01:42, Δευτέρα
27 Ιουνίου 2022

Στέφανος Νάσος: Με χαροποιεί ιδιαιτέρως η συμμετοχή μου στα πέντε κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα του Μπετόβεν

Την Παρασκευή 27 Μαΐου η Νεφελη Μούσουρα, ο Στέφανος Νάσος και ο Τριαντάφυλλος Λιώτης συμπράττουν με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης – Thessaloniki State Symphony Orchestra υπό τη διεύθυνση του David Greilsammer και θα παρουσιάζουν τα τρία πρώτα κονσέρτα για πιάνο και ορχήστρα του Μπετόβεν!

Ο Στέφανος Νάσος γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με τη μητέρα του στο Ωδείο “Νίκος Σκαλκώτας” (Ιανουάριος 1991: δίπλωμα). Από το 1994 ως το 2001 σπούδασε στην Ανωτάτη Κρατική Μουσική Σχολή της Καρλσρούης με την Κοσμήτορα του πιάνου καθηγήτρια Sontraud Speidel (1998: δίπλωμα δασκάλου, 2001: μεταπτυχιακό – Kunstlerisches Aufbaustudium).

Κέρδισε βραβεία σε Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Πιάνου. Έχει εμφανιστεί σε ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και ως σολίστ με ορχήστρες στη Βουλγαρία, Γερμανία και Ελλάδα. Έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΑ καθώς και σε CD.

Ο Στέφανος Νάσος μιλά στην karfitsa.gr για τις συνεργασίες του στο χώρο της μουσικής αλλά και για τη συμμετοχή του στην εορταστική συναυλία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης.

1) Σε ποια ηλικία άρχισε να σας ελκύει η μουσική και πότε ξεκινήσατε να μαθαίνετε πιάνο;

Είχα την τύχη να γεννηθώ σε μουσική οικογένεια, οπότε η μουσική αποτελούσε καθημερινότητα της οικογένειας και πριν από μένα. Οι δύο αδελφοί μου σπούδασαν βιολί, ο ένας έγινε επαγγελματίας βιολιστής. Η μητέρα μου έπαιζε και δίδασκε πιάνο, ενώ υπήρξε και η μοναδική δασκάλα μου στην Ελλάδα. Πιάνο ξεκίνησα στην ηλικία των 5,5 ετών, μετά από μία σύντομη αποτυχημένη έναρξη εκμάθησης βιολιού.

2) Είναι η μουσική τρόπος έκφρασης;

Σαφέστατα είναι τρόπος έκφρασης η μουσική, απαιτεί όμως πολλή δουλειά, εκπαίδευση και αυτοπειθαρχία ώστε να μπορεί κάποιος να εκφραστεί μέσω αυτής. Κάτι που ισχύει εξάλλου με όλες τις τέχνες.

3) Έχει ο κόσμος στην Ελλάδα μουσική παιδεία;

Αν αναφέρεστε στους επαγγελματίες μουσικούς θεωρώ πως το επίπεδο -στα περισσότερα είδη μουσικής- είναι πλέον πολύ υψηλό και σε μεγάλο εύρος. Φοβάμαι όμως πως η μουσική παιδεία του κοινού από την άλλη είναι κάτι διαφορετικό: απαιτεί συλλογική προσπάθεια από διάφορους φορείς και φυσικά, μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας.

4) Ποιες ήταν οι πιο πετυχημένες συνεργασίες σας;

Επανειλημμένες εμφανίσεις με τις Κρατικές Ορχήστρες Θεσσαλονίκης και Αθηνών (από μικρή ηλικία), την Ορχήστρα των Χρωμάτων (πριν την αφήσει να διαλυθεί το Υπουργείο Πολιτισμού), σύμπραξη με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και τις Συμφωνικές των Δήμων Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς και με την Καμεράτα έχουν καλλιεργήσει την προτίμησή μου στα κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα. Είμαι μέλος του συνόλου σύγχρονης μουσικής Ergon Ensemble από το 2011, με το οποίο έχουμε παρουσιάσει απίθανα και εξαιρετικά έργα του 20ού και του 21ου αιώνα σε Αθήνα, Παξούς και εκτός Ελλάδας. Με το πιανιστικό σύνολο Piandaemonium παρουσιάζουμε συναυλίες για δώδεκα πιανίστες σε έξι πιάνα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα. Είχα την τύχη και χαρά να συνεργαστώ με πολυάριθμους συνθέτες εν ζωή, και να παρουσιάσω έργα τους σε Ελλάδα και εξωτερικό, συχνά σε πρώτη εκτέλεση, είτε σε φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής είτε σε μεμονωμένες συναυλίες. Τέλος, η καταγραφή σπάνιων έργων (των συνθετών Ριάδη, Σισιλιάνου και Vieuxtemps) σε 3 δισκογραφικές εργασίες, καθώς και συχνές συνεργασίες με συναδέλφους από Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τιμούν.

5) Πως αισθάνεστε για τη συμμετοχή σας στη συναυλία με τίτλο “Τα πέντε κονσέρτα για πιάνο του Μπετόβεν”;

Με χαροποιεί και τιμά ιδιαιτέρως αυτή η ετεροχρονισμένα εορταστική συναυλία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης. Καθώς έχουν περάσει 16 χρόνια από την προηγούμενη σύμπραξή μου με την Κρατική Θεσσαλονίκης, η χαρά είναι διπλή, αφού με εμπιστεύτηκαν δύο σημαντικοί θεσμοί της πόλης για αυτή τη συναυλία. Τους ευχαριστώ θερμά.