, Δευτέρα
30 Ιανουαρίου 2023

Δοκιμάζουμε το Citroen C5 Aircross 1,5 BlueHDI EAT8 με 130 ίππους!

Η αγορά των SUV είναι γνωστό ότι έχει κερδίσει και τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι πλέον αναζητούν περισσότερους χώρους και ανέσεις σε συνδυασμό με πλούσιο εξοπλισμό, επιδόσεις και χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και κτήσης.

Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross κατέφθασε στην ελληνική αγορά και είναι γενναιόδωρο σε όλα τα παραπάνω, ενώ παράλληλα διαθέτει χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και βέβαια αν κάποιος επιλέξει την πετρελαιοκίνητη έκδοση, τότε θα απολαμβάνει και το πραγματικά εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Οι τιμές του ξεκινούν από τις 31.500 ευρώ και συνοδεύεται με υπερπλήρη επίπεδο εξοπλισμού ακόμη και από την αρχική έκδοση Feel. Με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων διατίθεται στην τιμή των 36.100 ευρώ, μαζί με το σύστημα GripControl με HillAssistDescent και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.

Όσον αφορά τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας,χάρη στους χαμηλούς ρύπους ανέρχονται σε μόλις 98,7 ευρώ…

Επεμβάσεις ουσίας

Σχεδιαστικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει ελκυστικό στιλ με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες.

Πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, η επανασχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος. Περίτεχνος ο τρόπος που συνδυάζονται εδώ οι σκουρόχρωμοι νέοι προβολείς τεχνολογίας LEDVision με τα φώτα ημέρας και αποτελούν συνέχεια της μάσκας, που απέκτησε στοιχεία χρωμίου, κατακόρυφη σχεδίαση και νέες γρίλιες. Στο πίσω μέρος, τα φανάρια τεχνολογίας LED είναι πλέον κατασκευασμένα από σκουρόχρωμο γυαλί και απέκτησαν περίγραμμα χρωμίου, ενώ ελαφρώς αλλαγμένη είναι και η διαμόρφωση των προστατευτικών Airbump που περιβάλλουν το κάτω τμήμα του αμαξώματος και των θόλων στα φτερά.

Πολυτέλεια και άνεση

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross, οι αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους πλέον αεραγωγούς και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων που διαθέτουν οι εκδόσεις C-Series και Shine, καθώς και στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, όπου αυτό υπάρχει.

Οι χώροι είναι άνετοι για πέντε ενήλικες κανονικού αναστήματος και αρκετές οι θήκες για μικροαντικείμενα.

Ο χώρος αποσκευών είναι κυριολεκτικά τεράστιος με χωρητικότητα από 580 έως 720 λίτρα (αναλόγως της θέσης των πίσω καθισμάτων), πλήρως εκμεταλλεύσιμος χάρη στην πολύ καλή διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων, αλλά και ψηλό κατώφλι φόρτωσης αναπόφευκτα, λόγω του ύψους των 23 εκ. από το έδαφος.

130 ίπποι

Κάτω από το καπό του Citroen C5 Aircross της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό τετρακύλινδρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων με τα 300 Nm ροπής. Μαζί με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων αποτελούν το «κλειδί» του χαμηλού κόστους χρήσης.

Άλλωστε η επίτευξη της τιμής της μέσης κατανάλωσης στα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι πραγματικά εντυπωσιακή για ένα όχημα με βάρος περίπου 1,5 τόνου, ενώ αν ο οδηγός είναι ιδιαίτερα ήπιος με το πεντάλ του γκαζιού, τότε η μέση κατανάλωση πέφτει στα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ!

Η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα μεγάλωσε σε διαστάσεις, απέκτησε καλύτερη εργονομία και φιλοξενεί το startbutton, τον νέο e-Toggleεπιλογέα ταχυτήτων, τον νέο διακόπτη επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που διαχειρίζεται επιπλέον τη λειτουργία GripControl και το μπουτόν που ενεργοποιεί το HillDescentControl.

Γαλλική λιμουζίνα

Στο εθνικό οδικό δίκτυο, το γαλλικό μοντέλο απέδειξε ότι ενδείκνυται για πολύωρα ταξίδια, καθώς οι επιβάτες του θα βγουν από το αυτοκίνητο λες και ταξίδευαν με λιμουζίνα, ενώ ο ιδιοκτήτης του θα είναι ιδιαίτερα χαρούμενος από το εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης. Παράλληλα, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross απέδειξε επίσης ότι δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, παραμένοντας σταθερό ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 180 χλμ/ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές, το γαλλικό μοντέλο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και αξιοπρεπώς ακόμη και κάτω από έντονη πίεση.

Μέσα στην πόλη, το Citroen C5 Aircross διατηρεί τους ενοχλητικούς θορύβους μακριά από την καμπίνα επιβατών και η ανάρτηση φιλτράρει στον μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, η ύπαρξη του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου αποτελεί σύμμαχο του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα της πόλης. Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι κυριολεκτικά παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό, αφού υπάρχει κάμερα οπισθοπορίας και αισθητήρες παρκαρίσματος.

Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 εκατοστά), η αφράτη απόσβεση και τα λάστιχα με το υψηλό προφίλ αλλά και το GripControl εξασφαλίζουν αγόγγυστη κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL