Δοκιμάζουμε το CupraFormentor VZ e-Hybrid με 245 ίππους
Το Cupra Formentor κατάφερε να ανακηρυχθεί το πιο δυναμικό σε εμφάνιση και σίγουρα το πιο σπορ σε οδηγικά χαρακτηριστικά crossover της κατηγορίας του. Τώρα με την plug-in έκδοσή του προσθέτει οφέλη σε όσους αναζητούν ένα διαφορετικό εταιρικό αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα οι ιδιώτες καταναλωτές θα απολαμβάνουν επίσης τις φοροελαφρύνσεις λόγω του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα αλλά και των εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών CO2.
Οι 40.890 ευρώ που κοστίζει ακούγονται εκ πρώτης όψεως αρκετά χρήματα, όμως τα δικαιολογεί το πλούσιο τεχνολογικό του υπόβαθρο και ο αντίστοιχος plug-in ανταγωνισμός που όμως στερείται τον χαρακτήρα από τον οποίο ξεχειλίζει το Formentor. Αν βέβαια συμπληρώσει κανείς και περίπου 3.000 ευρώ, θα πάρει και την κορυφαία έκδοση VZ που δοκιμάσαμε και σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη είτε βρίσκεται σταθμευμένο το αυτοκίνητο είτε κινείται…
Επιθετική όψη
Το CupraFormentor τραβάει τα βλέμματα. Το αιχμηρό εμπρόσθιο μέρος και το μοναδικό σήμα στο χρώμα του χαλκού, με πολλές ακμές και κουπέ στιλ στο τελείωμα της οροφής, πραγματικά αποτελούν χαρακτηριστικά που δεν συναντά κανείς εύκολα σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Όταν, δε, πρόκειται για την έκδοση VZ με τους 245 ίππους και μοναδικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, τότε το αυτοκίνητο αποκτά πιο επιθετική όψη.
Βέβαια η έκδοση plug-in προδίδεται μόνο από το πορτάκι στο εμπρός αριστερό φτερό που κρύβει την πρίζα φόρτισης.
Η συγκεκριμένη έκδοση VZ έχει κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως οι πολύ όμορφες 19άρες ζάντες με «χρυσές» δαγκάνες της Cupra, τα διακοσμητικά στοιχεία του χαλκού.
Σπορ εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών του CupraFormentor VZ e-Hybrid διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως είναι ο πλήρως διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, η μεγαλύτερη οθόνη των 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, αλλά και τα όμορφα μπάκετ εμπρόσθια καθίσματα με τη βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Όπως συμβαίνει και στο εσωτερικό των υπολοίπων Formentor, έτσι και εδώ η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική.
Ο χώρος αποσκευών, από την άλλη, λόγω της παρουσίας της μπαταρίας για το υβριδικό σύστημα κίνησης, μειώνει αισθητά τον όγκο του πορτμπαγκάζ στα 345 λίτρα από 450 λίτρα στα υπόλοιπα Formentor.
245 ίπποι
Οι 245 ίπποι του CupraFormentor VZ e-Hybrid προέρχονται συνδυαστικά από τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρου απόδοσης 150 ίππων και του ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 116 ίππων.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που λειτουργεί ως σειριακό μόνο με paddles στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διάφορων προφίλ όπως Comfort, Sport και CUPRA (υπάρχει φυσικά και αυτό που διαμορφώνεις ανάλογα με τα γούστα σου, που ονομάζεται Individual). Βέβαια η επιλογή της λειτουργίας Cupra αποτελεί μονόδρομο αν θέλεις να «παίξεις».
Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι φυσικά η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης για 45 πραγματικά χιλιόμετρα,που βοηθά και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου,που ανήλθε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Γονίδια Cupra
Το CupraFormentor VZ e-Hybrid με τα 245 ίππους σίγουρα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και πλούσια εξοπλισμένο plug-in υβριδικό με ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και γονίδια Cupra!
Στο εθνικό οδικό δίκτυο, το CupraFormentor VZ e-Hybrid απέδειξε ότι μπορεί να κινηθεί απόλυτα οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ, ενώ ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 200 χλμ/ώρα παραμένει ευθύβολο και σταθερό εμπνέοντας ένα μοναδικό αίσθημα ασφάλειας στους επιβάτες.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές, το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση φροντίζει να περιορίσει τις κλίσεις του αμαξώματος και να αυξήσει την πρόσφυση.
Μέσα στην πόλη, το CupraFormentor VZ e-Hybrid μαγνητίζει τα βλέμματα, αλλά ο οδηγός θα απολαύσει την ηρεμία της ηλεκτροκίνησης αλλά και την ανάρτηση που απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορίας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Ωστόσο οι 19άρες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ χρειάζονται προσοχή, γιατί σκίζονται εύκολα και κοστίζουν ακριβά…
ΚΤΕΟ: Σε 1,8 εκατ. ελέγχους κόπηκαν μόλις 27 ΙΧ!
Εξαιρετικός δείχνει να είναι ο παλαιός, γηρασμένος και ασυντήρητος στόλος οχημάτων της Ελλάδας, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της «Political» σε πάνω από 1,8 εκατ. ελέγχους αυτοκινήτων, μόλις 27 ΙΧ κόπηκαν με επικίνδυνες ελλείψεις, κανένα ταξί δεν βρέθηκε με επικίνδυνη έλλειψη σε πάνω από 27.000 ελέγχους, ενώ αντίθετα κόπηκαν 2 λεωφορεία σε πάνω από 21.000 ελέγχους, 6 βαν έως 3,5 τόνους σε πάνω από 294.000 ελέγχους και μόλις 5 φορτηγά σε πάνω από 102.000 ελέγχους!
Τα παραπάνω στοιχεία είναι πραγματικά εντυπωσιακά αν τα δει κανείς αυτόνομα, καθώς μπορεί κανείς να υποθέσει ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ.
Άλλωστε ο καθένας μπορεί να δει καθημερινά στους δρόμους να κινούνται χιλιάδες κυριολεκτικά σαράβαλα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί στα οποία φαίνεται η κατάστασή τους από την πρώτη ματιά… Ωστόσο ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος Κωνσταντίνος Βήκας εξηγεί ότι το χαμηλό ποσοστό απόρριψης οχημάτων από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου οφείλεται στο εξαιρετικά υψηλό ποσοστό αποχής, το οποίο υπολογίζεται σε 40% ή σε περίπου 1,8 εκατ. οχήματα!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL