Σήμερα το πεδίο δόξης λαμπρών κάθε απατεώνα είναι το διαδίκτυο και ο κόσμος του. Η χρήση σύγχρονων εργαλείων με σκοπό το εύκολο κέρδος. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που πέφτουν θύματα. Δεν μιλάμε για τους μετρημένους στα δάχτυλα – κυρίως ηλικιωμένους – που θα δεχτούν ένα τηλεφώνημα με αλλοίωση φωνής και θα ξεγελαστούν να δώσουν ένα χρηματικό ποσό για ένα δήθεν χειρουργείο όπως η 74χρονη στη Φλώρινα που έχασε 38.000 ευρώ.
Μιλάμε πλέον για χιλιάδες θύματα που εξαπατούνται από τις fake διαφημίσεις στο διαδίκτυο. 94.919 πολίτες (!!!) πίστεψαν ένα ψεύτικο βίντεο συνέντευξη του καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα με τον δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου, με τον Γιώργο Νταλάρα ή τον Γιάννη Μπέζο. Και αγόρασαν τα φαρμακευτικά σκευάσματα που δεν είχαν έγκριση από τον ΕΟΦ. Σοκαριστικός αριθμός οι τόσοι χιλιάδες πολίτες που παρήγγειλαν τα χάπια είτε για την στυτική δυσλειτουργία είτε για την αρτηριακή πίεση ή την απώλεια βάρους και τον σακχαρώδη διαβήτη. Δύο εταιρίες πίσω από την συγκεκριμένη απάτη. Μία στη Βόρεια Ιρλανδία και μία στη Βουλγαρία που χρησιμοποιούσαν λογαριασμό λιθουανικής τράπεζας.
Εδώ όμως θα συνεισφέρω και την δική μου εμπειρία που δείχνει και τις ευθύνες που έχουν οι οργανισμοί πίσω από συγκεκριμένα social media. Πριν μερικές μέρες πετυχαίνω μια αντίστοιχη fake διαφήμιση όπου ο γνωστός Θεσσαλονικιός παρουσιαστής Σάκης Τανιμανίδης παρουσιάζει δήθεν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι (που μοιάζει με το παιδικό που περιμέναμε να πέσει το αυγό ή με το τηλεπαιχνίδι Money Drop). Το παιχνίδι δεν είναι αθώο, σου λέει ότι οι πόντοι ουσιαστικά είναι λεφτά και αυτά θα μπαίνουν απευθείας στον λογαριασμό της τράπεζάς σου. Η απάτη μυρίζει από χιλιόμετρα.
Και τι κάνω ως νουνεχής χρήστης των social media; Κάνω αναφορά για ψευδή διαφήμιση και πλαστοπροσωπία. Και μετά από λίγες μέρες το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ΜΟΥ ΑΠΕΡΡΙΨΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA