Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του γλυκού και το αποδεικνύει συχνά, αφού τα ζαχαροπλαστεία της γεμίζουν καθόλη τη διάρκεια του χρόνου με ντόπιους αλλά και επισκέπτες, οι οποίοι σπεύδουν για να αγοράσουν εκλεκτά προϊόντα.
Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου
Το παγωτό δεν θα μπορούσε να μη βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις τους. Σε αντίθεση με τις παλιές συνήθειες των παιδιών, τα οποία μετρούσαν από την άνοιξη τα παγωτά που έτρωγαν περιμένοντας το καλοκαίρι, τα τελευταία χρόνια το παγωτό μονοπωλεί το ενδιαφέρον των απανταχού γλυκατζήδων 365 μέρες το χρόνο.
Ο πρόεδρος της Συντεχνίας Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Μάριος Παπαδόπουλος υπογραμμίζει χαρακτηριστικά στην Karfitsa ότι «έχει αλλάξει το μοντέλο της πώλησης παγωτού στη Θεσσαλονίκη και σε όλη την Ελλάδα γενικότερα. Πριν από 15 χρόνια δεν υπήρχε η λογική του να πουλάμε παγωτό τον χειμώνα. Ξεκινούσαμε από την άνοιξη. Εδώ και χρόνια τώρα, παγωτό πωλείται και όλο τον χειμώνα».
Προσθέτει δε πως «δεν υπάρχει πιο απολαυστικό, το χειμώνα που κάνει κρύο και είμαστε στο ζεστό μας σπίτι, από το να απολαμβάνουμε ένα παγωτό. Το παγωτό προσφέρει ιδιαίτερη ευχαρίστηση συγκριτικά με ένα απλό γλυκό».
Άλλαξαν οι συνήθειες, αλλά γιατί;
Ο λόγος για τη μεταστροφή που παρατηρείται πάντως έχει να κάνει με την αλλαγή των συνηθειών του καταναλωτικού κοινού αλλά και με τη βελτίωση των υποδομών στα καταστήματα, αφού οι προθήκες των ζαχαροπλαστείων στη Θεσσαλονίκη έγιναν πιο θελκτικές. Ρόλο φυσικά παίζει και ο καλός καιρός της Θεσσαλονίκης, ο οποίος λόγω της κλιματικής αλλαγής γίνεται όλο και πιο ζεστός.
Αγαπημένες γεύσεις στο παγωτό σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο είναι οι κλασικές της σοκολάτας, της κρέμας και της φράουλας, ενώ οι τιμές διατηρούνται στην πόλη προσιτές για το κοινό, όπως εξηγεί.
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στο παγωτό του ζαχαροπλαστείου έναντι του σούπερ μάρκετ
Την άνοιξη φυσικά που ο καιρός γίνεται πιο ζεστός το παγωτό έχει την τιμητική του, αφού από τις αρχές του Μαρτίου παρατηρείται αύξηση στην κατανάλωσή του. Ο πρόεδρος των ζαχαροπλαστών επισημαίνει στην Karfitsa ότι το κοινό προτιμά την ποιότητα, ως εκ τούτου επιλέγει τα παγωτά των ζαχαροπλαστείων, τα οποία φτιάχνονται με φρέσκο γάλα και όχι τα συσκευασμένα του σούπερ μάρκετ, τα οποία φτιάχνονται με γάλα σε σκόνη. «Ο κόσμος απομακρύνεται από τη λύση του σούπερ μάρκετ», σχολιάζει συγκεκριμένα ο κ. Παπαδόπουλος, τονίζοντας επίσης τη μεγαλύτερη διατροφική αξία του παγωτού από ζαχαροπλαστείο.
Όσον αφορά πάντως την πώληση και κατανάλωση παγωτού, η μεγάλη κινητικότητα ξεκινάει από τον Μάρτιο και ολοκληρώνεται περί τα τέλη Οκτωβρίου, με το peak να παρατηρείται φυσικά τους θερινούς μήνες λόγω του υψηλού υδραργύρου.