Τονωτική «ένεση» για τα βιβλιοπωλεία η νέα σχολική χρονιά - Karfitsa.gr
Slider Κοινωνία

Τονωτική «ένεση» για τα βιβλιοπωλεία η νέα σχολική χρονιά

photo eurokinissi

Της Φιλίππα Βλαστού

Μπορεί οι προηγούμενες χρονιές να αποδείχθηκαν υποτονικές για τα βιβλιοπωλεία κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μιας περιόδου σημαντικής για την βιωσιμότητα τους, όπως περιγράφουν επαγγελματίες του κλάδου, ωστόσο φέτος σημειώθηκε μια μικρή αύξηση.

«Η συνολική εικόνα που έχουμε από τα βιβλιοπωλεία είναι ότι φέτος η κίνηση της αγοράς είναι λίγο καλύτερη σχετικά με πέρσι, με μια μικρή αύξηση», είπε στην Karfitsa ο πρόεδρος του συνδέσμου εκδοτών Βορείου Ελλάδος, Χαράλαμπος Μπαρμπουνάκης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του συλλόγου βιβλιοπωλών και εκδοτών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Μπακιρτζής, ανέφερε ότι: «είναι γνωστό ότι η “πίτα” έχει μοιραστεί πλέον, καθώς υπάρχουν οι μεγάλες αλυσίδες και έτσι έχουν πληγή κατά πολύ τα μικρά βιβλιοπωλεία».

Τι αγοράζουν οι γονείς

Την γραφική ύλη και τα σχολικά βοηθήματα προτιμούν να αγοράζουν από τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς οι γονείς, όπως γνωστοποίησε ο κ.Μπαρμπουνάκης. «Μπορεί ένα μεγάλο μέρος των σχολικών προϊόντων να έχουν “φύγει’” από τα βιβλιοπωλεία προς τις μεγάλες αλυσίδες, παρ’ όλα αυτά μαθητές και γονείς επιλέγουν τα βιβλιοπωλεία για αγορές όπως γραφική ύλη και βοηθήματα» είπε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτό γίνεται αφενός λόγω εγγύτητας, καθώς οι πελάτες εξυπηρετούνται άμεσα από κάποιο βιβλιοπωλείο που βρίσκεται κοντά στο σπίτι τους και αφετέρου γιατί τα σχολικά βοηθήματα δεν μπορούν να τα βρουν στα μεγάλα πολυκαταστήματα. «Τα σχολικά βοηθήματα αποτελούνται από πολλά είδη και είναι γραμμένα από συγκεκριμένους συγγραφείς. Για αυτό οι πωλητές πρέπει να έχουν γνώσεις για να βρουν την πηγή και για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν των πελάτη», είπε. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι οι τιμές μερικών σχολικών βοηθημάτων είναι «τσιμπημένες» σύμφωνα με τον κ.Μπαρμπουνάκη «οι γονείς θα τα αγοράσουν εφόσον το παιδί τα χρειάζεται, οπότε μπορούμε να πούμε ότι κατά την διάρκεια της κρίσης δεν μειώθηκε η αγοραστική κίνηση σε αυτή την κατηγορία».

Η ψυχολογία του πελάτη

Ο κ.Μπακιρτζής υπογράμμισε ότι η επιλογή που κάνει ο καταναλωτής μεταξύ ενός βιβλιοπωλείου και ενός πολυκαταστήματος βασίζεται «στο ‘’πορτοφόλι’’ του καθενός». Παράλληλα όμως τόνισε ότι «η ψυχολογία του πελάτη βλέποντας ένα υπερκατάστημα θεωρεί ότι θα αγοράσει φθηνότερα τα σχολικά είδη. Αυτό όμως δεν ισχύει πάντα και τελικά η διαφορά της τιμής να μην είναι τόσο μεγάλη».
Τα ξενόγλωσσα

Για τα ξενόγλωσσα βιβλία ο κ.Μπακιρτζής επεσήμανε ότι «παρατηρείται πλέον κάποια φροντιστήρια να πωλούν τα ξενόγλωσσα βιβλία υπό την μορφή πακέτου, όταν γίνεται η εγγραφή του μαθητή. ‘’Μαζί με την εγγραφή δώρο τα βιβλία’’. Ωστόσο η θέση του βιβλίου είναι στα βιβλιοπωλεία, ούτε στα σούπερ μάρκετ, ούτε στα μανάβικα».

 

Σχολιάστε

ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε ΔΩΡΕΑΝ την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Καρφίτσα»

Polls

Sorry, there are no polls available at the moment.

 

 

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