ΚΑΡΦΙΤΣΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
ΚΑΡΦΙΤΣΑ
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
ΚΑΡΦΙΤΣΑ

«Λίφτινγκ» στην ιστορική πεζογέφυρα των Τεμπών μετά από 65 χρόνια

Γιάννης Κοντογεώργος Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
27/09/2025
Απόψεις, Άρθρα και Συντεύξεις
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0
«Λίφτινγκ» στην ιστορική πεζογέφυρα των Τεμπών μετά από 65 χρόνια

Ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας της Αγίας Παρασκευής που υπέστη σοβαρές ζημιές από την κακοκαιρία Daniel – Αντικατάσταση του κεντρικού ανοίγματος και σχέδιο για πιο ανθεκτικές υποδομές

Του Γιώργου Κατσιάνη

Χρειάστηκε να περάσουν 65 χρόνια για να ξεκινήσει η ανακατασκευή της πεζογέφυρας της Αγίας Παρασκευής Τεμπών. Αφορμή για την καθαίρεση της αποτέλεσαν οι καταστροφικές πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel που έπληξαν την Θεσσαλία, πριν από δύο χρόνια. Οι ζημίες που προκάλεσε στην ιστορική γέφυρα η σημαντική άνοδος της στάθμης του ποταμού Πηνειού είχαν ως αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η διέλευση της από τους πεζούς και η πρόσβαση στο ιερό προσκύνημα της Αγίας Παρασκευής.

Η έναρξη των εργασιών

Η εκκίνηση για την αποκατάσταση των ζημιών δόθηκε τον Ιανουάριο του 2024 όταν τεχνικός σύμβουλος στατικών μελετών της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ Κ.Σ.Σ.Υ) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησε την πρώτη αναγνωριστική επιθεώρηση προκειμένου να καταγράψει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η γέφυρα.

Related Post

Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»

Νίκος Ρωμανός: «Με μοναδικό μας αντίπαλο τα προβλήματα των πολιτών παλεύουμε καθημερινά ώστε ό,τι λέμε να το κάνουμε στην πράξη*»

Ανήλικοι, TikTok και μια πολιτεία με… κοντό παντελονάκι

Τα ελλιπή αντανακλαστικά του Κράτους κοστίζουν

«Λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, πλημμύρισε η γέφυρα, με αποτέλεσμα να δεχτεί η ανωδομή πρόσθετες υδροδυναμικές δράσεις από τη ροή των υδάτων και την πρόσπτωση ξεριζωμένων δέντρων και λοιπών φερτών του ποταμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αστοχία του ανάντη ελκυστήρα κρέμασης και των αναρτήρων και οδήγησε στην ανατροπή του καταστρώματος του μεσαίου ανοίγματος, το οποίο βρέθηκε από οριζόντια σε κατακόρυφη θέση, συγκρατούμενο από την κατάντη ανάρτηση, καθιστώντας τη γέφυρα μη λειτουργική», τονίζεται, μεταξύ άλλων στην τεχνική έκθεση.

Τον Απρίλιο του 2025, υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ομίλου AKTOR για την αποκατάσταση τμήματος του οδικού δικτύου της Θεσσαλίας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των δεκάδων έργων που επρόκειτο να κατασκευαστούν στις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων είναι και η αποκατάσταση των ζημιών της γέφυρας της Αγίας Παρασκευής.

«Η Πολιτεία δεν επεμβαίνει απλώς για να επαναφέρουμε τις υποδομές στην προηγούμενη κατάσταση αλλά για να έχουμε πιο ανθεκτικές και βιώσιμες υποδομές», τόνισε, μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας.

«Η αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας θα συμβάλλει όχι μόνο στην ανάταξη των τοπικών κοινοτήτων αλλά και θα λειτουργήσει ευεργετικά για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, στηρίζοντας την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή», δήλωσε με την σειρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου AKTOR, Αλέξανδρος Εξάρχου.

Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα

Τρεις μήνες αργότερα, εγκαθίστανται στα Τέμπη τα τεχνικά συνεργεία και ξεκινούν οι εργασίες αποκατάστασης. Στο πλαίσιο αυτό, η κατασκευάστρια εταιρεία προχώρησε αρχικά στην απαγόρευση της πρόσβασης πεζών και οχημάτων στο χώρο των εργασιών, όπως επίσης και στις εισόδους που βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης εντός των Τεμπών και της παρακείμενης οδού.

«Μετά την υλοτομία των ξηρών δένδρων και την κατασκευή διάβασης στον Πηνειό ποταμό, προχωρήσαμε σε επιχώσεις, βυθομέτρηση και στην κατασκευή εργοταξιακών χώρων για την καθαίρεση του τμήματος της πεζογέφυρας που έχει υποστεί ζημία», δήλωσε στην Karfitsa ο διευθυντής του έργου αποκατάστασης της πεζογέφυρας και project manager της εταιρείας ΑΚΤΟΡ, Στάθης Δεύτος.

Μετά την ολοκλήρωση των γεωτρήσεων, ακολούθησε την προηγούμενη εβδομάδα, η καθαίρεση του φορέα της πεζογέφυρας.

Τα επόμενα βήματα

Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του συμβούλου στατικών μελετών, «από την μακροσκοπική επιθεώρηση της γέφυρας, τα ακραία ανοίγματα του φορέα ανωδομής, τα βάθρα και οι πυλώνες φαίνεται ότι μπορούν να αποκατασταθούν.

Αντιθέτως το κεντρικό άνοιγμα θέλει πλήρη αντικατάσταση, με το ίδιο ή αντίστοιχο τύπο φορέα». Επιπλέον, επισημαίνεται ότι με την εκπόνηση της μελέτης του φορέα ανωδομής του κεντρικού ανοίγματος, θα πρέπει να διενεργηθεί «λεπτομερής επιθεώρηση για τον ακριβή εντοπισμό των φθορών που ενδέχεται να παρουσιάζει η γέφυρα στο σύνολό της και την ορθή αποκατάστασή τους».

Σύμφωνα με τον κ. Δεύτο, το επόμενο διάστημα θα γίνουν διαβουλεύσεις με την ΕΥΔΕ Κ.Σ.Σ.Υ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να καθοριστεί η τελική μορφή της πεζογέφυρας.

 

Tags: 65 χρόνιακακοκαιρία Danielπεζογέφυρα των Τεμπών
Share214Tweet134Send

Σχετικά Άρθρα

Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»
Άρθρα και Συντεύξεις

Ευρυβιάδης Ελευθεριάδης: «Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολιτικές πέρα από συνθήματα»

ΕΥΡΥΒΙΑΔΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
27/09/2025
Νίκος Ρωμανός: «Με μοναδικό μας αντίπαλο τα προβλήματα των πολιτών παλεύουμε καθημερινά ώστε ό,τι λέμε να το κάνουμε στην πράξη*»
Άρθρα και Συντεύξεις

Νίκος Ρωμανός: «Με μοναδικό μας αντίπαλο τα προβλήματα των πολιτών παλεύουμε καθημερινά ώστε ό,τι λέμε να το κάνουμε στην πράξη*»

ΝΙΚΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ

Αναρτήθηκε από Γιάννης Κοντογεώργος
27/09/2025
Next Post
Χαλκιδική: Καλύτερη η εικόνα από τη φωτιά στον Νέο Μαρμαρά

Συναγερμός για πυρκαγιά στο Εξαμίλι Λαγκαδά

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Βιωματικές δράσεις για την αναπηρία όρασης στον Δήμο Καλαμαριάς

Ευάγγελος Βενιζέλος: Πρώτο πρόβλημα η ευρωπαϊκή ασφάλεια

Ο ποντιακός ελληνισμός θρηνεί για τον Τριαντάφυλλο Πουρσανίδη

Έτοιμες νέες φοιτητικές εστίες και γυμναστήριο στη Σίνδο (PHOTOS)

Ξεχασιάρηδες οι Θεσσαλονικείς σε λεωφορεία και μετρό

Όσα αλλάζουν από 1η Οκτωβρίου στα ραντεβού με το ΕΣΥ

Πόσο θα μας στοιχίσει το πετρέλαιο θέρμανσης τον φετινό χειμώνα

Συναγερμός για πυρκαγιά στο Εξαμίλι Λαγκαδά

«Λίφτινγκ» στην ιστορική πεζογέφυρα των Τεμπών μετά από 65 χρόνια

Θεσσαλονίκη: Ταλαιπωρία για τους ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Η εταιρεία με την επωνυμία “MEDIA PUBLISHING GK IKE ” και κατ’ επέκταση η ιστοσελίδα που κατέχει αυτή “www.karfitsa.gr” συμμορφώνονται με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΩΤΟΣ

ΖΩΔΙΑ

Τα άτυχα ζώδια του Ιουνίου

Οι μεγαλύτεροι εγωιστές – Αυτά τα ζώδια βάζουν τον εαυτό τους πάνω απ’ όλα

Αναρτήθηκε από Άννα Παπαδοπούλου
22/09/2025
0

  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου

© 2025 Karfitsa

Facebook-f Twitter Youtube Instagram

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    • ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΗΜΑΡΧE ΑΚΟΥΣ;
  • ΑΡΘΡΑ & ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • LIFESTYLE
    • AGENDA
    • TOP PLACES
    • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ
    • ΖΩΔΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΠΟΡ
  • Πρωτοσέλιδα

© 2025 Karfitsa