Υπεγράφη η παραχώρηση 50 λεωφορείων στον ΟΑΣΘ από τον Δήμο Θεσσαλονίκης
Τον υπουργό υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή υποδέχθηκε στο δημαρχιακό Μέγαρο ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, για την υπογραφή της σύμβασης παραχωρησης των 50 λεωφορείων που αγοράστηκαν από τον Δήμο Λειψίας, στον ΟΑΣΘ.
Όπως τόνισε σε δηλώσεις μετά το πέρας της διαδικασίας ο δήμαρχος “χαίρομαι πολύ που σήμερα με την υπογραφή αυτής της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ δίνουμε μια μικρή ανάσα στον ΟΑΣΘ. Επίσης και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού του leasing για τα 180 λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ δρομολογείται η πρώτη φάση επίλυσης των προβλημάτων του Οργανισμού”.
Αναφερόμενος στο έργο του Μετρό ο κ. Ζέρβας υπογράμμισε, “ο δήμος Θεσσαλονίκης αποτελεί μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος του έργου” και πρόσθεσε “θέλω να πιστεύω ότι το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, θα τηρηθεί και μέσα σε αυτή τη τετραετία που είναι και η τετραετία της δικής μας διοίκησης και η θητεία της κυβέρνησης θα έχει δοθεί λύση σε αυτά δύο μεγάλα προβλήματα της πόλης μας”.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στην τοποθέτηση του, αφού ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης τονίζοντας πως έκανε κάτι που δεν κάνουν άλλοι δήμαρχοι “στην ουσία πήρε μέρος και έδωσε και αυτός τη δική του λύση. Πήρε πρωτοβουλία και είπε ότι θα προμηθεύσει με τροχαίο υλικό τον ΟΑΣΘ. Κάναμε μια ΠΝΠ αφού ο δήμος ήρθε σε συμφωνία με τον δήμο Λειψίας. Ελπίζουμε ότι αυτά τα 50 λεωφορεία θα τα έχουμε σύντομα” ανέφερε.
Ο κύριος Καραμανλής στην εισαγωγή του υπογράμμισε “όταν ανέλαβε την κυβέρνηση η ΝΔ στη Θεσσαλονίκη υπήρχαν 212 λεωφορεία. Επί πάρα πολλά χρόνια δεν είχαν αγοραστεί λεωφορεία”. Ο Υπουργός εξήγησε τις ενέργειες που έχουν γίνει “η λύση για εμάς ήταν αυτονόητη, ήταν να κάνουμε συνέργειες. Η πρώτη έγινε με τα ΚΤΕΛ. Σήμερα έχουμε επιπλέον 135 λεωφορεία. Έχει ψηφιστεί ως τροπολογία μια διαδικασία για να έχουμε leasing λεωφορεία και θα έχουμε 180 το Σεπτέμβρη σε πρώτη φάση”.
Ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στον συνολικό αριθμό του στόλου που θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε “αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι θα μπορούμε να έχουμε στη Θεσσαλονίκη τον αριθμό των 500 λεωφορείων μέσα στο Σεπτέμβριο. Ένας αριθμός ικανός να καλύψει τις ανάγκες της πόλης”. Επίσης, εξήγησε πως μέσα στο Σεπτέμβριο θα γίνει ο μεγάλος διαγωνισμός για νέα λεωφορεία φιλικά προς το περιβάλλον, σε τρεις φάσεις, εκφράζοντας την εκτίμηση πως σε 18 με 24 μήνες Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα τα έχουν προμηθευτεί.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας δήλωσε ότι σήμερα υλοποιείται το τρίτο βήμα στην ανάταξη της αστικής συγκοινωνίας το οποίο όπως είπε περιλαμβάνει δύο σκέλη: Το κομμάτι της προμήθειας των 50 λεωφορείων και τον διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 τουλάχιστον λεωφορείων , ανάρτηση που ξεκίνησε την Παρασκευή και ολόκληρώνεται σήμερα.
Συνεπώς έχουμε υλοποιήσει το 100% των δεσμεύσεων που αναλάβαμε στην έναρξη αυτής της προσπάθειας” σημείωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Αναφερόμενος στις οφειλές του Οργανισμού προς το δημόσιο δήλωσε ότι για το διάστημα 2017-2019 ανέρχονται σε 21 εκατ ευρώ τα οποία πάγωσαν με την τροπολογία του Νοεμβρίου. Ακόμη ότι για το διάστημα Αυγούστου – Δεκεμβρίου 2019 η συνολική χρηματοδότηση προς τον Οργανισμό ήταν 50 εκατ ευρώ, ενώ έχει ήδη εκδοθεί ΚΥΑ για τη χρηματοδότηση του Οργανισμού το 2020 με άλλα 50 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα αναμένεται η ΚΥΑ για την κοινωνική πολιτική που είναι αλλά 25 εκατ ευρώ. Ο κ. Σκόνδρας έκλεισε την τοποθέτηση του με τη φιλοδοξία, όταν ο υπουργός επισκεφτεί το Σεπτέμβριο τη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της ΔΕΘ να κάνουν μαζί τη διαδρομή αεροδρόμιο- έκθεση.