, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Οι μάσκες… πολιτικών δεν πωλούν πια!(video+photo)

apokriatika1Του Λευτέρη Ζαβλιάρη
Η περίοδος της αποκριάς έχει εξελιχθεί πλέον σε… αποκούμπι για τους περισσότερους Έλληνες, αφού οι δυσκολίες της καθημερινότητας, η οικονομική κρίση, τα χαμηλά εισοδήματα και η πληρωμή των λογαριασμών μπαίνουν για λίγο καιρό στην άκρη, χάριν του «βασιλιά Καρνάβαλου». Κάτι τέτοιο αποδεικνύεται από την κίνηση που παρουσιάστηκε τη φετινή σεζόν στα εποχικά καταστήματα που ειδικεύονται στην πώληση αποκριάτικων ειδών, όπου κανείς μπορεί να βρει από φθηνά αξεσουάρ μέχρι εξειδικευμένες στολές που καλύπτουν και την πιο απαιτητική μεταμφίεση. Και μπορεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης να μην υπάρχουν σημαντικές καρναβαλικές εκδηλώσεις, ωστόσο η διοργάνωση των καθιερωμένων «πάρτι μασκέ» καλά κρατεί και το ενδιαφέρον του κόσμου να μεταμφιεστεί έστω και λίγο, είναι αυξημένο.

apokriatika7 apokriatika6
«Ο κόσμος μέσα από την αποκριά θέλει να ξεσκάσει», αναφέρουν οι καταστηματάρχες των αποκριάτικων ειδών που σε πολλές περιπτώσεις δίνουν ζωή στο εμπορικό κέντρο της πόλης αφού ανοίγουν τις επιχειρήσεις τους λίγες μέρες μετά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και παραμένουν ανοικτοί έως και την τελευταία Κυριακή της αποκριάς. Οι καταναλωτές σπάνια θα αγοράσουν, αλλά περισσότερο θα προχωρήσουν στην ενοικίαση μιας αποκριάτικης στολής, προκειμένου να γλυτώσουν κάποια χρήματα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα θέματα των στολών επιλέγονται με βάση την επικαιρότητα που δημιουργεί το διαδίκτυο και δευτερευόντως η τηλεόραση, ενώ όπως τονίζουν οι καταστηματάρχες έχει παρέλθει η μόδα των μεταμφιέσεων που έχουν να κάνουν με πολιτικά πρόσωπα, δίνοντας ένα δείγμα της απαξίωσης του κόσμου στην πολιτική επικαιρότητα.
«Στα ίδια με πέρυσι»

