Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.5 BluedCi 4X4 με 115 ίππους!
Η Dacia με το Duster πέτυχε πραγματικά ένα μικρό θαύμα, καθώς κέρδισε ένα ένθερμο κοινό που αναζητά ένα οικονομικό SUV τόσο στη χρήση όσο και στην κτήση που δεν φοβάται να εισέλθει σε εκτός δρόμου μονοπάτια, χιόνια ή αμμουδιές, διατηρώντας παράλληλα μια πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.
Πρόσφατα το Duster ανανεώθηκε στα σημεία αποκτώντας ένα πιο σύγχρονο προφίλ, ενώ η τετρακίνητη εκδοχή του, η οποία προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1,5 BluedCi πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων, ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό…
Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης του SUV της Dacia ξεκινάει από τα 28.350 ευρώ και κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική, καθώς αφορά ένα diesel τετρακίνητο όχημα με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού με στοιχεία όπως 8άρα οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορίας, cruisecontrol, προβολείς ομίχλης και πολλά άλλα…
Μοντέρνο στιλ
Tο ανανεωμένο Duster απέκτησε μια πιο μοντέρνα σχεδίαση και δείχνει ξεκάθαρα τις «νεανικές» του βλέψεις. Άλλωστε, δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από τα ανταγωνιστικά SUV, καθώς διαθέτει έντονες προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω ξεκαθαρίζοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.
Ειδικά η εμπρός αποτελεί βασικό στοιχείο του προφυλακτήρα, φτάνοντας μέχρι τις παρυφές της ανανεωμένης μάσκας. Τα σηματάκια «4×4» στα εμπρός φτερά και τα μεικτά ελαστικά, που περιβάλλουν τις 17άρες ζάντες, ολοκληρώνουν την περιπετειώδη φορεσιά του τετρακίνητου Duster.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με την τεχνολογία LED φρεσκάρουν την εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ κάνουν πιο ευδιάκριτη την παρουσία του στον δρόμο για όσους ακολουθούν.
Άνεση και τεχνολογία
Στην καμπίνα έχει διατηρηθεί το σκληροτράχηλο προφίλ με τα σκληρά και ανθεκτικά υλικά, ωστόσο αναβαθμίστηκε το τεχνολογικό του προφίλ, καθώς και η εργονομία.
Η νέα οθόνη αφής 8 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος infotainment είναι ίσως το πιο σημαντικό νέο για την καμπίνα και τη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Είναι γρήγορη στις αντιδράσεις της και κομψή σε σχεδίαση, κάνει mirroring στο smartphone και προβάλλει πληροφορίες για τη λειτουργία της τετρακίνησης, δίνοντας ένα σημαντικό boost στο τεχνολογικό προφίλ του μοντέλου.
Όσον αφορά τους χώρους, το σύστημα τετρακίνησης περιόρισε τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 414 λίτρα.
115 ίπποι
ToDaciaDuster εφοδιάζεται με τον 1.500άρη κινητήρα της Renault, ο οποίος αποδίδει 114 ίππους (για κάποιον λόγο η Dacia αναφέρει 1 ίππο λιγότερο σε σχέση με το 2WD) με 250 Nm ροπής. Ο πετρελαιοκινητήρας εντυπωσιάζει με την αμεσότητα και το τράβηγμά του από χαμηλά, κάτι που οφείλεται και στην πολύ σφιχτή διάταξη του 6τάχυτου κιβωτίου, με την 1η σχέση να είναι ιδιαίτερα κοντή εξυπηρετώντας σε δύσβατα σημεία εκτός δρόμου.
Όσον αφορά την κατανάλωση, ο οδηγός με επιλεγμένη την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς πετυχαίνει μειωμένη κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται σε λίγο πάνω από τα 5 λίτρα, ενώ αν κλειδώσει την τετρακίνηση η κατανάλωση αυξάνει σε 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Παντός εδάφους
Το DaciaDuster στην 4κίνητη έκδοσή του αποτελεί το κορυφαίο εκτός δρόμου οικογενειακό τετρακίνητο μοντέλο. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.) και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης, με δυνατότητα κλειδώματος και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, εγγυώνται την απρόσκοπτη κίνησή του, ακόμη και σε δύσβατα μονοπάτια.
Αντίστοιχα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Duster κινείται με απόλυτη ασφάλεια, αλλά ο θόρυβος που προκαλεί ο κινητήρας στις υψηλές στροφές είναι έντονος…
Αντίθετα μέσα στην πόλη η μαλακή ανάρτηση φροντίζει για την άνεση των επιβατών, απορροφώντας τις αναταράξεις από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Επίσης, η κάμερα οπισθοπορίας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του Duster λαμβάνει κλίσεις αλλά αποδείχτηκε ασφαλές και με προοδευτικές αντιδράσεις, ενώ η ύπαρξη τετρακίνησης διατηρεί την πρόσφυση σε υψηλά επίπεδα.
Εκτός δρόμου το Duster πραγματικά θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό, καθώς το κοντό κιβώτιο βοηθάει πολύ στα κακοτράχαλα περάσματα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL