fbpx

, Δευτέρα
13 Ιανουαρίου 2025

search icon search icon

Ιστορίες εγκλεισμού πίσω από ένα τηλέφωνο…

    Άγχος, θλίψη, στεναχώρια, φόβο και αβεβαιότητα για το αύριο… Αυτά είναι ορισμένα από τα συναισθήματα που έχει προκαλέσει στους πολίτες ο πολυήμερος εγκλεισμός λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, τα οποία θα πρέπει σταδιακά να καταπολεμήσουν και να επιστρέψουν σε μια κανονικότητα.
Ρεπορταζ: Αναστασία Καρυπίδου 
Από τις πρώτες ημέρες της καραντίνας και του «μένουμε σπίτι» ο δήμος Θεσσαλονίκης έθεσε σε λειτουργία «Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης» για ανθρώπους όλων των ηλικιών που επιθυμούσαν να επικοινωνήσουν με εξειδικευμένο προσωπικό εθελοντών ψυχολόγων προκειμένου να μοιραστούν μαζί τους συναισθήματα αλλά και προσωπικές στιγμές.
Κυρίως ηλικιωμένοι που δεν μπορούσαν να δουν τα παιδιά και τα εγγόνια τους, γονείς από μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς που αναζητούσαν συμβουλές για το πώς να προσεγγίσουν τα παιδιά τους, τώρα που είναι όλη μέρα στο σπίτι, αλλά και άνθρωποι που ένιωθαν μόνοι τηλεφώνησαν στη συγκεκριμένη γραμμή. Οι περισσότεροι εξέφρασαν γενικευμένο άγχος αλλά και αγωνία για το αύριο που ξημερώνει και τα οικονομικά προβλήματα που προκύπτουν.
«Δεχτήκαμε δεκάδες κλήσεις από την πρώτη ημέρα έναρξης της γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης και αποδείχθηκε πόσο ανάγκη είχε ο κόσμος να μιλήσει με τους ψυχολόγους μας, να μοιραστεί τις εμπειρίες του, ιδίως από την απαγόρευση κυκλοφορίας και μετά», δήλωσε στην εφημερίδα «K» ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Νεολαίας και Εθελοντισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Πέτρος Λεκάκης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης (2313 317641 και 2313 317642) θα παραμείνουν ενεργές και το επόμενο διάστημα προκειμένου να βοηθηθούν οι δημότες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και τις νέες συνθήκες στην κυκλοφορία, την εργασία, την εκπαίδευση εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Για τη λειτουργία των τηλεφωνικών γραμμών εργάζονται εθελοντικά 21 ψυχολόγοι προσφέροντας αφιλοκερδώς σε όποιον το επιθυμεί τις συμβουλές τους, με το συντονισμό να έχει αναλάβει η δικηγόρος, Αλεξάνδρα Γωγούση.
 
Κάθε τηλεφώνημα, άλλη ιστορία
Κάθε τηλεφώνημα ήταν και μια διαφορετική ιστορία για τους ψυχολόγους που προσέφεραν δωρεάν τις υπηρεσίες τους στους δημότες της Θεσσαλονίκης, προσπαθώντας να τονώσουν το ηθικό τους και να τους βοηθήσουν να αποβάλλουν τα αρνητικά τους συναισθήματα.
Μια μητέρα ατόμου με αναπηρία κάλεσε τη γραμμή υποστήριξης προκειμένου να μοιραστεί τις δυσκολίες που έχουν δημιουργηθεί και αδυνατεί να διαχειριστεί από τον πολυήμερο εγκλεισμό στο σπίτι. Δυσκολίες που προκλήθηκαν λόγω μοναξιάς, καθώς είναι διαζευγμένη, και μειωμένων δικών της ψυχικών αντοχών.
Ηλικιωμένη κυρία, που ο κορονοϊός την κράτησε όλο αυτό το διάστημα μακριά από τα παιδιά της, αναφέρθηκε πόσο δεν αντέχει τις στιγμές της καραντίνας με τον σύζυγο, αντιμετωπίζοντας παράλληλα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Μια κυρία δεν αρκέστηκε σε ένα μόνο τηλεφώνημα… αλλά κάλεσε αρκετές φορές την τηλεφωνική γραμμή μετά από κρίσεις άγχους λόγω της γενικότερης αβεβαιότητας αλλά και των οικονομικών ζητημάτων που έχουν δημιουργηθεί.
Εργαζόμενη μητέρα που δεν μπορεί να διαχειριστεί τις τόσες ώρες που καλείται να περάσει με τα παιδιά της, αλλά και κοπέλα με πρόβλημα αναπηρίας ήθελε απλά να μιλήσει για τα συναισθήματα που της προκαλεί ο εγκλεισμός και αναφέρθηκε στις δραστηριότητες που έκανε πριν τον κορονοϊό και πόσο της λείπουν αυτό το χρονικό διάστημα.
 
Απο την εφημερίδα Karfitsa

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.