dimitris-tragkas
Δημήτρης Τράγκας

Σταθερή χαρακτηρίζουν την αγορά των αποκριάτικων στολών οι καταστηματάρχες των εποχικών ειδών του καρναβαλιού σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, πράγμα που αναδεικνύει την ανάγκη του κόσμου να ζήσει κάποιες στιγμές ξεγνοιασιάς μακριά από τις έγνοιες της καθημερινότητας. «Η κίνηση στα αποκριάτικα είδη κινήθηκε στα ίδια πλαίσια με πέρυσι. Ο κόσμος προτίμησε να αγοράσει περισσότερα αξεσουάρ παρά στολές, συνήθως αυτό που ψάχνουν είναι το κάτι διαφορετικό, κάτι πιο αστείο, κάτι πιο διασκεδαστικό προκειμένου να αλλάξει λίγο η ψυχολογία», αναφέρει ο Θόδωρος Γκόσης, ο οποίος διατηρεί κατάστημα με αποκριάτικα είδη στην οδό Ερμού. «Είναι εποχή της κρίσης αλλά τα έθιμα δεν αλλάζουν παραμένουν σταθερά. Παρά την οικονομική δυσχέρεια ο κόσμος και αγόρασε αποκριάτικα είδη αλλά και ντύθηκε. ο κόσμος γενικότερα επικεντρώθηκε γύρω από όλα τα είδη, τόσο στις στολές όσο και στα αξεσουάρ», επισημαίνει ο Δημήτρης Τράγκας, που ασχολείται τόσο με την πώληση, όσο και με την κατασκευή αποκριάτικων κουστουμιών. Όπως λέει μάλιστα, τα χαμηλά βαλάντια επικεντρώνονται στο αξεσουάρ που είναι πιο φθηνό. «Θα πάρει μια περούκα, μία στέκα ή οτιδήποτε άλλο για να κάνει την πλάκα του. Όλοι βρίσκουν έναν τρόπο για να διασκεδάσουν», τονίζει ο κ. Τράγκας.
Αγορά ή ενοικιάση;
Οι τιμές σε σύγκριση με το παρελθόν έχουν αλλάξει στα αποκριάτικα είδη, που διεκδικούν ένα μερίδιο από το πενιχρό πλέον εισόδημα των καταναλωτών. Όπως είναι λογικό ο μέσος αγοραστής δεν δύναται να δώσει μεγάλα ποσά προκειμένου να αγοράσει αποκριάτικες στολές και για αυτό οι τιμές προσαρμόζονται στα σημερινά δεδομένα. «Πολλοί νομίζουν ότι η αγορά των στολών δεν κινείται πια αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο, γιατί η πτώση στον τομέα της αγοράς έχει οδηγήσει τις τιμές στο να είναι σχεδόν ίδιες με αυτές της ενοικίασης. Όταν κάποιος νοικιάζει με 10 και 15 ευρώ, η πώληση κινείται σε ορισμένα κοστούμια τουλάχιστον στις ίδιες τιμές, οπότε είναι πολλοί αυτοί που αγοράζουν», εξηγεί ο Θόδωρος Γκόσης.
apokriatika4 apokriatika5
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Τράγκας επισημαίνει ότι η αγορά και η ενοικίαση έχει και αυτή να κάνει με το βαλάντιο του καθενός. «Η αγορά είναι σίγουρη στα παιδικά», όπως λέει καθώς δεν γίνεται στις στολές για παιδιά δεν γίνεται ενοικίαση για υγειονομικούς λόγους. «Οι τιμές εκεί έχουν πέσει και είναι πολύ εύκολο κάποιος να αγοράσει μια παιδική στολή. Όσον αφορά των ενηλίκων επειδή υπάρχουν και βαριά κοστούμια, που θεωρούνται θεατρικά και πιο βαριά κοστούμια, τότε είναι προτιμότερο για κάποιον να το νοικιάσει», λέει ο κ. Τράγκας. Όσο για τα δημοφιλέστερα κοστούμια;  Ο κόσμος σύμφωνα με τους καταστηματάρχες επικεντρώθηκε σε πολύ κλασικά θέματα όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά και γνωστά θέματα από παιχνίδια και ταινίες όπως τα  angrybirds και τα  mignons από την παιδική ταινία «Εγώ ο απαισιότατος».
apokriatika3 apokriatika2
«Οι πολιτικοί πέθαναν»
thodoros-gkosis
Θόδωρος Γκόσης

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι περίφημες μάσκες πολιτικών που είχαν πριν από λίγα χρόνια την πρώτη θέση στα ράφια των καταστημάτων με αποκριάτικα είδη, πλέον δεν μπορεί να τις βρει κανείς. «Οι πωλήσεις με μάσκες πολιτικών έχουν σταματήσει τα τελευταία δύο με τρία το χρόνια. Το λόγο δεν τον ξέρω, ίσως ο κόσμος έχει βαρεθεί να ντύνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο, θέλει να βγάλει την πολιτική επικαιρότητα από το μυαλό του, προσπαθεί να κινηθεί στο αστείο και το πρωτότυπο», αναφέρει ο κ. Γκόσης. Το λόγο για τον οποίο σταμάτησε να υπάρχει η πολιτική επικαιρότητα στην αποκριά εξηγεί λεπτομερέστερα ο Δημήτρης Τράγκας. «Τις μάσκες των πολιτικών προσώπων πρέπει να πούμε ότι δεν τις κάναμε εισαγωγή αλλά τις βγάζαμε εδώ στην Ελλάδα, γίνονται από λάτεξ», αναφέρει χαρακτηριστικά. Όπως λέει, τα δύο εργοστάσια που έβγαζαν τέτοια παραγωγή έκλεισαν και έτσι μάσκες λάτεξ έρχονται πια μόνο από το εξωτερικό και δεν έρχονται μάσκες που να έχουν να κάνουν με την ελληνική επικαιρότητα. Τα πολιτικά πρόσωπα άλλωστε αλλάζουν συνεχώς με αποτέλεσμα οι μάσκες της προηγούμενης σεζόν να μένουν στοκ. άλλωστε δεν τις ζητάει και ο κόσμος», τονίζει ο κ. Τράγκας.

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.