Του Ιωάννη Ρουκά*
Έχει ειπωθεί και γραφτεί πολλές φορές για το ότι η Μικρομεσαία Επιχειρηματικότητα είναι η «ραχοκοκαλιά» της Οικονομίας. Όχι μόνο της Ελληνικής, αλλά και της Ευρωπαϊκής.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι πάντα πρωταγωνίστριες σε κάθε βήμα προόδου μιας Οικονομίας.
Στη δική μας Οικονομία, είναι δείκτης και σημαντικός δείκτης τα αποτελέσματα τους, καθώς, είναι και πιο ευέλικτες από τις μεγαλύτερες τους, αντιδρούν πιο γρήγορα σε σημάδια ανάκαμψης. Αυτές είναι μάλιστα που προσέλαβαν και τους περισσότερους ανέργους με το που άλλαξε το κλίμα στην Αγορά και η Χώρα μας ανέκτησε την εμπιστοσύνη της Διεθνούς Κοινότητας. Μάλιστα, αντιμετωπίζουν και θέμα με το Προσωπικό που δεν μπορούν αν βρουν. Κάτι που το τονίζουν όλοι οι Φορείς εκπροσώπησής τους, Επιμελητήρια, Σύνδεσμοι κλπ.
Οι ΜΜΕ όμως, ήταν αυτές που ας πούμε «έμειναν απ έξω» από την τολμηρή είναι αλήθεια, φορολογική μεταρρύθμιση που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Και όλοι διαβάζουν τις ανακοινώσεις για Πρωτογενές πλεόνασμα 8,49 δισ. ευρώ στο 8μηνο. Η οικονομία μας πάει καλά και αυτό φαίνεται παντού.
Προφανώς, με βάσει το σχέδιο, θα πρέπει να εξεταστούν τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων με την επεξεργασία των δηλώσεων και Ισολογισμών τους για να υπάρχει πιο ξεκάθαρη εικόνα από το Οικονομικό Επιτελείο που θα εισηγηθεί και τα όποιες κινήσεις.
Παράλληλα, οι ΜΜΕ στηρίζονται από Επιδοτούμενα Προγράμματα που τρέχουν ήδη, για εκσυγχρονισμό τους, για την εξωστρέφειά τους, για πιο φθηνό χρήμα μέσω του ΤΕΠΙΧ και των άλλων προγραμμάτων της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.
Υπάρχουν τα κίνητρα για φοροαπαλλαγές για όσες επιχειρήσεις καινοτομούν και το μετράνε.
Υπάρχουν Προγράμματα της ΔΥΠΑ για πρόσληψη ανέργων με κάλυψη του κόστους τους 100%.
Όμως, υπάρχουν και αιτήματα, όχι μόνο λόγω του ότι η Οικονομία πάει καλά, αλλά λόγω του ότι έχει αποδειχθεί ότι με λελογισμένη μείωση των φορολογικών συντελεστών, μπορεί να πάει καλύτερα.
Αυτό ακριβώς είναι το επιχείρημα που πρέπει να τονίζουν οι Φορείς προς την Κυβέρνηση.
Όχι δηλαδή ότι οι επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα επιβίωσης, διότι αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα εάν έχουν όντως και πόσοι, ίσως, πρόβλημα.
Αλλά ότι με την περαιτέρω ελάφρυνση, ειδικά των ΜΜΕ, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα πιο θετικά για την Οικονομία.
Οι ΜΜΕ είναι αυτές που πρώτες και πιο γρήγορα θα επενδύσουν, θα βγουν έξω, θα προσλάβουν Προσωπικό.
Έτσι, η μείωση του φορολογικού συντελεστή από 22% σε πχ 20% θα μετατρέψει τη διαφορά σε επενδύσεις, σε συνδυασμό με τα επιδοτούμενα Προγράμματα.
Το ίδιο και η κατάργηση του Τέλους Επιτηδεύματος. Για να μη πούμε και για την προκαταβολή φόρου που μειώνει την ρευστότητα τους που θα μπορούσε να διοχετευτεί και αυτή πιο παραγωγικά.
Η μείωση του μη μισθολογικού κόστους, θα μειώσει περαιτέρω την ανεργία καθώς και την αδήλωτη εργασία.
Όλα αυτά, είναι αυτονόητα, ακριβώς διότι η Κυβέρνηση, εφαρμόζοντας φιλο-επιχειρηματική πολιτική, αλλάζοντας το κλίμα διεθνώς, μειώνοντας το κόστος χρήματος, μειώνοντας την ανεργία, μπορεί να το κάνει λελογισμένα και με γνώμονα πάντα τη Δημοσιονομική Σταθερότητα που με τόσο κόπο ανακτήσαμε και γίναμε παράδειγμα ακόμα και για τους Γερμανούς…
Παράλληλα, με τις παρεμβάσεις στην αγορά ενέργειας στις οποίες ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός ότι θα προχωρήσει εάν η Αγορά στον τομέα αυτό δεν λειτουργήσει ομαλά, θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών Επιχειρήσεων και στο Εξωτερικό.
Έτσι οι φοροελαφρύνσεις έρχονται ως άμεσο αποτέλεσμα της προόδου μιας Οικονομίας και κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερη.
Είναι στη «φύση» των μικρομεσαίων επιχειρήσεων η ανάπτυξη, η εξωστρέφεια και η καινοτομία και με την βοήθεια και του Κράτους θα το αποδείξουν πάλι.
- Ο Ιωάννης Γ. Ρουκάς είναι Οικονομολόγος