Για τους λόγους που δημιουργήθηκε το Μακεδονικό Σήμα, για το ενδιαφέρον των
επιχειρήσεων αλλά και για την εξέλιξη της συγκεκριμένης προσπάθειας μιλάει στην Κarfitsa ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων, κ. Συμεών Διαμαντίδης.
Όσον αφορά τα προϊόντα που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν το Μακεδονικό Σήμα ο
πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων , κ. Συμεών Διαμαντίδης αναφέρει
ότι «Δικαίωμα χρήσης του Συλλογικού Σήματος του ΣΕΒΕ «Macedonia the GReat» έχουν
όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προέρχονται από
τις γεωγραφικές Περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και τις
Π.Ε. Δράμας και Καβάλας και είναι ή θα γίνουν μέλη του ΣΕΒΕ».
Πόσες επιχειρήσεις μέχρι σήμερα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αποκτήσουν το
συλλογικό σήμα «M Macedonia the GReat»;
Μέχρι σήμερα περισσότερες από 100 επιχειρήσεις έχουν ήδη λάβει την Άδεια Χρήσης του
Ευρωπαϊκού Συλλογικού Σήματος «Macedonia the GReat».
Ενώ, μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει από επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενημερωθούν και να
αποκτήσουν την Άδεια Χρήσης ή βρίσκονται σε διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών.
Σε τι προϊόντα επιτρέπεται να χρησιμοποιείται το μακεδονικό σήμα;
Δικαίωμα χρήσης του Συλλογικού Σήματος του ΣΕΒΕ «Macedonia the GReat» έχουν όλες οι
ελληνικές επιχειρήσεις, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες των οποίων προέρχονται από τις
γεωγραφικές Περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και τις Π.Ε.
Δράμας και Καβάλας και είναι ή θα γίνουν μέλη του ΣΕΒΕ.
α) Για τα φυσικά προϊόντα βασικό κριτήριο είναι η παραγωγή ή η εκτροφή ή η συγκομιδή,
ανάλογα με το προϊόν, να πραγματοποιείται σε κάποια από τις τρεις Περιφέρειες
(Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης-Π.Ε. Δράμας και Καβάλας,
Δυτικής Μακεδονίας).
β) Για τα μεταποιημένα φυσικά προϊόντα βασικό κριτήριο είναι:
-το ποσοστό άνω του 50% της μάζας των συστατικών του προϊόντος να προέρχεται από
κάποια από τις τρεις περιφέρειες ή
-το ποσοστό άνω του 50% της μάζας της βασικής πρώτης ύλης του να προέρχεται από
κάποια από τις τρεις περιφέρειες ή
-η μεταποίηση να πραγματοποιείται στη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας και ο
χαρακτηρισμός του προϊόντος ως «Μακεδονικού» να συνίσταται στον παραδοσιακό ή τον
ιδιαίτερο τρόπο παρασκευής και επεξεργασίας του.
γ) Για τα λοιπά (βιομηχανικά-βιοτεχνικά) προϊόντα και υπηρεσίες βασικό κριτήριο είναι
ποσοστό άνω του 50% του κόστους παραγωγής να πραγματοποιείται σε κάποια από τις
τρεις περιφέρειες. Στο κόστος παραγωγής περιλαμβάνονται δαπάνες για την έρευνα και
ανάπτυξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας, ενώ αποκλείονται δαπάνες που αφορούν την
προώθηση, την προβολή και τη διαφήμιση του προϊόντος
Ποιος είναι ο λόγος που δημιουργήθηκε το Μακεδονικό Σήμα και που αποσκοπεί η
πρωτοβουλία αυτή;
Το Συλλογικό Σήμα ΣΕΒΕ «Macedonia the GReat» που καταχωρήθηκε στο Γραφείο
Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) σύμφωνα με το άρθρο 74 του Καν. 2017/2001
αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του ΣΕΒΕ.
Το Ευρωπαϊκό Συλλογικό Σήμα του Συνδέσμου Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ δημιουργήθηκε με στόχο
να προστατέψει τα ελληνικά προϊόντα που παράγονται και τις υπηρεσίες που παρέχονται
στη Μακεδονία και να αναδείξει, μέσα από την αυθεντικότητα, τη γνησιότητα και την
ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών των μελών του ΣΕΒΕ, την ιστορία και την
κληρονομιά του τόπου.
Δημιουργώντας ένα ισχυρό και αδιαμφισβήτητο Συλλογικό Σήμα για τα μέλη του ΣΕΒΕ με
έδρα τη Μακεδονία, που με τη σειρά του υπογράφει και επικοινωνεί την αυθεντικότητα
των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, δημιουργείται μια απαραίτητη «ομπρέλα» που
ενισχύει την ανταγωνιστικότητα στις διεθνείς αγορές, προσφέροντας παράλληλα κοινό
σημείο αναφοράς για όλα τα μέλη του ΣΕΒΕ.
Πότε θα εμφανιστούν οι «κόποι» αυτή της προσπάθειας και τι ακριβώς υπολογίζεται ότι
θα κερδίσετε ;
Αυτό το εγχείρημα που υλοποιούμε στον ΣΕΒΕ βρίσκεται σε εξέλιξη. Χρειάζεται ακόμα
προσπάθεια για να μπορέσει το Συλλογικό Σήμα «Macedonia the GReat» να γίνει άμεσα
αναγνωρίσιμο στις διεθνείς αγορές.
Ακόμα, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα της
Μακεδονικής ταυτότητας, προωθούνται με συντονισμένες ενέργειες marketing.
Όπως:
-Ενημερωτικές Συναντήσεις/Ημερίδες
-Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις
-Συμμετοχή σε Επιχειρηματικές Αποστολές
-Εκστρατείες προώθησης στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
-Προβολή στα ΜΜΕ
Οι επιχειρήσεις μέλη του ΣΕΒΕ που επιθυμούν να ισχυροποιηθούν και να αποκτήσουν
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές, θέλουμε να φέρουν το συλλογικό σήμα
«Macedonia the GReat».
Αυτές οι επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν το σήμα φιλοδοξούμε να γίνουν οι ναυαρχίδες
του τόπου, συμβάλλοντας, με το ισχυρό τους αποτύπωμα, στην οικονομική ανάπτυξη της
κάθε περιοχής και συνολικά της χώρας.
Με μελετημένη και στρατηγική στόχευση, όσον αφορά στις αγορές με τις μεγαλύτερες
προοπτικές για κάθε επιλεγμένο Μακεδονικό προϊόν με σοβαρές παραγωγικές και
εξαγωγικές προοπτικές, η βελτίωση των εξαγωγικών αποτελεσμάτων θα είναι άμεση και
σημαντική.
