίξεις στη νησιωτική χώρα, όμως στη Βόρεια Ελλάδα, για παράδειγμα, στη Χαλκιδική, στην Πιερία ή στη Θάσο, η ροή των κρατήσεων δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να γίνει η αμερικανική αγορά προτεραιότητα και για τη Βόρεια Ελλάδα, εξασφαλίζοντας απευθείας πτήσεις με τις ΗΠΑ από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπως άλλωστε πρότεινε και ο νέος Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνης. Επίσης για τη Βόρεια Ελλάδα και συνολικότερα για την ηπειρωτική χώρα, πρέπει να δοθεί ειδική έμφαση στον οδικό τουρισμό από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Το ειδικό βάρος του οδικού τουρισμού φάνηκε στην περίοδο της πανδημίας και αναδείχτηκε σε πλεονέκτημα που πρέπει να αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά, επενδύοντας πρωτίστως στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των χερσαίων συνόρων μας.

Σκέφτεστε να κατέβετε και πάλι στον Νομό Χαλκιδικής υποψήφιος βουλευτής; Ποια είναι τα βασικά προβλήματα του νομού; Τι σας ζητά ο κόσμος που έρχεστε σε επαφή;

Όλα στην ώρα τους. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι από κάθε θέση ευθύνης είμαι πάντα στην πρώτη γραμμή για να βοηθήσω να λυθούν τα προβλήματα του απλού κόσμου, από τον οποίο και εγώ προέρχομαι. Αυτά τα προβλήματα, δυστυχώς, είναι διαχρονικά. Από τις οδικές υποδομές μέχρι τη διαχείριση των σκουπιδιών και την ανακύκλωση. Η οδική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη είναι κυρίαρχο ζήτημα, ειδικά για περιοχές όπως η Βορειοανατολική Χαλκιδική και η Σιθωνία. Αναμένουμε επίσης με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το ΣΔΙΤ για το φράγμα του Χαβρία, το οποίο θα δώσει λύση κατά μεγάλο ποσοστό στα ζητήματα άρδευσης και ύδρευσης. Δεν αρκεί, όμως, μόνον αυτό για να… ξεδιψάσει η Χαλκιδική, για αυτό πρέπει να δούμε και τα μικρότερα φράγματα για τα οποία έχουν γίνει μελέτες να μπουν σε τροχιά υλοποίησης. Αυτό το έμπρακτο ενδιαφέρον ζητά ο κόσμος. Μια αποτελεσματικότερη εκπροσώπηση της Χαλκιδικής στα κέντρα αποφάσεων και αναγνώριση της μεγάλης συμβολής του νομού μας στο ΑΕΠ της χώρας, τόσο από τον πρωτογενή τομέα όσο και από τον τουρισμό. Η Χαλκιδική δεν έχει πάρει μέχρι σήμερα αυτό που αξίζει στην προσφορά της και είναι καιρός πλέον αυτό να το αλλάξουμε.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.