Τα αποκαλούσαμε «παντόφλες» γιατί ήταν εξαιρετικά μεγάλα και βαριά σε μέγεθος. Για την τιμή δεν συζητάμε καν. Πανάκριβα… Το κόστος μπορούσαν να το σηκώσουν μόνο επιχειρηματίες, πολιτικοί ή ιδιαίτερα εύποροι. Για να μη σχολιάζουμε μόνο τα σημερινά iphones.
Της Αναστασίας Καρυπίδου
Εάν αναρωτιέστε τι με έπιασε και θυμήθηκα τα παραπάνω, είναι γιατί συμπληρώνονται 33 χρόνια από την πρώτη επίσημη κλήση κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα που έγινε στις 29 Ιουνίου 1993. Και σκέφτομαι πόσο άλλαξαν τα δεδομένα από τότε.
Οι γιαγιάδες που μετά βίας θα έπαιρναν παλαιότερα το «μηδέν», σήμερα έχοντας κάνει εντατικά μαθήματα με παιδιά και εγγόνια είναι εξπέρ στις βιντεοκλήσεις, ενώ για τα τρίχρονα που κρατούν τα κινητά με άνεση και σερφάρουν στο διαδίκτυο λες κι έχουν γεννηθεί με αυτές τις γνώσεις τι να πω;
Σίγουρα η επικοινωνία έγινε πιο εύκολη γιατί τώρα μπορείς να βρεις κάποιον όλες τις ώρες της ημέρας, όπου κι αν βρίσκεται. Στη χώρα, στο εξωτερικό ή στο φεγγάρι! Είτε με απλή κλήση ή βιντεοκλήση, με sms, με email, με μήνυμα στα social και τις αμέτρητες πλατφόρμες και εφαρμογές. Από την άλλη, όμως, έγινε δύσκολη η διά ζώσης επικοινωνία.
Στα καφέ οι νέοι της ίδιας παρέας σχεδόν δεν μιλούν μεταξύ τους αλλά είναι κολλημένοι στο κινητό τους. Μπορεί και να στέλνουν μηνύματα ή αστεία βίντεο ο ένας στον άλλον ενώ κάθονται σε απέναντι καρέκλες. Ζευγάρια που λένε τα απολύτως βασικά στο εστιατόριο και μετά η οθόνη «τρώει» τις κουβέντες και «καταπίνει» τις συζητήσεις.
Σήμερα κάποιος που δεν έχει κινητό μπορεί να αποτελεί είδος προς εξαφάνιση. Το επιτάσσει άλλωστε η η ζωή, η δουλειά, η καθημερινότητα. Όλα γίνονται μέσω του smartphone που έχουμε στα χέρια μας.
Δεν ξέρω εάν θα ήθελα τις «παντόφλες» του τότε, που το σήμα ήταν περιορισμένο, που μπορούσες να «εξαφανιστείς» και κανείς να μην ανησυχήσει για ώρες, γιατί οι εποχές προχωράνε μπροστά. Ξέρω, όμως, πως πρέπει πρώτα να βάλουμε όρια στους εαυτούς μας και μετά να σχολιάζουμε τους νέους που δεν κάνουν βήμα χωρίς το κινητό τους.
Και γιατί όχι να ακολουθήσουμε το παράδειγμα αρκετών μαγαζιών που… μαζεύουν τα κινητά με την είσοδο και τα επιστρέφουν στην «καληνύχτα». Για να έχουμε και την άνεση που μας προσφέρει η τεχνολογία αλλά να μη χάνουμε τη δυνατότητα της κουβέντας με τους φίλους και την οικογένειά μας: από τα προβλήματά που μας απασχολούν και τις ερωτικές απογοητεύσεις μέχρι ποιο είναι το επόμενο μοντέλο κινητού που μας συμφέρει να αγοράσουμε!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA




