Τέσσερις συρμοί στις ράγες από Αμαξοστάσιο μέχρι Συντριβάνι

Τέσσερις συρμοί του Μετρό άναψαν τις μηχανές, μπήκαν στις ράγες και… ξεκίνησαν από το Αμαξοστάσιο στην Πυλαία για δοκιμαστικό δρομολόγιο με τέρμα τον σταθμό στο Συντριβάνι.
Είναι η πρώτη φορά μετά από την έναρξη των εργασιών για το μετρό πριν από 15 χρόνια  που γίνεται δοκιμαστικό δρομολόγιο με πραγματικούς συρμούς σε πραγματικές συνθήκες.
Ρεπορτάζ: Δέσποινα Κρητικού
Το  δοκιμαστικό δρομολόγιο που έγινε σύμφωνα με πληροφορίες της Karfitsa, μέσα στην εβδομάδα ήταν  το πρώτο μιας σειράς άλλων που θα ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες και μέσα στον Αύγουστο ώστε να δοκιμαστούν και οι 15 συρμοί που έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη και βρίσκονται σταθμευμένοι στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία.  Η έναρξη του δοκιμαστικού δρομολογίου, αν  και έγινε με απόλυτη μυστικότητα, σηματοδοτεί την νέα  πραγματικότητα στην οποία μπαίνει πλέον η Θεσσαλονίκη  η οποία θα αποκτήσει Μετρό μέχρι το 2023. Άλλωστε ήταν και η προσωπική δέσμευση του υπουργού υποδομών και μεταφορών Κώστα Καραμανλή που από την επίσκεψη του στο σταθμό Βενιζέλου με την υπ Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, τόνισε ότι «θέλω να δω στα μάτια τους Θεσσαλονικείς και να τους διαβεβαιώσω ότι η πόλη θα αποκτήσει μετρό». Ο  κ Καραμανλής είχε προβλέψει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα αρχίσουν τέλος Ιουλίου –αρχές  Αυγούστου, ωστόσο σύμφωνα με τις πληροφορίες της Κ έχουν ήδη αρχίσει πριν βγει ο Ιούλιος. Στο μεταξύ μέχρι τα τέλη Αυγούστου – αρχές ρ αναμένονται στη Θεσσαλονίκη οι  άλλοι τρεις συρμοί προκειμένου να ολοκηρωθεί η παραλαβή των 18 συρμών συνολικά.
Ανάλυση και έλεγχος τεχνικών λεπτομερειών
Οι έλεγχοι του πρώτου δοκιμαστικού δρομολογίου  επικεντρώθηκαν σε λεπτομέρειες και σε άκρως τεχνικά ζητήματα όπως τον χρόνο φρεναρίσματος και την κλιμάκωση της ταχύτητας όταν οι συρμοί πλησιάζουν τους σταθμούς, ώστε  με  το σταμάτημα βαγονιών οι πόρτες απ ‘όπου θα εξέρχονται οι μετακινούμενοι να εφάπτονται με τις πόρτες ασφαλείας  στις αποβάθρες προκειμένου να ανοίγουν. Οι πόρτες ασφαλείας έχουν ήδη τοποθετηθεί σε όλες τις αποβάθρες και το πρώτο δρομολόγιο των συρμών ήταν τα κρας τεστ για την ακριβή λειτουργία τους. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία που εφαρμόζεται θα κατατάξει το Μέτρο της Θεσσαλονίκης σε ένα από τα πιο ασφαλή μετρό της Ευρώπης.
Οι δοκιμές θα συνεχιστούν και σε καθημερινή βάση θα καταγράφονται οι παρατηρήσεις της κίνησης των βαγονιών . Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί σε πολλούς μήνες ενώ σταδιακά θα μπαίνουν στον προγραμματισμό και νέοι  σταθμοί.

Ολοκληρώθηκε ο έλεγχος του περιτυπώματος  
Το πρώτο βήμα για τις δοκιμές των συρμών έγινε πριν λίγες ημέρες με τον έλεγχο του περιτυπώματος της πρώτης γραμμής  στη διαδρομή Αμαξοστάσιο – Συντριβάνι- ο οποίος διήρκησε σχεδόν 12 ώρες.
Συγκεκριμένα έγινε έλεγχος από τον ειδικό συρμό που κινούνταν στις σήραγγες και τους σταθμούς προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η κίνηση θα γίνει ομαλά και  δεν θα “βρει” σε κάποιο σημείο της σήραγγας ή της αποβάθρας. Σύμφωνα με πληροφορίες ο έλεγχος ολοκληρώθηκε επιτυχώς και άναψε το πράσινο φως για την έναρξη των δοκιμών.
Επίσης έχει ήδη ολοκληρωθεί το στρώσιμο των γραμμών (επιδομή) στο τμήμα από τον σταθμό Συντριβάνι μέχρι τον τερματικό σταθμό στη Νέα Ελβετία και το Αμαξοστάσιο στην Πυλαία.   Ενώ έχει αρχίσει στρώσιμο των γραμμών και στο τμήμα Αγία Σοφία-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.
«Επιστρέφουν» στην πόλη πεζοδρόμια και δρόμοι
Την ίδια ώρα γίνεται αγώνας δρόμου από τα τεχνικά τμήματα της Αττικό Μετρό  προκειμένου άμεσα να αρχίσει η απόδοση τμημάτων πεζοδρομίων και δρόμων που ήταν εγκατεστημένα τμήματα των εργοταξίων. Ήδη αρκετά τμήματα έχουν αποδοθεί, όπως στο Συντριβάνι και στην Αγία Σοφία ενώ μέσα στο Σαββατοκύριακο  σχεδιάζεται  να αποδοθεί τμήμα του σταθμού πλατείας Δημοκρατίας στη συμβολή των οδών Εγνατία με Μοναστηρίου και στη συνέχεια το βόρειο τμήμα του εργοταξίου του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού.