, Παρασκευή
29 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Τουριστικοί πράκτορες και ταξιτζήδες “κυνηγούν” τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ

taxi-oasth

Των Λευτέρη Ζαβλιάρη και Χρύσας Κυριακού

Φωτό Σάββας Αυγητίδης

­Μπορεί η Θεσσαλονίκη να έμεινε εδώ και λίγο καιρό χωρίς αστική συγκοινωνία τις μεταμεσονύκτιες ώρες, μπορεί το εισιτήριο να έχει φτάσει πλέον το 1 ευρώ για μια απλή διαδρομή, ωστόσο, το ενδιαφέρον για τις αστικές μεταφορές καλά κρατεί. Πράγμα το οποίο επιβεβαιώθηκε περίτρανα την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου, όταν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου, απέστειλε επιστολή προς τα υπουργεία Ανάπτυξης και Μεταφορών, ζητώντας την ανάληψη των νυχτερινών δρομολογίων.

Η συγκεκριμένη ενέργεια μπορεί να φαίνεται αδύνατη εν τη γενέσει της, αφού υφίσταται η σύμβαση αποκλειστικότητας αστικών μεταφορών του ΟΑΣΘ, όμως καταγράφηκε ιστορικά ως η πρώτη προσπάθεια ιδιώτη να «σπάσει» τη μονοπωλιακή σχέση στις αστικές μεταφορές της πόλης. Την ίδια ώρα, μετά και τη δυσφορία των πολιτών για την αύξηση της τάξης του 25% στα εισιτήρια των αστικών λεωφορείων, από τον ΟΑΣΘ διαρρέει ότι πραγματοποιούνται ενέργειες για την επαναφορά κάποιον νυχτερινών δρομολογίων, σε αριθμό που να μπορεί να αντέξει οικονομικά ο οργανισμός.

Ένα ιστορικό αίτημα

Ο Μιχάλης Πεζίκογλου αιτήθηκε την 1η Οκτωβρίου, κάτι που κανείς δεν είχε κάνει μέχρι σήμερα, να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, πέραν από τον ΟΑΣΘ. «Σαφώς και γνωρίζω ότι είναι αδύνατο να αναλάβει κάποιος αστικές μεταφορές στη Θεσσαλονίκη επειδή υπάρχει η γνωστή σύμβαση του κράτους με τον ΟΑΣΘ. Θέλω όμως να θέσω ένα εύλογο ερώτημα: Όταν κάποιος αδυνατεί να πραγματοποιήσει αστικές μεταφορές, δεν πρέπει να σπάσει το εν λόγω μονοπώλιο;», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πεζίκογλου στην «Κ». Όπως είπε μάλιστα ο ίδιος, έκανε απλά μια κίνηση για βοηθήσει την πόλη του, που έμεινε χωρίς νυχτερινά δρομολόγια. «Είναι ο κλάδος που δραστηριοποιούμαι. Δεν το έκανα για να βγάλω χρήματα», τονίζει ο κ. Πεζίκογλου. Όπως λέει μάλιστα, θα σεβαστεί απόλυτα την όποια απάντηση των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών, ενώ δηλώνει έτοιμος να αναλάβει οποιαδήποτε στιγμή τη μεταμεσονύκτια αστική συγκοινωνία με κόμιστρο ισόποσο με αυτό του ΟΑΣΘ.

«Δεν έχει κανένα δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο. Για τη διακοπή των νυχτερινών δρομολογίων συμφώνησαν τα δύο υπουργεία τα οποία και επιδοτούν μέρος των εισιτηρίων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στεφανίδης στην «Κ». Σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη κάτι τέτοιο δεν στέκει νομικά και ο ΟΑΣΘ έχει την… αποκλειστική εκμετάλλευση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη έως και την περάτωση των έργων του μετρό συν δύο χρόνια!

Καρτέλ… μεταφορών;

Ως όφελος για τους ιδιοκτήτες ταξί βλέπει ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης την παύση των νυχτερινών δρομολογίων. «Είναι για μας ένας όφελος. Και αυτό είναι λογικό γιατί εφόσον δεν υπάρχουν άλλες μεταφορές τις μεταμεσονύχτιες ώρες πέραν των ταξί», λέει στην «Κ» ο κ. Γιαννακάκης.

Σύγκρουση πολλών συμφερόντων βλέπει ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί «Μακεδονία» Ηλίας Μαχαιρίδης, με αφορμή την επιστολή του πρόεδρου των Πρακτόρων Τουρισμού. «Φοβάμαι ότι αργά ή γρήγορα θα έχουμε καρτελοποίηση στις μεταφορές και ειδικότερα στις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Μαχαιρίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο πάντως η ανάληψη των νυχτερινών δρομολογίων από τους ίδιους θα μπορούσε να γίνει και μάλιστα σε φθηνότερες τιμές από αυτές του ΟΑΣΘ. Όπως λέει ο ίδιος όμως, οι ιδιοκτήτες ταξί δεν έχουν τις κατάλληλες γνωριμίες για να κάνουν κάτι τέτοιο. «Εμείς θέλουμε να κάνουμε σοβαρή δουλειά, αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα βασιλεύει η κομπίνα», καταγγέλλοντας ευνοϊκή μεταχείριση κρατικών παραγόντων προς ιδιοκτήτες τουριστικών πρακτορείων.

«Η Θεσσαλονίκη ανήκει στον Βαγγέλη»

Σε άρθρο του ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, Χρήστος Μάτης αναφερόμενος στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου και τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν υποστηρίζει  ότι ήταν εξαιρετικά περιορισμένες και υποτονικές. «Η ΝΔ διότι θεωρεί ότι το έκανε η δική της κυβέρνηση. Το ΠΑΣΟΚ όμως γιατί δεν αντέδρασε, όπως το συνηθίζει και σε ελάσσονα ζητήματα κυβερνητικής πολιτικής και μάλιστα για ένα θέμα που θίγει τον θεωρητικά σκληρό πυρήνα των υποστηρικτών του, ή τουλάχιστον εκείνους στο όνομα των οποίων μιλά; Τα χαμηλά εισοδήματα. Το ΠΑΣΟΚ δεν αντέδρασε διότι η συμφωνία για τον ΟΑΣΘ ήταν αποτέλεσμα της παρέμβασης του αρχηγού του στο πλαίσιο της πολιτικής «Η Θεσσαλονίκη ανήκει στον Βαγγέλη.»

Ο κ. Μάτης υποστηρίζει επίσης ότι «στόχος του κ. Βενιζέλου είναι να είναι η Θεσσαλονίκη, ελέγξιμη, «ήσυχη», χωρίς αναταράξεις και αυτό το πετυχαίνει με τον έλεγχο των τοπικών πολιτικών παραγόντων και των τοπικών ΜΜΕ. Αρκεί να δει κανείς πως αντέδρασε στην αύξηση, π.χ. ο κ. Μπουτάρης, ο εκ ΠΑΣΟΚ προερχόμενος Παναγιώτης Αβραμόπουλος στο ΔΣ του ΟΑΣΘ, στο οποίο συμμετέχει ως εκπρόσωπος του δήμου Θεσσαλονίκης, ή ο επίσης εκ ΠΑΣΟΚ προερχόμενος πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου…».

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.