fbpx

, Πέμπτη
06 Φεβρουαρίου 2025

search icon search icon

Λύση στο Γολγοθά των επιβατών του ΟΑΣΘ ζητούν οι δήμαρχοι

Άμεση λύση στην ταλαιπωρία των χιλιάδων πολιτών που καθημερινά στοιβάζονται σε παλιά και ασυντήρητα αστικά λεωφορεία ζητούν από τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ οι δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε, τα παράπονα τα οποία δέχονται από τους δημότες τους είναι αμέτρητα, κυρίως για τα λιγοστά δρομολόγια που αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, για τις πολλές ώρες που χάνονται περιμένοντας κάποιο άδειο λεωφορείο αλλά και για τα προβλήματα που παρουσιάζει το πρόγραμμα της τηλεματικής.
Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΡΥΠΙΔΟΥ
Αρκετοί δήμαρχοι έχουν ήδη συναντηθεί με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ ζητώντας να αναδιοργανωθούν και να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να εξυγιανθεί με νέα οχήματα ο στόλος καθώς τίθεται το εύλογο ζήτημα της ασφάλειας λόγω παλαιότητας των αυτοκινήτων. Μάλιστα, τονίζουν πως οι μετακινήσεις αποτελούν Γολγοθά για τους πολίτες με χρόνο αναμονής στις στάσεις έως και 45 λεπτά και πως η εικόνα που παρουσιάζει το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της πόλης θυμίζει τριτοκοσμικές συνθήκες.
Το επόμενο διάστημα θα πυκνώσουν οι επαφές των δημάρχων με τη νέα διοίκηση του Οργανισμού σε μια προσπάθεια πίεσης ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στους δρόμους και να μειωθεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ από την άλλη υπόσχεται πως σταδιακά και μέχρι το τέλος του 2019 θα αυξηθεί ο αριθμός των λεωφορείων που θα κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη, καθώς αρκετά οχήματα βρίσκονται αυτό το διάστημα σε συνεργεία για επισκευή.
Λεωφορεία από Γερμανία προτείνει ο Κ.Ζέρβας 
Χείρα …βοηθείας από Γερμανία περιμένει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, προκειμένου να βελτιωθούν οι μετακινήσεις. Ο κ.Ζέρβας περιμένει απαντήσεις, μετά από σχετική πρόταση που κατέθεσε, ώστε 30 οχήματα προηγούμενης τεχνολογίας που έχουν αποστρατευτεί -με τη συμπλήρωση 12ετίας- από γερμανικές πόλεις να έρθουν στη χώρα μας και να ριχθούν στη …μάχη των δρομολογίων.
Ο δήμαρχος αποφάσισε να συμμετέχει ο ίδιος στο Δ.Σ. του ΟΑΣΘ ως εκπρόσωπος του δήμου Θεσσαλονίκης γνωρίζοντας πως τα τελευταία χρόνια οι αστικές συγκοινωνίες στην πόλη έφτασαν στο χειρότερο δυνατό σημείο. “Είναι ντροπή να βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση. Σταδιακά πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα”, δήλωσε στο πρόσφατο παρελθόν.
Ωστόσο, η εικόνα που παρατηρείται στις στάσεις στο κέντρο της πόλης είναι αποκαρδιωτική με τους επιβάτες να οπλίζονται με υπομονή για να επιβιβαστούν στα λεωφορεία ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής. Με την έναρξη δε της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς και την άφιξη των χιλιάδων φοιτητών στην πόλη το πρόβλημα επιδεινώθηκε.
«Ανοιχτή πληγή» για τον δήμο Κορδελιού Ευόσμου οι μετακινήσεις
Να θέσει σε άμεση προτεραιότητα τη βελτίωση, την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών στον δήμο Κορδελιού Ευόσμου κάλεσε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ ο δήμαρχος Κλεάνθης Μανδαλιανός, κάνοντας λόγο για άθλιες και τριτοκοσμικές συνθήκες και για έναν απίστευτο Γολγοθά που βιώνουν οι πολίτες.
Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, οι περιοχές Ελευθέριο Κορδελιό και Εύοσμος εξυπηρετούνται από ένα εξαιρετικά γηρασμένο και ελλιπή λεωφορειακό στόλο, ο μέσος όρος αναμονής στις στάσεις ξεπερνά τα 45 λεπτά ενώ επικρατούν συνθήκες ασφυξίας ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής.
Σε συνάντηση με την ηγεσία του Οργανισμού ο κ.Μανδαλιανός παρουσίασε δέσμη πέντε προτάσεων, προκειμένου να βελτιωθεί ο χάρτης του συγκοινωνιακού δικτύου στον δήμο. Μεταξύ αυτών η μεταφορά του τερματικού σταθμού Ευόσμου, η προέκταση της Γραμμής 20 (Μενεμένη), η εκτροπή της γραμμής 32Α με αλλαγή δρομολογίου καθώς και η δημιουργία απευθείας γραμμής που θα εξυπηρετεί την απόσταση Εύοσμος – Πανεπιστήμια.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, τον διαβεβαίωσε πως από 1 Ιανουαρίου του 2020 θα υπάρχει η δυνατότητα ενίσχυσης του λεωφορειακού στόλου που εξυπηρετεί σήμερα τις γραμμές του δήμου.
Αναμονή έως και 40 λεπτά για τις μετακινήσεις από και προς τον δήμο Νεάπολης – Συκεών 
Αφόρητη χαρακτηρίζει ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών την κατάσταση στις μετακινήσεις, με τους πολίτες να είναι αναγκασμένοι να περιμένουν στις στάσεις ακόμα και 40 λεπτά. Το πρόβλημα σύμφωνα με τον Σίμο Δανιηλίδη, ο όποιος γίνεται καθημερινά δέκτης παραπόνων, δεν είναι τωρινό, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει επιδεινωθεί.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα λεωφορεία είναι σε κακή κατάσταση ασυντήρητα και βρώμικα. Το καλοκαίρι δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά και το χειμώνα η θέρμανση. “Σε πολλές περιπτώσεις όταν έχουμε καταρρακτώδεις βροχές τα νερά μπαίνουν μέσα στα οχήματα” αναφέρει.
Ο κ. Δανιηλίδης δίνει μια μικρή πίστωση χρόνου στον ΟΑΣΘ, ώστε να υπάρξει αναδιοργάνωση, ενώ ζητά να βγουν περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο και να προχωρήσουν τάχιστα οι διαδικασίες για την αγορά νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι γραμμές με τα περισσότερα προβλήματα είναι αυτές του 23 που εξυπηρετεί τις Συκιές, του 26 για την Καλλιθέα, του 25 της Νεάπολης και του 35 που μετακινεί κόσμο από Πολίχνη, Μετέωρα και Συκιές.
“Ξεχασμένες” από τον ΟΑΣΘ περιοχές στον δήμο Παύλου Μελά 
Σοβαρές είναι οι καθυστερήσεις και σε όλες τις γραμμές που διέρχονται μέσα από τις τρεις δημοτικές ενότητες του δήμου Παύλου Μελά (Σταυρούπολη, Ευκαρπία, Πολίχνη). Μέσω υπομνημάτων η δημοτική αρχή έχει εκθέσει στον ΟΑΣΘ τα προβλήματα καταθέτοντας παράλληλα σειρά προτάσεων με τροποποιήσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το συγκοινωνιακό έργο.
Μάλιστα, η δημοτική αρχή Παύλου Μελά κάνει λόγο ακόμα και για «αποκλεισμένες» περιοχές καθώς είναι ένας διευρυμένος γεωγραφικά δήμος με αποτέλεσμα πολλοί κάτοικοι να καλούνται να διανύσουν αρκετά μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια μέχρι την πλησιέστερη στάση.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Δημήτρη Δεμουρτζίδη, ένα πρώτο βήμα για την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των κατοίκων είναι η αύξηση της συχνότητας και της  αξιοπιστίας των δρομολογίων. Επίσης να δοθεί έμφαση στις περιοχές του δήμου που θεωρούνται οι πιο δύσκολα προσβάσιμες. Ζητούνται τροποποιήσεις και αναδιαρθρώσεις συγκεκριμένων γραμμών για να εξυπηρετούνται ισότιμα οι κάτοικοι όλων των περιοχών (Φιλοθέη, Μάνδρες Πολίχνης, Επέκταση Ευκαρπίας) και καλύτερη σύνδεση με τον αστικό ιστό. Επίσης προτείνεται πύκνωση των δρομολογίων για Ευκαρπία, Νικόπολη, Φιλοθέη και Μετεώρα και ποιοτική βελτίωση των γραμμών  που διέρχονται μέσα από τις περιοχές του δήμου Παύλου Μελά (Νο 1, 27, 28Β, 29, 32, 34, 35, 38, 55). Τέλος ο δήμος ζητά ίδρυση νέας γραμμής Νικόπολη – Τερψιθέα και διαμόρφωση λεωφορειολωρίδας κατά μήκος της οδού Λαγκαδά.
