, Πέμπτη
28 Μαρτίου 2024

search icon search icon

Το 2016 ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν

Γράφει ο Μαμμάντοβ Ρασίντ

 

Το 2016 ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν, κ. Ilham Aliyev, υπέγραψε ένα διάταγμα το οποίο κήρυξε το 2016 «Έτος Πολυπολιτισμικότητας» στη Δημοκρατία του Αζερμπαϊτζάν. Δεν ήταν τυχαίο ότι το 7ο Παγκόσμιο Φόρουμ της Συμμαχίας Πολιτισμών των Ηνωμένων Εθνών πραγματοποιήθηκε στο Μπακού το 2016. Επί του παρόντος, λειτουργεί το Διεθνές Κέντρο Πολυπολιτισμικότητας του Μπακού. Σε μια από τις ομιλίες του, ο Πρόεδρος σημείωσε ότι το Αζερμπαϊτζάν, ως μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας, ανέλαβε την πολυπολιτισμικότητα ως αποστολή.

Η πολυπολιτισμικότητα υπήρξε χαρακτηριστικό του λαού του Αζερμπαϊτζάν για αιώνες.

Το Αζερμπαϊτζάν είναι ένα κοσμικό κράτος και από την αρχαιότητα είναι ένας τόπος όπου διαφορετικές θρησκείες και θρησκευτικά κινήματα συναντιούνται και ζουν σε ειρήνη και ηρεμία. Ο λαός και η πολιτεία του Αζερμπαϊτζάν αποδίδουν μεγάλη σημασία στο διάλογο μεταξύ πολιτισμών και τον χρησιμοποιούν σαν γέφυρα μεταξύ Ανατολής και Δύσης, του ισλαμικού και χριστιανικού κόσμου, μιας χώρας όπου άνθρωποι διαφορετικών εθνικοτήτων και θρησκειών ζουν αρμονικά. Στο Αζερμπαϊτζάν, η πολυπολιτισμικότητα καλύπτει όχι μόνο τη θρησκεία, τη μουσική, τον πολιτισμό, αλλά και την πολιτική, τα οικονομικά, τη δημόσια διοίκηση, τη δημόσια ζωή, την επιστήμη κ.λπ., που επηρεάζουν όλα τα τμήματα της κοινωνίας. Ο σεβασμός για διαφορετικές θρησκείες και γλώσσες, τιμώντας τα ονόματα αυτών των λαών, δείχνοντάς τους την ειλικρινή φιλία και την αγάπη έχουν μια ξεχωριστή θέση στα έργα των πρώιμων κλασικών μας, μεσαιωνικών και αναγεννησιακών ποιητών, φωτισμένων δημοκρατικών συγγραφέων. Στην ποίησή μας, ο βαθύς σεβασμός για τους αγίους διαφορετικών θρησκειών ( Αβραάμ, Μωυσής, Σολομώντος, Ιακώβ, Ιησούς Χριστός, Μαρία) η δημιουργία κατάλληλων μεταφορών και παραβολών στα μαγικά και συναρπαστικά μονοπάτια της ανατολικής ποίησης για τη ζωή και τα έργα τους, τη δημιουργία συγκρίσιμων ή ασύγκριτων καλλιτεχνικών μορφών – Από μόνη της προσελκύει την προσοχή ως σαφές παράδειγμα πολυπολιτισμικής και ανεκτικής διάθεσης. Η περιγραφή του άπειρου σεβασμού για τους μελετητές άλλων εθνών (Σωκράτης, Πλάτωνας, Αριστοτέλης, Ευκλείδης, Ιπποκράτης) και συγγραφείς (Goethe, Schiller, Shakespeare, Hugo, Voltaire, Russo) είναι μια ένδειξη της ίδιας διάθεσης που αναφέρθηκε παραπάνω. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι του Αζερμπαϊτζάν είναι ανεκτικοί σε άλλες θρησκείες και πολιτισμούς. Αυτή η προσέγγιση πηγάζει από τη φύση, την ανθρωπότητα και την καλή θέληση του λαού του Αζερμπαϊτζάν. Αυτή η ανθρωπιστική παράδοση διατηρείται σήμερα, μαζί με τζαμιά, συναγωγές και εκκλησίες που λειτουργούν στη χώρα, και οι άνθρωποι εκτελούν τις θρησκευτικές τους τελετές ελεύθερα. Σήμερα, μαζί με τους Τούρκους του Αζερμπαϊτζάν, διαφορετικές εθνοτικές ομάδες όπως ορεινοί Εβραίοι, Tats, Talysh, Kurd, Molokans, Sahurs, Avars, Lezgins, Gryzs και Udins ζουν στη χώρα της φωτιάς. Το Αζερμπαϊτζάν έχει μια ιστορικά καθιερωμένη ανεκτική κοινωνία, που έχει ως σκοπό την πρόληψη των εθνικών και θρησκευτικών διακρίσεων και τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για τους μειονοτικούς λαούς και τις εθνοτικές ομάδες για να διατηρήσουν την ύπαρξή τους. Δεν υπήρξαν και δεν υπάρχουν στο Αζερμπαϊτζάν μέχρι στιγμής θρησκευτικές συγκρούσεις. Για αιώνες, εκπρόσωποι διαφορετικών θρησκειών και εθνικοτήτων ζούσαν στο Αζερμπαϊτζάν ως μία οικογένεια. Το Αζερμπαϊτζάν ως μοντέλο ανοχής και πολυπολιτισμικότητας είναι ένα παράδειγμα για ολόκληρο τον κόσμο.

(Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τον συντάκτη τους, χωρίς να συμπίπτουν κατ’ ανάγκη με την άποψη της Karfitsa)

 

 

 

 

Ακολουθήστε τη Karfitsa στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.