Χ. Σπίρτζης: Παρακράτος γκρίζας εποχής στον ΟΑΣΘ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του Γιάννη Σαρίδη, βουλευτή Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, δήλωσε για τον ΟΑΣΘ ότι πριμοδοτούνταν από ένα παρακράτος μιας γκρίζας εποχής.
Ο ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι, «η “ημέρα μηδέν ” για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης δεν είναι τον Φεβρουάριο του 2015, που ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση. Η “ημέρα μηδέν ” πηγαίνει πολύ πίσω, το 1949, που έγινε ο ΟΑΣΘ, που υπήρξε, δηλαδή, η δημιουργία ενός μορφώματος, που επί της ουσίας αναπαρήγαγε και “τάιζε ” και χρηματοδοτούσε και πριμοδοτούσε το παρακράτος μιας γκρίζας εποχής, που το παραλάβαμε το 2015 με πλήθος αμαρτιών».
Ο υπουργός επισήμανε πως σύμφωνα με την «αμαρτωλή σύμβαση» που υπήρχε, για την ανανέωση του στόλου θα έπρεπε να υπάρχουν 48,8 εκατ. ευρώ ενώ όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκαν μόλις 614 ευρώ.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην καταδίκη του πρώην πρόεδρου του ΟΑΣΘ για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, καθώς χρωστούσε στα ασφαλιστικά ταμεία περίπου 24 εκατ. ευρώ και υπογράμμισε: «Προφανώς, αν δεν προχωρούσαμε σε μια άλλη λογική, σε μια λογική κρατικοποίησης -ή αποιδιωτικοποίησης, όπως το λέμε, γιατί δεν είναι ακριβώς κρατικοποίηση, μετέχουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιτέλους σε αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης-, απλά η Θεσσαλονίκη δεν θα είχε λεωφορεία. Δεν θα είχε το μοναδικό μέσο για να μπορούσε να μετακινηθεί ο κόσμος ή θα έπρεπε να δώσουμε, όπως έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ δώρο στον ΟΑΣΘ και στη διοίκηση του προκειμένου να συνεχίζεται το πάρτι που συνεχιζόταν».
«Εμείς βρήκαμε 150 λεωφορεία που είναι σε θέση να λειτουργήσουν, τα υπόλοιπα έπρεπε να συντηρηθούν, γεγονός που δημιούργησε ένα πολύ μεγάλο έλλειμμα τόσο στα λεωφορεία, όσο και στις κρίσιμες ειδικότητες που πρέπει να υπάρχουν στον Οργανισμό» σημείωσε επίσης ο υπουργός και προσέθεσε: «Εμείς βρήκαμε χρήματα για τον διαγωνισμό, όταν δεν υπήρχε ούτε ένα ευρώ, ούτε στο ΕΣΠΑ, ούτε στα αποθεματικά του Οργανισμού» και ο διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα. Επεσήμανε δε και την καινοτομία αυτού του διαγωνισμού που αφορά και την προμήθεια ανταλλακτικών αλλά και τη βαριά συντήρηση. Τις επόμενες μέρες διευκρίνισε ο υπουργός ολοκληρώνεται η διαδικασία -υπάρχουν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες- από τη διαχειριστική αρχή για να «μπορέσουμε να βγάλουμε τον διαγωνισμό».
Συνεχίζοντας ο υπουργός τόνισε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, καθώς, μπορεί να ήταν πιο εύκολο να δομηθεί από την αρχή ένας νέος Οργανισμός, παρά να γίνει η εκκαθάριση του ήδη υπάρχοντος.