Μόλις 5 λεωφορεία στη βασική γραμμή του Ωραιοκάστρου
Με μόλις πέντε αντί για εννέα λεωφορεία εξυπηρετείται μία από τις βασικές γραμμές που καλύπτει το Ωραιόκαστρο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΘ. Την ίδια ώρα πολλά δρομολόγια δεν εκτελούνται στην ώρα τους, με αποτέλεσμα τη μεγάλη ταλαιπωρία των δημοτών.
Ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Παντελής Τσακίρης σε συνάντηση που είχε με την ηγεσία του Οργανισμού ζήτησε ρητές διαβεβαιώσεις ότι οι πολίτες θα μπορούν να μετακινούνται άνετα και αξιόπιστα. Κατέθεσε αίτημα για επανασχεδιασμό των δρομολογίων όπως επίσης και καθιέρωση ενδοδημοτικής συγκοινωνίας, ώστε να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους οι δημοτικές ενότητες.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι με τη λύση που προωθείται το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται πολύ καλύτερα το επόμενο διάστημα, αφού τα λεωφορεία αστικού τύπου που θα δρομολογηθούν θα εκτελούν πυκνότερα δρομολόγια.
Μειωμένα δρομολόγια στο δήμο Θέρμης
Σημαντικά μειωμένα είναι τα δρομολόγια των λεωφορείων που εξυπηρετούν την περιοχή της Θέρμης. Τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών αναμένεται να βάλει η εκχώρηση γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στις οποίες περιλαμβάνονται και κάποιες που εξυπηρετούν τον δήμο Θέρμης.
Οι προτάσεις του υπουργείου Μεταφορών παρουσιάστηκαν από τον πρόεδρο του Οργανισμού στον δήμαρχο Θεόδωρο Παπαδόπουλο, ο οποίος εκτίμησε ότι η επιχειρούμενη ανάθεση του έργου στο ΚΤΕΛ θα είναι θετική, με την προϋπόθεση ότι θα εκτελείται το σύνολο των δρομολογίων.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε επίσης ότι οι διαδρομές και οι στάσεις θα είναι οι ίδιες με τις σημερινές σε όλες τις γραμμές και πως το εισιτήριο θα εξακολουθήσει να επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο.
Λίγα αστικά και υπερφορτωμένη η γραμμή “55Β” στο δήμο Δέλτα 
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται συνάντηση του νέου δημάρχου Δέλτα, Γιάννη Ιωαννίδη, με τον Γιώργο Σκόδρα προκειμένου να σχεδιαστεί από κοινού η λύση του προβλήματος με τα δρομολόγια. Έχει ήδη προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία του δημάρχου με το νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ, ενώ εστάλη και αναλυτικά η κατάσταση που επικρατεί με τα αστικά λεωφορεία.
“Εκτός από τα λίγα αστικά και τα αραιά δρομολόγια έχουμε ενημερώσει τον κ.Σκόδρα για τη γραμμή “55Β” που περνά από το hot spot των Διαβατών και μεταφέρει τους πρόσφυγες και τους μετανάστες στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο αστικό υπερφορτώνεται με αποτέλεσμα να μη μένει χώρος για τους κατοίκους των οικισμών της Μαγνησίας και των Διαβατών, ώστε να μπορούν να μεταβούν στις δουλειές τους”, δηλώνει ο δήμαρχος Δέλτα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.